Puchar Szpiega – Dzień 18: Puchar Louisa Vuittona – Finał Dzień 4

Puchar Szpiega – Dzień 18: Puchar Louisa Vuittona – Finał Dzień 4

Spy Cup – Dzień 18: Puchar Louisa Vuittona – finały Dzień 4 – Kolejna walka na ręce

Autor: Richard Gladwell Sail-World NZ, 30 września, 07:20 PST
1 października 2024 r

Luna Rossa Prada Pirelli vs. Ineos Britannia w dniu finałowej czwórki Pucharu Louis Vuitton – 30 września 2024 r. © Ricardo Pinto / America's Cup



Relacja Sailing World z 18. dnia Pucharu Louis Vuitton – 30 września 2024 r.

Komentarz:

Coś nowego wydarzyło się dzisiaj podczas finałów Pucharu Louis Vuitton – wyścig rozpoczął się punktualnie.

Nad Barceloną wiał cudowny wietrzyk – nieco z zachodu na południe i kilka węzłów niżej niż wczoraj.

To był wspaniały dzień, w którym ciężko było dać z siebie wszystko drużynie AC75 – w obu wyścigach obie drużyny osiągnęły prędkość 50 węzłów.

Spojrzenie na statystyki pokazało, że oba zespoły osiągnęły średnie VMG w pierwszym wyścigu i w granicach 0,2 węzła w drugim wyścigu.

Biorąc pod uwagę te liczby, nie jest zaskoczeniem, że zarówno INEOS Britannia, jak i Luna Rossa Prada Pirelli odniosły zwycięstwo. Innymi słowy, Luna Rossa przegrała pierwszą i wygrała drugą.

Błędna ocena na początku pierwszego wyścigu dnia – kiedy włoski sternik Jimmy Spithill na nieco ponad 30 sekund przed końcem zdecydował się zmienić swoją pozycję w zawietrznej ćwiartce INEOS Britannia, a turbulencje na platformie uderzyły w Brytyjczyka po drodze, całkowicie podpierając wysięgnik. Wióry portu są w tym procesie myte. „Przeciążyliśmy lewą folię, błąd, za który słono zapłaciliśmy” – wyjaśnił współsternik Francesco Bruni, mówiąc po włosku po wyścigu.

Virtual Eye pokazuje, jak prędkość Włocha spadła z 37 do 15 węzłów w zaledwie 8 sekund, podczas gdy Ben Ainslie płynął z prędkością 34 węzłów i objął 100-metrową przewagę, gdy Brytyjczyk przekroczył linię startu. Spithill i jego przyjaciele po katastrofie nacisnęli pedał gazu, gdy w drodze do mety prędkość osiągnęła 42 węzły, ale przy takim starcie, świeżym wietrze i płaskich falach to Brytyjczycy przegrywali wyścig.

Firma INEOS popełniła jeden błąd podczas jazdy wokół Mark 6, kiedy również zdjęła folię i zsunęła się szeroko na zakręcie, prawie wpuszczając Lunę Rossę z powrotem do wyścigu, gdy jej przewaga spadła do zaledwie 48 metrów, czyli mniej niż dwie długości łodzi, ale pozostała z przodu, a Włosi wąchali spaliny przez kilka metrów, po czym skierowali się w stronę preferowanej prawej granicy przy plaży. Od tego momentu Brytyjczycy zakończyli wyścig, uniemożliwiając wyprzedzenie, co zaowocowało 12-sekundowym zwycięstwem.

Spithill dokonał korekty w wyścigu 6, prowadząc na początku, przed Brytyjczykami – obaj byli wcześnie – ale w ostatnich sekundach opuścił łuki i dotarł do linii z prędkością 39 węzłów, a Luna Rossa siedziała po nawietrznej i na pół długości łodzi. linia. Brytyjczykom, którym udało się przedrzeć przez granice portu. Pierwsi interweniowali Włosi i to Francesco Bruni, sternik na lewej burcie, wykonał magiczną sztuczkę, aby szybko uzyskać przewagę długości łodzi podczas rejsu do brzegu. Potem przyszła kolej na Spithilla, gdy kierowali się w stronę Marka 1. Poprowadził Brytyjczyków do pozycji, z której mogli po prostu podążać za Włochami do znaku, który obeszli – pokonując przy tym 50 km – a potem nastąpiła kolejna procesja na okrążeniu . Włosi zwyciężyli ze stratą 17 sekund, czyli 374 metry, i podwyższyli serię.

