Zezwolenie FAA może nadejść przed niedzielną premierą

Zezwolenie FAA może nadejść przed niedzielną premierą

Statek kosmiczny Starship nowej generacji firmy SpaceX na pokładzie potężnej rakiety Super Heavy wystartuje po raz trzeci z lądowiska Boca Chica podczas bezzałogowego lotu testowego w pobliżu Brownsville w Teksasie, USA, 14 marca 2024 r.

chinni aur | Reutera

CNBC dowiedziało się, że FAA może wydać SpaceX kolejną licencję na pojazd Starship przed niedzielną próbą wystrzelenia.

W ostatnich tygodniach SpaceX i dyrektor generalny Elon Musk ostro skrytykowali FAA, wzywając federalny organ regulacyjny do przyspieszenia przeglądu zezwoleń na piąty lot testowy statku Starship. W zeszłym tygodniu FAA oświadczyła, że ​​nie spodziewa się wydania licencji przed „końcem listopada”.

Pomimo trwającego przeglądu, SpaceX wypuściło Poniedziałkowe oświadczenie Twierdząc, że piąty lot kosmiczny Starship „mógłby wystartować 13 października w oczekiwaniu na zgodę organów regulacyjnych”. Spółka nie sprecyzowała, czy spodziewa się uzyskać licencję do niedzieli.

Jednak osoba zaznajomiona ze sprawą powiedziała we wtorek, że pozornie agresywny cel SpaceX jest możliwy, ponieważ proces przeglądu FAA przyspieszył.

Organy regulacyjne i agencje partnerskie zaangażowane w ten proces przeprowadziły oceny szybciej, niż oczekiwano, powiedziała CNBC ta osoba, a US Fish and Wildlife Service jest na końcowym etapie kończenia przeglądu dla FAA. Możliwe jest również, że jakiekolwiek przeszkody w tym tygodniu mogą odłożyć na bok niedzielną próbę i przesunąć zatwierdzenie na później w tym miesiącu, zauważyła osoba, która poprosiła o anonimowość w celu omówienia trwającego przeglądu federalnego.

W zaktualizowanym oświadczeniu dla CNBC we wtorek FAA usunęła swoje poprzednie szacunki za listopad.

„W połowie sierpnia SpaceX przedstawiło nowe informacje na temat proponowanej misji Starship/Super Heavy Flight 5. FAA w dalszym ciągu weryfikuje te informacje. FAA podejmie decyzję w sprawie licencji, gdy SpaceX spełni wszystkie wymagania licencyjne” – oznajmiła FAA.

W odpowiedzi na prośbę o komentarz agencja Fish and Wildlife Service skierowała CNBC do FAA.

READ  Nad Syberią utworzyło się więcej cząstek aerozolu, niż sądzono

Przeczytaj więcej wiadomości kosmicznych w CNBC

10 września SpaceX wydało decyzję Długi wpis na blogu Twierdząc, że FAA odłożyła piąty start statku Starship z powodu „zbędnej analizy środowiskowej”, stwierdziła, że ​​rozszerzony przegląd przeprowadzono „z nieuzasadnionych i podżegających powodów”, które stwarzały trudności w „obecnym otoczeniu regulacyjnym” dla firm ubiegających się o licencje na start.

W poście skrytykowano częściowo doniesienia, że ​​SpaceX naruszyła przepisy dotyczące ochrony środowiska, wykorzystując bez licencji system zalania wodą wyrzutni statku Starship w Teksasie. Ale, SpaceX uregulowało kary Egzekwowane przez Teksaską Komisję ds. Jakości Środowiska i Federalną Agencję Ochrony Środowiska w przypadku nieuprawnionych zrzutów wody.

Reutera Najpierw podano, że FAA może zatwierdzić licencję już w tym miesiącu, ale nie określiła, czy może to nastąpić już w niedzielę.

Ambitny piąty start

Słońce zachodzi za statkiem kosmicznym SpaceX przed czwartym testem w locie na plaży Boca Chica 5 czerwca 2024 r. w Brownsville w Teksasie.

Brandon Bell | Obrazy Getty’ego

SpaceX zamierza jeszcze bardziej przyspieszyć rozwój swojej ogromnej rakiety Starship podczas piątego lotu. Komisja stara się wykorzystać postępy poczynione w czerwcu Czwarty lot testowy statku kosmicznego, który przeleciał połowę świata, aby celowo wylądować na Oceanie Indyjskim.

W ramach wysiłków SpaceX mających na celu uczynienie statku Starship w pełni nadającym się do ponownego użycia, firma planuje spróbować wrócić i podnieść wysoki na 70 metrów wzmacniacz rakiety.

Oczekuje się, że po wystrzeleniu i oddzieleniu się od szczytu statku kosmicznego rakiety superciężki wzmacniacz powróci na miejsce startu i wyląduje pomiędzy parą tzw. „pałeczek” na wieży. SpaceX potwierdziło, że próba przechwycenia wymagała spełnienia „tysięcy” kryteriów, w przeciwnym razie wzmacniacz zboczyłby z trajektorii powrotnej i zamiast tego wylądował u wybrzeży Zatoki Meksykańskiej.

„Nie akceptujemy żadnych kompromisów, jeśli chodzi o zapewnienie bezpieczeństwa społeczeństwa i naszego zespołu, a powrót zostanie podjęty tylko wtedy, gdy będą odpowiednie warunki” – stwierdziła SpaceX w oświadczeniu opisującym lot.

READ  Rekordowy magnes był w danych przez cały czas

Okno otwiera się w niedzielę o 8:00 czasu wschodniego i umożliwia wystrzelenie piątego statku kosmicznego z placówki firmy w pobliżu Brownsville w Teksasie.

Starship to najdłuższa i najpotężniejsza rakieta, jaką kiedykolwiek wystrzelono. Statek kosmiczny Starship, w całości ułożony na superciężkim wzmacniaczu, ma 397 stóp długości i około 30 stóp średnicy.

System Starship został zaprojektowany tak, aby w pełni nadawał się do ponownego użycia i ma stać się nowym sposobem transportu towarów i ludzi poza Ziemię. Rakieta ma również kluczowe znaczenie dla planu NASA dotyczącego powrotu astronautów na Księżyc. SpaceX zdobyło wielomiliardowy kontrakt od agencji na wykorzystanie statku Starship jako załogowego lądownika księżycowego w ramach programu NASA Artemis Moon.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *