Nie będzie darmowego Apple Music dla użytkowników Androida

Apple dopiero co zaprezentowało nową usługę muzyczną o prostej nazwie – Music, a już budzi ona niewielkie kontrowersje. Okazuje się bowiem, że użytkownicy systemu Android nie będą traktowani na równi z posiadaczami sprzętów z nadgryzionym jabłkiem. Z jednej strony wydaje się to zrozumiałe, ale z drugiej jest jednak nieco przykre. Wszystko sprowadza się do tego, że na smartfonach i tabletach z Androidem dostępna będzie tylko płatna subskrypcja Apple Music.

Apple Music, w momencie premiery (30 czerwca) ma być dostępne w wersji na wszystkie urządzenia firmy z Cupertino oraz komputery z Windowsem. Na jesień ma także zadebiutować aplikacja na Androida, która przy okazji będzie pierwszą, natywną appką Apple na system z zielonym robotem. Jednak użytkownicy konkurencyjnych systemów nie będą traktowani na równi.

Apple Music – dla użytkowników sprzętów Apple – będzie dostępne w trzech wersjach. Pierwsza będzie darmowa i chociaż nie znamy jeszcze szczegółów to najprawdopodobniej pozwoli na słuchanie stacji radiowej Beats One i jeszcze kilku innych stacji, przygotowanych przez firmę z Cupertino. Jednocześnie użytkownicy będą mogli używać przycisku pomijania danego utworu, ale liczba ta będzie ograniczona. Po zużyciu wszystkich „pominięć” będziemy musieli słuchać tego, co zaproponuje serwis i dana stacja radiowa. Poza tym będą też opcje płatne – 9,99 dol. za jednego użytkownika oraz 14,99 dol. w pakiecie rodzinnym (do 6 osób).

No i właśnie użytkownicy Androida nie będą mieli dostępu do darmowej wersji Apple Music. Na Samsungach, LG, Sony, HTC i Nexusach będzie dostępna tylko i wyłącznie płatna subskrypcja. To z jednej strony zrozumiałe, w końcu Apple nie chce udostępniać zbyt atrakcyjnej oferty na konkurencyjnym systemie operacyjnym. Z drugiej strony to trochę przykre, bo chociażby Microsoft pokazał już, że warto zadbać o użytkowników konkurencyjnego oprogramowania i może to wyjść firmie na dobre. Apple pokazuje swoją małostkowość, chociaż trudno mieć o to pretensje.

Apple Music zadebiutuje już 30 czerwca, ale na razie tylko na urządzeniach marki Apple i komputerach z systemem Windows. Przez pierwsze 3 miesiące usługa ma być dostępna za darmo, co z pewnością przyciągnie spore grono użytkowników, którzy potem mogą przy niej zostać. Apple liczy na kilkadziesiąt milionów płatnych subskrypcji, co byłoby niewiarygodną wręcz liczbą. Szczególnie, jeśli weźmiemy pod uwagę najpopularniejszego konkurenta, czyli Spotify. Z serwisu korzysta około 60 mln użytkowników, ale tylko 15 mln za niego płaci. Apple chce chyba zrobić coś, co jest po prostu niemożliwe. Ale czas pokaże…

źródło: Gizmodo