READ  Gra, która toczy się od ponad 500 wirtualnych lat, bije rekord menedżera piłkarskiego

Tym samym finałem jest porażka Włochów. Z dwoma AC75 dość blisko do siebie pasującymi. W pięciu rozegranych dotychczas wyścigach nie zaszły żadne zmiany. Luna Rossa z pewnością dała INEOS wyścig na talerzu z pętlą niszczącą belkę w Wyścigu 3 i ponownie na starcie dzisiejszego Wyścigu 1. W drugim wyścigu Brytyjczycy odnieśli zasłużone zwycięstwo z niczego, żeglując w warunkach podobnych do dzisiejszych.

Ale od czasu rundy z każdym i półfinału gra się zmieniła. Wyścig wygrywa łódź, która jako pierwsza dotrze do pierwszego miejsca w pięciu rozegranych do tej pory wyścigach. To już niemal tradycja w pucharze. Awans w drabince na poziomie 1 zwykle osiąga się poprzez wygranie startu i uniknięcie kar. Wydaje się, że w tych regatach zadecyduje czynnik Spithill, w którym dwukrotny zdobywca Pucharu Ameryki ma przewagę na starcie i zwykle dobiega końca.

Włosi byli tam już wiele razy – podczas swojego pierwszego Pucharu Louis Vuitton w 2000 roku, kiedy w wyścigu finałowym przeszli z 6-6 z America One do 7-6.

W 2021 roku, kiedy pociągnął Nowozelandczyków do rekordu 3-3, po czym przegrał w dwóch kluczowych wyścigach. Nauczą się nie iść dalej. W tej serii dwukrotnie pokazali, że potrafią podnieść się po prawdziwych przeciwnościach losu. Jak zauważył Francesco Bruni w swoim włoskim wywiadzie, komentując ich odbicie w szóstym wyścigu: „Jestem pewny siebie, ponieważ łódź wydaje się płynąć dobrze. Zespół jest silny. Ale musimy wierzyć w siebie”.


Odtwórz ponownie relację wideo

Dzisiejszy wyścig możesz odtworzyć na żywo tutaj – więcej filmów będzie dodawanych w miarę ich pojawiania się:


Harmonogram i pogoda na wtorek

Wyścigi będą kontynuowane jutro, we wtorek, kiedy rozegrany zostanie Etap 7 (planowany start – 14:10 CET lub 12:10 UTC) i Etap 8 (planowany start – 15:15 CET lub 13:15 UTC) serii 13 wyścigów.

Wstępna prognoza Predictwind przewiduje, że po południu wiatr będzie południowo-zachodni o prędkości około 10–15 węzłów.


Podsumowanie wyścigu – finały 5 i 6:


Finał – mecz 5: Luna Rossa Prada Pirelli (ITA) (wpis w Port Startbox) vs INEOS Britannia (GBR) (wpis na prawej burcie Startbox)

Wyścig rozpoczął się punktualnie przy wietrze o prędkości 19 węzłów. Luna Rossa znacząco podniosła się pod wiatr 30 sekund przed startem i odpadła. Udało im się rozczarować, ale stracili prowadzenie na rzecz GBR, który na początku pierwszego meczu miał 104-metrową przewagę.

