Premiera Godfie: Rise of Prometheus to umiarkowany sukces

Vivid Games ma ciężki orzech do zgryzienia. Co prawda liczba pobrań Real Boxing na iOS jest zadowalająca, a pierwszy tydzień Godfire: Rise of Prometheus zadowalające, to jednak wartość akcj bydgoskiej spółki spadła o ponad 50 procent.

Vivid Games, bydgoska firma notowana na giełdzie New Connect, chwali się tym, że Real Boxing zostało pobrane na system iOS już ponad milion razy. Stało się to po udostępnieniu darmowej wersji tytułu z mikropłatnościami. Już teraz Real Boxing znajduje się na szczytach rankingów gier w App Store, a polski deweloper liczy na to, że do końca roku tytuł zostanie pobrany w sumie 3 mln razy.

– Kampania ta jest dla nas jednym z testów przed wprowadzeniem na rynek wersji Freemium naszych produktów. Zapewnienie dużej liczby nowych użytkowników oraz efektywna monetyzacja jest kluczem do zapewnienia spółce wysokich przychodów – mówi prezes Remigiusz Kościelny. – Dzięki współpracy z lokalnymi partnerami z Azji, wersja Freemium Real Boxing będzie również dużo lepiej monetyzować odbiorców z tego regionu świata, a generuje on aktualnie  około 50 proc. wszystkich przychodów z gier mobilnych na świecie – powiedział Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games.

Real Boxin, 18 miesięcy po premierze, ma aktualnie przynosić o ponad 100 proc. większe przychody niż jeszcze rok temu, a to z pewnością dobra informacja dla polskiej firmy.

Real Boxing

Tydzień temu zadebiutowała także nowa gra od Vividów, czyli Godfire: Rise of Prometheus. Aktualnie jest ona dostępna tylko w wersji na iOS, ale jeszcze w tym roku ma się pojawić także na Androidzie. Niestety, nie pozwaliśmy dokładny wyników sprzedażowych.

– Premiera oraz pierwszy tydzień gry Godfire to umiarkowany sukces. Wyniki sprzedaży są zadawalające, a mechanizmy monetyzacji wewnątrz gry stoją na dużo wyższym poziomie niż w analogicznym cyklu życia gry Real Boxing. Zdajemy sobie sprawę, iż oczekiwania pokładane w grze są ogromne, jednak zwracamy uwagę, iż podobnie jak było to w przypadku naszego poprzedniego hitu, a inaczej niż wygląda to na rynku gier konsolowych i PC – gry mobilne mogą monetyzować się przez bardzo długi zwiększając swoje przychody. Monetyzację naszych produktów traktujemy jak maraton, a nie sprint – komentuje Kościelny.

Co ważne, jeszcze w lipcu ma zostać udostępniona spora aktualizacja Godfire: Rise of Prometheus, która ma uwzględniać najważniejsze komentarze użytkowników i prasy, ale szczegóły nie są jeszcze znane.

Pomimo dobrych wyników,  wartość akcji Vivid Games na giełdzie New Connect spadła ostatnio aż o 54 proc.

Czytaj także:

Recenzja Real Boxing (iOS/Android)