LG radzi sobie coraz lepiej, ale wciąż daleko im do największych

LG ogłosiło właśnie swoje wyniki finansowe za trzeci kwartał 2014 roku. Patrząc przez pryzmat ostatnich lat, są one bardzo dobre, ale jeśli spojrzymy na największych konkurentów, to wciąż Koreańczycy mają ogromną stratę.

W samym trzecim kwartale 2014 roku LG sprzedało na całym świecie 16,8 mln smartfonów, co pozwoliło na podwojenie zysków w porównaniu do zeszłego roku i osiągnięcie wyniku 440 mln dol. na plusie. Jednocześnie taka liczba sprzedanych telefonów oznacza wzrost aż o 39 proc. roku do roku. To także najlepszy kwartał LG od 5 lat, więc Koreańczycy z pewnością mają powody do radości.

Przedstawiciele LG twierdzą, że model G3 nie tylko dobrze się sprzedawał, ale też wpływał na dobre przyjęcie pozostałych urządzeń, w tym ze średniej i niskiej półki cenowej. Sam tylko mobilny oddział LG zanotował 4,14 mld dol. przychodu oraz 163,16 mln dochodu.

Także mamy całkiem niezłe wzrosty i to dobra informacja. Gorsza jest taka, że porównując wyniki LG do Samsunga lub Apple, wciąż możemy mówić o przepaści między liderami rynku, a firmami aspirującymi do tego, aby wskoczyć na górę listy. W końcu firma z Cupertino w pierwszy tylko weekend po premierze sprzedała aż 10 mln iPhone’ów 6. To ponad połowa tego, co LG sprzedało w ciągu 3 miesięcy…

Różnica cały czas jest ogromna – to nie ulega żadnej wątpliwości. Ale LG radzi sobie coraz lepiej i Koreańczycy mogą się cieszyć. Jeśli mają w planach kiedyś wymienić się z Samsungiem, to jeszcze trochę to potrwa. Może i radzą sobie coraz lepiej, ale to wciąż za mało, aby być jednym z największych graczy, tym bardziej, że ostro przyspieszyły chińskie tygrysy z Lenovo, Huawei, ZTE i Xiaomi na czele i wyścig robi się coraz bardziej zacięty.