Problem pojawił się, gdy ITA zdecydowała się przepłynąć rufę GBR z kierunku z wiatrem na wiatr. Kiedy przechodzili przez turbulencje platformy GBR, ramię ITA zostało zaskoczone, a utrata mocy spowodowała dryf. Po starcie oboje skierowali się w stronę prawej burty – na plażę. Zaliczka została zmniejszona do 80 metrów

READ  Golf: Lydia Koe rozpoczyna mistrzostwa Chevron z najlepszym startem w historii

Mark 1:03 min 34 s GBR prowadzi ITA o 5 sekund
Mark 2: 06 minut 26 sekund GBR prowadzi ITA o 6 sekund. ITA przesuwa się o 130 m na etapie 3, ale cofa się o 60 m, aby zbliżyć się do znaku 3
Mark 3: 10 m 21 sek. GBR prowadził ITA o 6 sek. lub 150 m na wodzie. ITA chętnie siedzi w zawietrznej dzielnicy GBR. Luna Rossa ma większe ramię nr 4 z GBR wykorzystującym nr 5.
Mark 4: 13 m 13 sek. GBR prowadził ITA o 11 sekund na odcinku 5 do 60-100 metrów.
Mark 5: 17 minut 8 sekund GBR prowadzi ITA o 5 sekund.
Mark 6: 20 minut 03 sekundy GBR prowadzi ITA o 9 sekund. Brytyjczycy stracili kontrolę nad znakiem zaokrąglenia, mycia i przesuwania na boki. Margines do 75 metrów. Brytyjczycy z ciasną czapką na ITA. Obydwa oddalają się od prawej burty. Brytyjczycy wprawiają ITA w chaos.
Mark 7: 24 m 13 sek. GBR prowadzi ITA o 8 sek., czyli 170 m. Ainsley często wypowiada się w programie INEOS Britannia. Margines do 175 metrów.
Ukończenie: 27 minut i 06 sekund, GBR prowadzi ITA o 12 sekund. Punkty: INEOS Britannia 3-2 w finale do trzech wygranych.


Kluczowe statystyki finałów, mecz 5:

  • Zwycięzca wyścigu: Ineos Britannia; Czas: 27 minut 06 sekund; Margines: 12 sekund; Odległość: 220 metrów;
  • Prędkość maksymalna: 51,9 węzłów (ITA) 51,6 węzłów (GBR); Średnia: 40,7 węzłów (ITA) 41,2 węzłów (GBR);
  • Prędkość wiatru: 37,7 węzłów (ITA) 38,1 węzłów (GBR); Prędkość kierunku wiatru: 44,7 węzłów (ITA) 45,5 węzłów (GBR)
  • Średnia VMG: 25,0 węzłów (ITA) 25,0 węzłów (GBR)
  • Odległość przelotu: 34 301 m (ITA) 34 464 m (GBR)
  • Kolce: 20 (ITA) 22 (GBR); Gibbs 14 (ITA) 12 (GBR); Suma śrub/gipsu 34 (ITA) 34 (GBR)



Finał – mecz 6: INEOS Britannia (GBR) (wpis w Port Startbox) vs Luna Rossa Prada Pirelli (ITA) (wpis na prawej burcie Startbox)

ITA płynie z wiatrem od GBR na początku – do startu – i obaj pozostają na prawej burcie, kierując się do lewej burty.
ITA pochodzi z prawej granicy, a ITA znajduje się o długość łodzi (25 m) przed nami
Mark 1:03 m35 sek. ITA prowadziła GBR o 4 sek. – przedłużona do 92 m w drugim etapie. Obaj mają ramiona nr 5.
Mark 2:06m30s ITA prowadziła GBR o 6 sekund i wydłużyła się do 180 metrów po wyjściu z prawej burty.
Mark 3: 10 m 34 s ITA prowadził GBR z przewagą 12 sekund – ITA przedłużony do 300 m z wiatrem na etapie 4.
Mark 4: 13 minut 32 sekundy ITA prowadziła GBR z 13 sekundową przewagą – 250 m przewagi ITA na etapie 5 z wiatrem. ITA utrzymuje brakującą osłonę tylko na GBR – oba płyną w czystym powietrzu, z wyjątkiem sytuacji, gdy GBR przepływa od tyłu. ITA próbuje ustawić GBR w wydechu podczas końcowego podejścia do Mark 5.
Mark 5: 17 minut 26 sekund ITA prowadziła GBR o 17 sekund. Na brzegu wody o głębokości od 270 do 315 metrów.
Mark 6: 20 minut 26 sekund ITA prowadziła GBR z przewagą 13 sekund. Pociski sięgały 277-300 metrów. Brytyjczycy są bardzo dalecy od wpływu ITA.
Mark 7: 24 minuty 15 sekund ITA prowadziła GBR o 19 sekund. Oferuje teraz odległość 400 metrów w końcowym etapie, która została oczywiście skrócona do 1,7 nm. PUNKTY: INEOS Britannia i Luna Rossa prowadzą 3-3 w finale do trzech zwycięstw.

