To był najlepszy kwartał w historii polskiego Vivid Games

vivid games

Od początku roku bydgoskie Vivid Games wypracowało aż 9,49 mln zł przychodu i 1,68 mln zł zysku netto. Sam tylko trzeci kwartał był lepszy dla polskiego dewelopera niż cały 2013 rok. To pokłosie stopniowego przechodzenia na model Free2Play.

W trzecim kwartale 2014 roku Vivid Games osiągnęło przychody na poziomie 3,94 mln zł, co stanowi wzrost o 81 proc. rok do roku oraz zysk netto wynoszący 0,82 mln zł, co jest wynikiem lepszy aż o 550 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2013 roku. Dla porównania, cały 2013 roku zakończył się dla bydgoskiego dewelopera zyskiem netto na poziomie 0,72 mln zł, co oznacza, że okres od lipca do sierpnia 2014 roku był dla Vivid Games lepszy niż cały poprzedni rok.

– Na dobre wyniki spółki złożyło się kilka przyczyn. Dwie główne to rosnąca sprzedaż obu naszych gier, Real Boxing i Godfire oraz coraz bardziej udoskonalane mechanizmy monetyzacji i konwersji.  To wszystko w połączeniu z udostępnieniem Real Boxing na iOS za darmo, pozwoliło nam osiągnąć tak dobre wyniki – podkreśla Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games.

vivd-games-wyniki-q3-2014

 

Real Boxing zostało udostępnione za darmo w App Store już pod koniec czerwca i od tego czasu zostało pobrane ponad 7 mln razy. Dzięki temu polska firma, zamiast zarabiać na sprzedaży samej gry, notuje coraz lepsze przychody i zyski dzięki wyświetlanym reklamom i mikropłatnościom. Niedawno boks został udostępniony za darmo także na Androidzie, ale wyniki tego posunięcia zobaczymy najprawdopodobniej dopiero w czwartym kwartale 2014 roku. Warto także wspomnieć, że gra zadebiutowała w wersji na PC (na platformie Steam) oraz pojawiła się na południowo-amerykańskiej platformie Bemobi, gdzie jest najlepiej zarabiającym tytułem.

Firma w najbliższych miesiącach planuje ugruntować swoją pozycję na światowym rynku gier mobilnych przez stopniową rozbudowę portfolio produktów. Strategia ma zostać szczegółowo przedstawiona w styczniu 2015 roku.