Facebook pracuje nad własnym Readerem?

Wall Street Journal poinformowało, że Facebook już od mniej więcej roku pracuje nad aplikacją na systemy mobilne, który wyświetlałbym treści od użytkowników i wydawców w nowym, wizualnym formacie. Co to oznacza?

Najprawdopodobniej Facebook pracuje nad appką podobną do Flipboard, która byłaby czymś w rodzaju agregatora treści. Jej początkowa nazwa to po prostu Reader. Podobno prace trwają nad nią już od ponad roku, ale na razie nie wiadomo, czy w ogóle, a jeśli tak to kiedy miałaby zostać zaprezentowana. Nie jest też do końca jasne, czy nazwa Reader jest finalna, czy została nadana tylko na potrzeby projektu, a później się zmieni.

Jedno jest pewne – Facebook szuka sposobów na większy zarobek. Reklamodawcy coraz wyraźniej zauważają, że reklamy na serwisie społecznościowym nie przynoszą aż tak dobrego skutku, jakby mogło się wydawać. Agregator treści mógłby być nowy sposobem na pozyskanie funduszy.

Poza tym sama marka Facebook nie jest już wystarczająca, żeby odnieść sukces. Świetnie pokazuje to przykład ekranu startowego Home. Jeśli Zuckerberg i spółka chcą stworzyć nową aplikację, to muszą być lepsi niż chociażby Feedly, który święci teraz niemałe sukcesy.