Już nie musisz się zastanawiać, czy na aplikacjach da się zarobić

Niektóre osoby zdają się poddawać pod wątpliwość to, czy na aplikacjach mobilnych da się zarabiać. Na szczęście są raporty, które rozwiewają wszelkie wątpliwości. Rynek mobilny ma się dobrze. Co więcej, cały czas dynamicznie rośnie.

Najnowszy raport na temat rynku aplikacji mobilnych w czwartym kwartale i całym 2016 roku opublikowała firma Sensor Tower. Powiedzieć, że były wzrosty, to jak nic nie powiedzieć. Google Play i App Store w czwartym kwartale 2016 roku przyniosły o 67 proc. więcej przychodów niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Sam Google Play urósł o 82 proc. To przełożyło się na przychody na poziomie 3,3 mld dolarów. A mowa przecież o okresie 3 miesięcy. W tym samym czasie App Store przyniósł dochód 5,4 mld dolarów.

Przychody Google Play i App Store Q4 2016

Nawet pod względem liczby pobrać rok 2016 był lepszy od 2015. Różnice nie są już tak duże, ale to wciąż dynamiczny wzrost. W sumie w 2016 roku aplikacje z dwóch oficjalnych sklepów pobraliśmy w liczbie 80 mld. To o 17 proc. więcej niż w 2015 roku. Sam czwarty kwartał to 19,2 mld pobrań.

Jeśli chodzi o najpopularniejsze aplikacje, to tutaj wielkiego przełomu nie ma. Wyłączając z zestawienia gry, na samym szczycie znajdują się tak pozycje, jak: Facebook, Messenger, WhatsApp, Instagram, Snapchat czy też YouTube. Dotyczy to zarówno Androida, jak i iOS-a. Jeśli chodzi o zarobki, to na samym szczycie znajduje się Spotify. Następne pozycje okupują: Line, Netflix, Tinder oraz Pandora.

Dane pokazują, że rynek aplikacji mobilnych cały czas dynamicznie się rozwija i coraz więcej osób jest skłonnych płacić za appki lub dodatkowe funkcje w ramach mikro-płatności. Jednocześnie da się zauważyć, że trudno przebić się do świadomości przeciętnego odbiorcy, bo większość korzysta z tych najbardziej popularnych tytułów.