Autor: Zhong Ya, pisarz pracujący dla Xinhua
TOKIO, 29 września (Xinhua) — Popularna chińska gra „Black Legend: Wukong”, okrzyknięta przez fanów „grą roku”, wywołała chiński szał na punkcie gier na całym świecie.
Jednak dowody na ogromny sukces chińskiej branży gier sięgają znacznie dalej. Na rozpoczętych w czwartek targach Tokyo Game Show (TGS) 2024 chińscy wystawcy zostali wyróżnieni rekordową liczbą i wysokiej jakości produktami, co przyciągnęło uwagę profesjonalistów i fanów gier z całego świata.
Zdobycie światowego uznania
985 firm i organizacji z 44 krajów i regionów zaprezentuje swoje produkty i usługi na tegorocznej wystawie, która odbywa się w Makuhari Messe Convention Center w prefekturze Chiba, na wschód od Tokio.
TGS, jedne z trzech największych targów zabawek na świecie, przyciągnęły 535 wystawców z zagranicy, w tym ponad 70 chińskich firm. Szczególną uwagę przyciągnęły gry mobilne w Chinach. „Około 10 procent chińskich wystawców to firmy zajmujące się grami mobilnymi, reprezentujące około 80 procent chińskiego sektora gier mobilnych” – powiedział Xue Hui, dyrektor generalny Shanghai Lizhi Business Information Consulting Service Center, który był odpowiedzialny za koordynację z chińskimi firmami TGS. . Wystawcy wystawy.
Entuzjaści gier z Japonii i innych krajów ustawili się w kolejce w czwartek, aby wypróbować chińskie gry mobilne z postaciami nijijin (przestrzeń 2D) lub chińskimi historiami historycznymi.
„Chińskie firmy produkujące gry mobilne mają przewagę nad swoimi japońskimi konkurentami. W ostatnich latach coraz większa liczba japońskich twórców gier przekazuje adresy IP swoich gier chińskim partnerom w celu wspólnego rozwoju” – powiedział Xue.
Dużym zainteresowaniem na wystawie cieszyły się także inne rodzaje chińskich gier, takie jak gry jednoosobowe i konsolowe. S-GAME zaprezentowało Phantom Blade Zero, grę RPG z elementami hack-and-slash, która w czwartek przyciągnęła ponad 500 osób do wypróbowania gry dla jednego gracza.
„Tradycyjna chińska kultura zapewniła podstawową treść i duchową inspirację dla gry” – powiedziała Annie Pan, dyrektor ds. marketingu i operacji związanych z własnością intelektualną pekińskiego producenta zabawek. „Na przykład stworzenie jednego bossa tańca lwa zostało zainspirowane chińskim miastem Guangzhou, a sceny na górskich ścieżkach w grze oparte są na prawdziwym krajobrazie góry Yandang, jednej z 10 najsłynniejszych gór w Chinach”.
Dost Kayaoglu, turecki YouTuber, uznał Phantom Blade Zero za ważny powód, aby odwiedzić program. „Animacja jest płynna. Rozgrywka jest wciągająca. Czas trwania jest świetny. Bardzo mi się podoba” – powiedział, dodając, że po zagraniu w grę naprawdę chce odwiedzić Chiny.
Rozwój napędu na cztery koła
Według obserwatorów gier przewaga w zakresie talentu, technologii, funduszy i strategii rozwoju rynku zagranicznego przyczyniła się do gwałtownego wzrostu chińskiej branży gier.
Wystarczający talent położył podwaliny pod dobrobyt chińskiej branży gier. Xue powiedział, że zespoły programistów głównych chińskich producentów gier, takich jak NetEase i Tencent, liczą zazwyczaj od 30 000 do 50 000 osób. Według danych opublikowanych przez Instytut Badań Big Data w Liepinie prawie 70% talentów ma mniej niż 30 lat, co zapewnia branży wystarczającą witalność i dynamikę.
„Chińscy twórcy gier dużo inwestują, aby opracowywać różne typy produktów, co daje im dużą szansę na zdobycie przyczółka na rynku globalnym” – powiedział Liang Yi, dyrektor wydawniczy w firmie GRYPH FRONTIER, która zaprezentowała Arknights: Endfield, grę czasu rzeczywistego gra. Gra RPG 3D z elementami strategii w TGS.
Według danych CNG, organizacji publikującej raport chińskiej branży gier, chińskie firmy z branży gier hazardowych zwiększały swoje inwestycje rozwojowe przez pięć kolejnych lat od 2019 r., a w 2023 r. 50 największych chińskich firm z branży gier hazardowych zainwestowało łącznie 47,91 miliarda juanów ( 6,83 miliarda juanów) miliardów dolarów amerykańskich na rozwój produktów, co stanowi 3-procentowy wzrost rok do roku.
Jeśli chodzi o technologię, Xue powiedział: „Chińska branża gier mobilnych znalazła przewagę w tworzeniu, dystrybucji, reklamie i przepływie zakupów gier”.
Ponadto chińskie firmy zajmujące się grami rozszerzają swoje rynki zagraniczne, aby osiągnąć wyższe przychody.
Xue stwierdził, że coraz większa liczba chińskich producentów zabawek eksportuje produkty na rynek krajowy i zagraniczny, a niektóre nawet dają pierwszeństwo wypuszczeniom zagranicznym, dodał Xue, dodając, że zabawki o niskiej sprzedaży krajowej mogą osiągnąć zrównoważony rozwój, opierając się na dochodach zagranicznych.
Opracowane przez Chiny strzelanki, strategie i gry RPG zaczęły testować rynki zagraniczne w pierwszej dekadzie XXI wieku i z biegiem czasu zyskały ogromną popularność, powiedział He Wei, profesor College of Arts and Communication na Beijing Normal University. Solidna pozycja na rynkach zagranicznych.
Od 2020 r. chińskie gry samodzielnie opracowane przez cztery lata z rzędu odnotowały przychody na rynkach zagranicznych w wysokości ponad 100 miliardów juanów (14,26 miliarda dolarów), a duża liczba gier mobilnych zajęła czołowe miejsca na różnych listach przebojów na głównych rynkach świata. świat. I zaczął zdobywać ważne międzynarodowe nagrody.
Większy potencjał do wykorzystania
Obserwatorzy stwierdzili, że chińscy producenci zabawek mogliby uwolnić więcej ukrytej energii, podróżując za granicę.
Rozwinięte rynki gier, takie jak Japonia, sprzyjają dojrzałym przyzwyczajeniom użytkowników, na przykład graczom, którzy czują się bardziej skłonni płacić. Chociaż gry mobilne stanowią około 80 procent chińskiego rynku, w Japonii stanowią one mniej niż 10 procent, co stwarza chińskim twórcom gier ogromne możliwości wykorzystania, twierdzą obserwatorzy.
Podkreślili również, że Japonia jest kolebką Nijigen, głównego centrum zainteresowania chińskich wystawców na targach TGS, i ma duże doświadczenie w tworzeniu własności intelektualnej gier.
„Chińscy twórcy gier odniosą ogromne korzyści, jeśli będą współpracować z japońskimi partnerami przy pisaniu historii i projektowaniu postaci. Dzięki najnowocześniejszej sile technologicznej chińscy twórcy gier będą mogli tworzyć marki IP o większym zasięgu globalnym, takie jak „Czarny mit: Wukong”” – powiedział Xue.■
„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.