Milion zamówień na Apple Watch w USA i to tylko pierwszego dnia

Pod tym względem Apple jest absolutnym mistrzem. Firma potrafi stworzyć wokół swoich taki marketing, że już w dniu premiery pod sklepami na całym świecie ustawiają się ogromne kolejki, a sklep internetowy Apple Store pęka pod napływem kolejnych użytkowników. Nie inaczej było w piątek 10 kwietnia, kiedy to rozpoczęło się składanie przedpremierowych zamówień na Apple Watch. Zegarki zostały wyprzedane w ciągu kilkudziesięciu minut. Dzisiaj dowiadujemy się, iż oznaczało to zamówienie około miliona sztuk urządzeń, przynajmniej w Stanach Zjednoczonych.

Zdaniem firmy Slice Intelligence w samych tylko Stanach Zjednoczonych 10 kwietnia wszyscy użytkownicy zamówili w sumie 957 tys. zegarków Apple Watch. Każdy zmówił średnio 1,3 zegarka w cenie 503,83 dolarów. Jeśli rozbijemy kwotę na konkretne modele, to Apple Watch Sport kosztował średnio 382,83 dolarów, a Apple Watch już 707,04 dolarów.

Najczęściej zamawianym modelem był Apple Watch Sport z aluminiową kopertą w kolorze space gray (40 procent). Na drugim miejscu znajduje się Apple Watch z kopertą wykonaną z nierdzewnej stali (34 procent), a na trzecim aluminiowy Apple Watch Sport w kolorze srebrnym (23 procent), a na czwartym stalowy Apple Watch w kolorze czarnym (3 procent). Najpopularniejsza okazała się opaska Sport w kolorze czarnym (28 procent). Nieco mniejszym zainteresowaniem cieszyły się bransolety Milanese Loop (25 procent) oraz Link Bracelet (24 procent).

Warto jednak zaznaczyć, że dane pochodzą tylko ze Stanów Zjednoczonych. Apple Watch od piątku jest oferowany (tzn. można składać na niego zamówienia) także w ośmiu innych krajach – Kanadzie, Australii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Japonii, Chinach i Hong Kongu. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można założyć, że na całym świecie zamówiono już ponad 2 miliony Apple Watchów, gdyż w Państwie Środka liczba ma być podobno dużo lepsza niż w przypadku pozostałych krajów (poza USA). Zapewne już wkrótce poznamy oficjalne dane, gdyż Apple zawsze po weekendzie sprzedażowym chwali się swoimi dokonaniami.

Dla porównania w całym 2014 roku sprzedano 4 miliony smartwatchy, a na czele rynku stał Samsung z wynikiem na poziomie 1,2 miliona. Tutaj mówimy o jednym dniu i dość mocno ograniczonej liczbie dostępnych urządzeń. To też dość ciekawe, ponieważ pierwsze recenzje nie były zbyt optymistyczne i zastanawia mnie, jak zareagują pierwsi użytkownicy. Obawiam się, że Apple Watch wcale nie jest żadną rewolucją, a i tak sprzeda się bardzo dobrze. Szkoda…

źródło: MacRumors

  • Anna Merka

    Trudno się dziwić, że apple watch rozchodzi się jak ciepłe bułeczki. To naprawdę świetnie zrobiony sprzęt. Zdecydowanie ułatwił mi codzienne funkcjonowanie mimo, że na początku byłam do niego sceptycznie nastawiona