Trendy na Facebooku od teraz także na urządzeniach mobilnych

Już w styczniu 2014 roku Facebook wprowadził – nieco na wzór Twittera – trendy, czyli tematy, o których aktualnie najwięcej się mówi na największym serwisie społecznościowym na świecie. Funkcja była dostępna w webowej wersji portalu. Prawie rok musieliśmy czekać na to, aby trendy zawitały także na urządzeniach mobilnych, ale w końcu się doczekaliśmy. Facebook oficjalnie zapowiedział wprowadzenie trendów w swoich aplikacjach na Androida.

Niestety, trendy są na razie dostępne nie tylko w aplikacji na system mobilny z zielonym robotem oraz w wersji przeglądarkowej, ale także wyłącznie w Stanach Zjednoczonych. Jednak w oficjalnym komunikacie od Facebooka można przeczytać, że Mark Zuckerberg i spółka wkrótce zamierzają uruchomić nową funkcję także na systemie z nadgryzionym jabłkiem oraz w innych krajach świata. Może na liście pojawi się także Polska…

Generalnie trendy zostaną podzielone na pięć różnych sekcji:

Artykuły – czyli po prostu teksty na temat tego, co aktualnie się dzieje.

In The Story – posty osób, które są częścią danej historii,

Friends nad Groups – czyli to, co piszą na dany temat nasi znajomi,

Near the Scene – posty ludzi, którzy są blisko danej historii,

Live Feed – czyli wszystkie posty na danym temat.

facebook-trendy-2

W trendach będą się pojawiać tylko posty, które są publiczne, więc nie zobaczymy tego, czego ktoś sobie nie życzy nam udostępniać. Dobrze, że Mark o tym nie zapomniał, bo chociaż trudno mówić o prywatności na Facebooku, to jednak sporo osób stara się dbać o ten aspekt.

Mam nadzieję, że trendy w przyszłym roku zawitają także do Polski.