Aplikacje mobilne obowiązkowym elementem rozwoju firmy

Smartfony i tablety sprzedają się w zatrważających ilościach i z każdym kwartałem jest ich na rynku coraz więcej. Oznacza to, że coraz więcej z nas korzysta z aplikacji pisanych czy to na Androida, iOS-a, czy też Windows Phone’a. Potencjał tego rynku dostrzega także coraz więcej firm, które ze światem mobilnym nie mają zbyt wiele wspólnego. Przykład Surplex pokazuje, że może to być bardzo opłacalne.

Obojętnie czym się zajmuje Twoja firma, może to być kwiaciarnia, sprzątanie, deratyzacja, serwis informacyjny czy też portal aukcyjny, wiedz, że twój potencjalny klient ma w kieszeni smartfona, a w domu lub torbie jeszcze tablet. Korzysta z tych urządzeń codziennie przez kilka godzin. Konsumuje na nich treści, czasami pracuje, a innym razem po prostu gra. Mogłoby się wydawać, że dla wielu firm jest to nic nie znacząca informacja. Jednak jeśli nie masz aplikacji mobilnej, to oznacza to, że tracisz pewną formę kontaktu ze swoim klientem i nie oferujesz mu wszystkiego, co się da.

surplex1

Przykładem niech będzie tutaj firma Surplex, powołana do życia w 1999 roku, w czasach tzw. ery Dotcom. Surplex zajmuje się dziedziną, która na pierwszy rzut oka nie jest w żaden sposób związana ze światem mobilnym. Tą dziedziną jest sprzedaż używanych maszyn przemysłowych i wyposażenia. Okazało się, że nawet taka firma może zwiększyć swoje zyski dzięki aplikacji mobilnej.

Użytkownicy systemów Android oraz iOS mogą zainstalować specjalną aplikację, dzięki której w każdym momencie mogą brać udział w licytacji maszyn. Już w 5 tygodni po udostępnieniu programu, został on pobrany przez mniej więcej 700 użytkowników, z czego aż 89 procent z nich użyło go więcej niż jeden raz. Aukcje zakończone przy pomocy aplikacji opiewały na łączną kwotę 500 tysięcy euro. Czy taki sam wynik udałoby się osiągnąć w momencie, w którym dany użytkownik, zamiast korzystać ze smartfona lub tabletu, musiałby usiąść przed komputerem? Z dużą dozą prawdopodobieństwa można powiedzieć, że nie. Dzisiaj z appki korzysta kilka tysięcy użytkowników.

surplex2

Co ciekawe, nie potrzeba do tego rozbudowanej aplikacji, nad którą programiści musieliby siedzieć tygodniami lub miesiącami. Często zapomina się, że najważniejsza jest funkcjonalność. A aplikacja firmy Surplex właśnie taka jest. Każdy użytkownik ma dostęp do swojego konta na serwisie aukcyjnym, może przeglądać aktualnie odbywające się licytacje i oczywiście brać w nich udział. Aż tyle i tylko tyle. Więcej nie trzeba. Aplikacja spełnia swoją podstawową rolę – pozwala użytkownikom kupować w sytuacjach, w których normalnie nie byłoby to możliwe. Dla firmy to oczywista korzyść.

Przykład Surplex pokazuje, że firma, która niewiele ma wspólnego ze światem mobilnym, firma, która sprzedaje maszyny, może zwiększyć swoje zyski przez rozsądne i przede wszystkim przemyślane wprowadzenie aplikacji mobilnej. Najważniejsze jest, aby appka była funkcjonalna i dawała użytkownikowi nowe możliwości, np. kupowania w trakcie nudnej konferencji lub czekania na stolik w restauracji.

surplex3

Dzisiaj firma Surplex dociera do 80 tysięcy użytkowników miesięcznie ze 150 krajów na świecie, w tym Polski. Jest także wydawcą największego na świecie magazynu o używanych maszynach i wyposażeniu. Jego miesięczny nakład to 45 tysięcy sztuk, dzięki czemu trafia do mniej więcej 100 tysięcy czytelników w ponad 100 krajach.

A Ty wciąż wątpisz w to czy jest Ci potrzebna aplikacja mobilna?

Aplikację firmy Surplex można pobrać z Google Play oraz App Store.

Artykuł sponsorowany