Tylko 2% deweloperów zbiera 54% wszystkich zysków z aplikacji

Aplikacje mobilne mają przed sobą wielką przyszłość. Deweloperzy dobrze zarabiają na swoich aplikacjach. To utarte frazesy, z którymi często trudno się kłócić. Jednak najnowsze badanie pokazuje, że świat mobilny jest wręcz brutalny i miejsca wystarczy tylko dla najlepszych.

Developers Economics przeprowadziło badanie 10 tys. deweloperów. Wnioski, które z niego płyną są wręcz szokujące. Okazuje się, że jeśli jesteśmy mały i dopiero zaczynasz swoją przygodę z tworzeniem aplikacji mobilnych, to masz bardzo małe szanse na sukces. Większość rynku jest kontrolowana przez gigantów tego rynku.

Ale przejdźmy do szczegółów. Z badania wynika, że aż 50% deweloperów na iOS oraz 47% na Androida żyje na granicy opłacalności aplikacji, co oznacza w praktyce, że na każdej appce zarabiają mniej niż 500 dol. miesięcznie.

Sprawa wygląda jeszcze gorzej, jeśli dokładnie przyjrzymy się zarobkom poszczególnych deweloperów, w szczególnych tych, którzy tworzą gry mobilne

Wynika z nich, że 88% z nich zbiera z rynku zaledwie 11% wszystkich zysków, czyli zarabiają poniżej 10 tys. dol. miesięcznie. Kolejne 9% odpowiada za 35% zysków, czyli zarabiają pomiędzy 10 a 100 tys. dol. Najwięcej zarabia, bo aż 54% wszystkich zysków z rynku, zaledwie 2% deweloperów. To ci, którzy zgarniają ponad 100 tys. dol. miesięcznie i z całą pewnością można do nich zaliczyć takich gigantów, jak chociażby Rovio, Gameloft, czy też Electronic Arts.

Wielu deweloperów, aby zacząć zarabiać przyzwoite pieniądze, wypuszcza więcej niż jedną grę. Badanie pokazuje, że większość z tych, którzy zarabiają ponad 100 tys. dol. miesięcznie, ma na swoim koncie co najmniej 11 tytułów. W ten sposób mają większą szansę na to, że któraś gra okaże się hitem i zacznie przynosić ogromne zyski. Poza tym to też sposób na uczenie się na błędach i tworzenie po prostu lepszych aplikacji.

Niezwykle ciekawa jest też informacja na temat języków programowania, z których korzystają deweloperzy gier

Okazuje się bowiem, że spora grupa, zarówno na iOS, jak i Androida, nie korzysta z domyślnych rozwiązań dla tych systemów. Zamiast Objective-C (iOS), czy też Java (Android), korzystają oni z trzecich rozwiązań, np. HTML, Javascript lub CSS. Badanie pokazało, że ich aż 47%, czyli prawie połowa wszystkich deweloperów.

No cóż, nikt nie mówił, że każda aplikacja i gra to wielki sukces i ogromne zarobki dla deweloperów, ale nie spodziewałem się, że różnice są aż tak wielkie. Rynek mobilny to niezwykle trudne i wymagające środowisko, więc jeśli macie zamiar robić aplikacje na systemy Android lub iOS, to przygotujcie się na ciężką pracę. No chyba, że macie świetny pomysł, który okaże – niczym wygrania na loterii – żyłą złota.

Photo credit: Highways Agency / Foter / Creative Commons Attribution 2.0 Generic (CC BY 2.0)

  • Wciąż jednak pozostaje duża część tortu do podziału. Można godnie żyć tworząc proste informacyjne aplikacje. Mobincube przygotował na ten temat ciekawy raport http://bit.ly/1NxY0e3