READ  Frankfurt oszołomił Bayern, zdobywając pierwszą „uniknioną” porażkę Nagelsmanna


Kluczowe statystyki dla Final Race 6:

  • Zwycięzca wyścigu: Luna Rossa; Czas: 26 minut i 56 sekund; Margines: 17 sekund; Dystans: 374 metry;
  • Prędkość maksymalna: 51,4 węzła (ITA) 50,3 węzła (GBR); Średnia: 40,5 węzła (ITA) 40,5 węzła (GBR);
  • Prędkość wiatru: 37,2 węzła (ITA) 37,4 węzła (GBR); Prędkość kierunku wiatru: 45,0 węzłów (ITA) 44,8 węzłów (GBR)
  • Średni VMG: 25,1 węzłów (ITA) 24,9 węzłów (GBR)
  • Odległość przelotu: 33 674 m (ITA) 34 027 m (GBR)
  • Skoki: 17 (ITA) 18 (GBR); Gibbsa 10(ITA) 10(GBR); Całkowita liczba śrub/gipsu 27 (ITA) 28 (GBR)


Informacje przed wyścigiem


Prognoza pogody:

Partner pogodowy Pucharu Ameryki Przewiduj wiatr został przedstawiony A Centrum pogody wyścigowej Daje fanom dostęp do szczegółowych informacji o codziennej pogodzie, kamer internetowych na żywo, historycznych danych o pogodzie i codziennych zestawień pogody pisanych przez meteorologów.


Prognoza na dzień 18. wyścigu:


poniedziałek 30 września

poniedziałek 30 września

Po południu prognozy wskazują, że południowo-zachodni wiatr będzie wiał od 10 do 15 węzłów. Kierunek wiatru powinien być stały i wynosić 220 stopni, a prędkość wiatru może osiągnąć 20 węzłów. Wysokość stanu morza powinna osiągnąć 0,7 m od 220° w krótkim czasie 3 sekund. To będzie słoneczny dzień, temperatura wzrośnie do 26°C i będzie sprawiać wrażenie letniego dnia.

Wtorek, 1 października: Po południu spodziewamy się, że południowo-zachodni wiatr osiągnie prędkość od 10 do 15 węzłów.



Wirtualne oko

Po wyścigu możesz odtworzyć kluczowe punkty lub wykorzystać cały wyścig Wirtualne oko od ARL

Możesz od razu przejść do relacji z Pucharu Ameryki Virtual Eye Klikając tutaj Kliknij „Obejrzyj poprzedni”, a następnie wybierz wyścig, który chcesz obejrzeć. Virtual Eye to przeglądarka 3D, dzięki której możesz powiększać, pomniejszać, przesuwać, w górę i w dół, tak jak w helikopterze.



Sugerowany harmonogram meczów:

  • Finał – mecz 5: Luna Rossa Prada Pirelli (ITA) (wpis w Port Startbox) vs INEOS Britannia (GBR) (wpis na prawej burcie Startbox)
  • Finał – mecz 6: INEOS Britannia (GBR) (wpis w Port Startbox) vs Luna Rossa Prada Pirelli (ITA) (wpis na prawej burcie Startbox)


Punkty serii


Strona internetowa kursu:



Listy załogi

Angela Tate

„Dożywotni biegacz. Pionier piwa. Guru micasica. Specjalny w popkulturze w ogóle”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *