Porównanie grafiki w Real Boxing 2 Creed: Android vs iOS

Porównywanie grafiki w grach nie jest niczym nowym. Serwisy na całym świecie zestawiają ze sobą te same tytuły w wersji na konsolach i komputerach. Ale czy tego typu porównania mają sens także w przypadku urządzeń mobilnych? Polska gra Real Boxing 2 Creed uświadomiła mnie, że jak najbardziej. Szczególnie, jeśli porównamy ze sobą Androida oraz iOS-a.

Porównanie wykonałem przy pomocy trzech, topowych urządzeń – LG G4 (2560 x 1440 pikseli), iPada Air 2 (2048 x 1536 pikseli) oraz iPhone’a 6 Plus (1920 x 1080 pikseli). Każde z nich może się pochwalić bardzo wysoką wydajnością, więc różnice nie powinny być duże. Jednak w praktyce jest zupełnie inaczej.

Wyraźnie widać, że grafika na urządzeniach Apple jest dużo wyraźniejsza. Tak naprawdę to różnice są wręcz szokujące. Jakby porównywać dwie zupełnie inne gry. Apple iPad Air 2 całkowicie miażdży Androida. Na iPhonie jest już nieco gorzej, ale cały czas dużo lepiej niż na LG G4. Z jednej strony sprzęty mają zbliżoną rozdzielczość ekranu. Jednak zagęszczenie pikseli i przekątne są już zupełnie inne. Gdyby na iPadzie Real Boxing 2 Creed wyglądało tak, jak na LG G4, to byłaby to tragedia dla oczu. Ale czy w takim razie na LG G4 nie może wyglądać tak samo, jak na iPhonie?

Wygląda na to, że zaczniemy teraz porównywać grafikę w grach nie tylko na konsolach i PC-tach, ale także na sprzętach mobilnych.

  • Pingback: Porównanie grafiki w Real Boxing 2 Creed: Android vs iOS | Punya Gua()

  • MasaGratoR

    Ale czy to coś nowego? W końcu oprogramowanie iOS ma bardzo małą gamę urządzeń, przez co można tworzyć gry pod dane modele, nie musząc się martwić zbytnio o ograniczenia sterowników (taka konsola), podczas gdy Android musi obsługiwać wiele różnych urządzeń, a co za tym idzie musi używać sterowników, które będą działać na wielu sprzętach, przez co dochodzi do ograniczeń sprzętowych, a więc ich gorszego wykorzystania (patrz: PC i DirectX). Autorze, Ameryki nie odkryłeś.

    • nevisu

      musieli sie jakos do*ebac do LG G4, bo jest zbyt zajebistym telefonem, którego aparat porównują ludzie z lustrzankami za kilka tysięcy złotych :D osobiście używam nexusa 6, ale uważam, że G4 to najlepszy telefon obecnie na rynku. Co do aplikacji to zgadzam się z przedmówcą, Aplikacje na androida muszą dopasowywac się pod wiele róznych ratio rozdzielczości, tymczasem projektując coś na iOSa zawsze mamy zachowane proporcje i oczywiście Retine.

      • Ty tak poważnie? :D Wiesz, że autor artykułu (czyli ja) korzysta właśnie z LG G4? ;) Także zupełnie nietrafione hejterze ;)

        • nevisu

          Artykuł byłby ciekawszy gdyby było porównanie flagowych telefonów z androidem (Nexusa 6P, Samsunga S6 i może właśnei tej G4, gdzieś tam jeszcze wcisnać Sony Z5, później dodać iPhone 6S i coś od wsiowego windowsa

          • Po pierwsze, to nie kwestia ekranu, a gry. Po drugie, nie ma Real Boxing 2 na Windowsa

          • nevisu

            Tak, masz racje, ale zanimgra powstanie twórcy gry mają za zadanie stworzyć grę odpowiednią na wiele urządzeń stąd muszą zostawić jakąś responsywność, która skutkuje takim rozciągnieciem i rozpixelowaniem grafiki w grze. Natomiast tworząc coś na zamknięte środowisko iOSa, twórcy gry mogą przygotować grę specjalnie dla kilku urządzeń, a nie kilkuset.

          • Doskonale zdaję sobie z tego sprawę. Pisanie gier na Androida jest dużo trudniejsze ze względu na fragmentację rynku – to jest niezaprzeczalny fakt. Ale nie spodziewałem się, że różnice będą aż tak duże.

          • nevisu

            Z tym się zgadzam. Może mój pierwszy komentarz został, źle zrozumiany, ponieważ nie chciałem krytykować artykułu, bo pomysł wydaje mi się ciekawy, będę czekał na kolejne porównania. Pozdrawiam.

          • Spokojnie, nie poczułem się w żaden sposób urażony. Dyskutujemy przecież z kulturą i na argumenty. A pomysł wpadł całkiem przypadkowo, gdy zobaczyłem grę u kolegi na iPadzie. Byłem w szoku, jakie są różnice.

  • Kokan

    nie do końca chcę w to wierzyć posiadam LG G3 i nie ma na nim aż takiej pikselizacji jak na G4 grafika jest gorsza niż na ios ale nie aż tak jak pokazaliście.

    • Zrób screena i przybliż. To jest przybliżony obraz, a nie taki, jak widzisz.

      • Kokan

        ok ze zbliżeniem się zgodzę, że może być aż talk źle ;)