Porównanie grafiki w Real Boxing 2 Creed: Android vs iOS

Porównywanie grafiki w grach nie jest niczym nowym. Serwisy na całym świecie zestawiają ze sobą te same tytuły w wersji na konsolach i komputerach. Ale czy tego typu porównania mają sens także w przypadku urządzeń mobilnych? Polska gra Real Boxing 2 Creed uświadomiła mnie, że jak najbardziej. Szczególnie, jeśli porównamy ze sobą Androida oraz iOS-a.

Porównanie wykonałem przy pomocy trzech, topowych urządzeń – LG G4 (2560 x 1440 pikseli), iPada Air 2 (2048 x 1536 pikseli) oraz iPhone’a 6 Plus (1920 x 1080 pikseli). Każde z nich może się pochwalić bardzo wysoką wydajnością, więc różnice nie powinny być duże. Jednak w praktyce jest zupełnie inaczej.

Wyraźnie widać, że grafika na urządzeniach Apple jest dużo wyraźniejsza. Tak naprawdę to różnice są wręcz szokujące. Jakby porównywać dwie zupełnie inne gry. Apple iPad Air 2 całkowicie miażdży Androida. Na iPhonie jest już nieco gorzej, ale cały czas dużo lepiej niż na LG G4. Z jednej strony sprzęty mają zbliżoną rozdzielczość ekranu. Jednak zagęszczenie pikseli i przekątne są już zupełnie inne. Gdyby na iPadzie Real Boxing 2 Creed wyglądało tak, jak na LG G4, to byłaby to tragedia dla oczu. Ale czy w takim razie na LG G4 nie może wyglądać tak samo, jak na iPhonie?

Wygląda na to, że zaczniemy teraz porównywać grafikę w grach nie tylko na konsolach i PC-tach, ale także na sprzętach mobilnych.

13
Dodaj komentarz

avatar
3 Comment threads
10 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
KokanDamian JaroszewskinevisuMasaGratoRPorównanie grafiki w Real Boxing 2 Creed: Android vs iOS | Punya Gua Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
trackback

[…] Porównanie grafiki w Real Boxing 2 Creed: Android vs iOS Porównanie wykonałem przy pomocy dwóch, topowych urządzeń – LG G4 (2560 x 1440 pikseli) oraz iPada Air 2 (2048 x 1536 pikseli). Każde z nich może się pochwalić bardzo wysoką wydajnością, więc różnice nie powinny być duże. Jednak w praktyce jest … Read more on Appki.com.pl (Blog) […]

MasaGratoR
Gość
MasaGratoR

Ale czy to coś nowego? W końcu oprogramowanie iOS ma bardzo małą gamę urządzeń, przez co można tworzyć gry pod dane modele, nie musząc się martwić zbytnio o ograniczenia sterowników (taka konsola), podczas gdy Android musi obsługiwać wiele różnych urządzeń, a co za tym idzie musi używać sterowników, które będą działać na wielu sprzętach, przez co dochodzi do ograniczeń sprzętowych, a więc ich gorszego wykorzystania (patrz: PC i DirectX). Autorze, Ameryki nie odkryłeś.

nevisu
Gość
nevisu

musieli sie jakos do*ebac do LG G4, bo jest zbyt zajebistym telefonem, którego aparat porównują ludzie z lustrzankami za kilka tysięcy złotych :D osobiście używam nexusa 6, ale uważam, że G4 to najlepszy telefon obecnie na rynku. Co do aplikacji to zgadzam się z przedmówcą, Aplikacje na androida muszą dopasowywac się pod wiele róznych ratio rozdzielczości, tymczasem projektując coś na iOSa zawsze mamy zachowane proporcje i oczywiście Retine.

Damian Jaroszewski
Gość

Ty tak poważnie? :D Wiesz, że autor artykułu (czyli ja) korzysta właśnie z LG G4? ;) Także zupełnie nietrafione hejterze ;)

nevisu
Gość
nevisu

Artykuł byłby ciekawszy gdyby było porównanie flagowych telefonów z androidem (Nexusa 6P, Samsunga S6 i może właśnei tej G4, gdzieś tam jeszcze wcisnać Sony Z5, później dodać iPhone 6S i coś od wsiowego windowsa

Damian Jaroszewski
Gość

Po pierwsze, to nie kwestia ekranu, a gry. Po drugie, nie ma Real Boxing 2 na Windowsa

nevisu
Gość
nevisu

Tak, masz racje, ale zanimgra powstanie twórcy gry mają za zadanie stworzyć grę odpowiednią na wiele urządzeń stąd muszą zostawić jakąś responsywność, która skutkuje takim rozciągnieciem i rozpixelowaniem grafiki w grze. Natomiast tworząc coś na zamknięte środowisko iOSa, twórcy gry mogą przygotować grę specjalnie dla kilku urządzeń, a nie kilkuset.

Damian Jaroszewski
Gość

Doskonale zdaję sobie z tego sprawę. Pisanie gier na Androida jest dużo trudniejsze ze względu na fragmentację rynku – to jest niezaprzeczalny fakt. Ale nie spodziewałem się, że różnice będą aż tak duże.

nevisu
Gość
nevisu

Z tym się zgadzam. Może mój pierwszy komentarz został, źle zrozumiany, ponieważ nie chciałem krytykować artykułu, bo pomysł wydaje mi się ciekawy, będę czekał na kolejne porównania. Pozdrawiam.

Damian Jaroszewski
Gość

Spokojnie, nie poczułem się w żaden sposób urażony. Dyskutujemy przecież z kulturą i na argumenty. A pomysł wpadł całkiem przypadkowo, gdy zobaczyłem grę u kolegi na iPadzie. Byłem w szoku, jakie są różnice.

Kokan
Gość
Kokan

nie do końca chcę w to wierzyć posiadam LG G3 i nie ma na nim aż takiej pikselizacji jak na G4 grafika jest gorsza niż na ios ale nie aż tak jak pokazaliście.

Damian Jaroszewski
Gość

Zrób screena i przybliż. To jest przybliżony obraz, a nie taki, jak widzisz.

Kokan
Gość
Kokan

ok ze zbliżeniem się zgodzę, że może być aż talk źle ;)