Android goni Apple i staje się coraz bardziej opłacalny dla deweloperów

Nie muszę chyba nikomu tłumaczyć, że obecnie na rynku smartfonów dominują te, które działają pod kontrolą Androida. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest oczywiście ogromna ilość producentów, którzy decydują się na to, by ich urządzenia pracowały właśnie w oparciu o system z zielonym robocikiem. Jednak z racji tego, że deweloperzy bardziej upodobali sobie iOS, zyski z reklam na tej platformie znacznie przewyższają te, które generuje Android. Wygląda jednak na to, że ta sytuacja może już niedługo ulec zmianie.

Panuje przekonanie, że urządzenia z logiem nadgryzionego jabłka kupują nieco bardziej zamożni klienci, co może bezpośrednio wpływać na to, iż użytkownicy znacznie chętniej decydują się na kupowanie płatnych gier oraz aplikacji. Oznaczać może to oczywiście, iż iOS stał się po prostu systemem bardziej opłacalnym i przyjaznym dla deweloperów, gdyż przynosi większe zyski. Jednakże według ostatnich raportów firmu DAU-UP, która zajmuje się analizą rynku gier, średni przychód na użytkownika (ARPU) w przypadku gier na Androida stale rośnie i zbliża się do wartości, którą pochwalić może się gigant z Cupertino. Może mieć to związek nie tylko z poprawą jakości tego systemu, ale także ze wzrostem jego popularności na rynkach wschodzących.

W styczniu 2014 roku wskaźnik ARPU dla Androida wynosił zaledwie 20% tego, który odnotowany został przez Apple. Co ciekawe, już pod koniec ubiegłego roku system od Google znacznie poprawił ten wynik, osiągając tym samym wartość ARPU na poziomie aż 65% z wielkości średniego przychodu na użytkownika iOS. Warto jednak zauważyć, że znaczna przewaga Apple podyktowana jest także tym, że ceny reklam na tej platformie są o 20-50% wyższe, przez co całkowity zysk jest również relatywnie większy. Pamiętajmy jednak o tym, że statystyki te dotyczą wyłącznie gier mobilnych, a sprawa aplikacji wyglądać może nieco inaczej.

Taki stan rzeczy bardzo cieszy chyba wszystkich użytkowników urządzeń działających pod kontrolą Androida. Wyższe zyski generowane przez gry mobilne na tej platformie będą bardziej przekonujące dla twórców aplikacji na mobilne systemy, którzy jeszcze bardziej skupią się na systemie z zielonym robotem. Docierają do nas jednak słuchy, że deweloperzy już coraz częściej w pierwszej kolejności dostarczają gry oraz aplikacje właśnie na Androida, dlatego możemy być pewni, że w tym roku poświęcą oni jeszcze więcej czasu oraz zaangażowania systemowi od Google.

źródło: Business Insider