Google w przyszłym roku powie, czy w danej aplikacji są reklamy

Od przyszłego roku deweloperzy aplikacji na Androida będą mieli kolejny obowiązek. W konsoli dewelopera będą musieli zaznaczać, czy dana appka ma reklamy, czy też nie. Nie będzie to tylko opcja, a wymóg, którego złamanie może się dla nich źle skończyć.

Już na tegorocznym Google I/O zapowiedziano takie zmiany w Sklepie Google Play, ale tylko dla aplikacji rodzinnych. Teraz postanowiono pójść o krok dalej. Google od 11 stycznia 2016 roku wprowadza oznaczenie i reklamach dla wszystkich gier i aplikacji w Sklepie Play. Przy każdej z nich pojawi się stosowna informacja na temat reklam.

Od 11 stycznia 2016 roku deweloperzy będą musieli przy wszystkich swoich pozycjach zaznaczyć, czy są tam reklamy, czy nie. Co ważne, będzie to ich obowiązek, a nie tylko możliwość. Poza tym chodzi o wszelkiej maści reklamy, a nie tylko z sieci reklamowej Google. Na przykład:

  • reklamy z sieci reklamowych firm trzecich,
  • reklamy banerowe,
  • a nawet reklamy natywne.

Warto w tym miejscu dodać, że jeśli deweloper skłamie na temat reklam w jego aplikacji, to mogą go czekać przykre konsekwencje, włącznie z zablokowaniem konta. Google będzie weryfikować aplikacje i jeśli trafi na reklamę pomimo zaznaczenia ich braku, to może to się skończyć źle. Nie tylko dla konta i dewelopera, bowiem w Sklepie Play i tak pojawi się wtedy informacja dla użytkowników, że w tej appce są reklamy. Po prostu kłamanie w takiej sytuacji nie ma najmniejszego sensu i tylko niepotrzebnie naraża na koszty i wstyd. Google i tak wszystko zweryfikuje.

Nie zmienia to jednak faktu, że to niezwykle przydatna informacja dla użytkowników. Od stycznia 2016 roku przy każdej aplikacji w Sklepie Google Play będzie widniało oznaczenie czy są w niej reklamy. To dość ważne, bo czasami darmowe appki są tak przeładowane banerami, że całkowicie znika przyjemność korzystania z nich.

źródło: DroidGamers