Użytkownicy nie są zainteresowani Facebook Home. Nie dziwię się!

Już za 4 dni (12 kwietnia) zostanie udostępniona nakładka Facebook Home. Na razie tylko dla posiadaczy określonych smartfonów. Czy użytkownicy są zainteresowani aplikacją? Z sondażu przeprowadzonego przez portal Android Police wynika, że chyba nie za bardzo…

W momencie pisania tego tekstu, w ankiecie wzięło udział 3464 użytkowników. Aż 63% z nich, czyli 2190 osób, zagłosowało za tym, że w ogóle nie są zainteresowani nowym dzieckiem Marka Zuckerberga i spółki. Jedyne 20% (680 głosujących) odpowiedziało tak, a 17% (594 użytkowników) zaznaczyło „ptaszek” przy odpowiedzi „tak, jeśli mój telefon byłby kompatybilny).

Nie są to zbyt optymistyczne informacje dla Facebooka. Ale ja się im nie dziwię. Prezentacja Home była interesująca. Kilka funkcji aplikacji zasługuje na uznanie i z chęcią zobaczyłbym je w swoim telefonie. Problem polega na tym, że nakładka za bardzo zmienia sposób korzystania ze smartfona. Wszystko skupia się na Facebooku, który przykrywa cały ekran domowy. Lubię zaglądać na ten portal społecznościowy, ale robię to wtedy, kiedy mam na to ochotę. Nie chce, żeby mój telefon przez cały czas pokazywał mi treści, publikowane przez moich znajomych czy też fanpage, które polubiłem. Wole swoje standardowe ikonki, zegarek z pogodą i widżety. Podejrzewam, że jestem w większości i dlatego też, Facebook Home raczej nie będzie ani rewolucją, ani chociażby sukcesem, jakiego oczekiwałby Zuckerberg.

Źródło: Android Police