Rośnie udział Androida Lollipop, ale wciąż jest kiepsko

Google udostępnił nowe dane na temat udziału poszczególnych wersji systemu Android w całym rynku. Tradycyjnie już dane były zbierane przez tydzień i dotyczą wszystkich urządzeń, które w tym czasie połączyły się ze Sklepem Google Play. I trzeba uczciwie przyznać, że jest nieco lepiej niż jeszcze w zeszłym miesiącu, szczególnie jeśli mówimy o Lollipopie, ale nie zmienia to faktu, że wynik najnowszego Androida nadal jest strasznie, ale to strasznie słaby.

Miesiąc temu Lollipop znajdował się na 1,6 proc. wszystkich urządzeń z systemem z zielonym robotem. Chyba nie trzeba komentować, jak słaby był to wynik. W ciągu zaledwie 28 dni lizak zanotował znaczący, bo ponad 100-procentowy wzrost popularności i aktualnie można go znaleźć w 3,3 proc. smartfonów użytkowników Androida. Przyrost spory, ale to dalej… tylko 3,3 proc. i nie ma co zaklinać rzeczywistości, że to duża poprawa i dobry rezultat. Jest słabo, kiepsko, beznadziejnie…

Sytuacja ma szansę wkrótce się poprawić. Na MWC 2015 producenci pokazali mnóstwo nowych urządzeń z Lollipopem na pokładzie z flagowcami na czele, czyli Samsungiem Galaxy S6 oraz HTC One M9. Pewnie sprzedadzą się one w całkiem niezłej ilości, szczególnie koreański smartfon, i tym samym znacząco poprawią wynik najnowszego Androida. Ale to dalej nie rozwiązuje problemu jakim są aktualizacje. Co z tego, że flagowce dostają lizaka, jak większość użytkowników korzysta ze smartfonów ze średniej lub niskiej półki, a te nie są zbyt chętnie aktualizowane przez producentów smartfonów. I to jest prawdziwy kłopot.

android-lollipop-luty-2015

Najpopularniejszą wersją Androida cały czas pozostaje Jelly Bean (jeśli weźmiemy pod uwagę wszystkie wydania od 4.1 do 4.3), który ma w tym momencie 42,6 proc. rynku. Na kolejnym miejscu jest KitKat z udziałami na poziomie 40,9 proc. Coraz gorzej (i bardzo dobrze!) radzą sobie Ice Cream Sandwich (5,9 proc.) oraz Gingerbread (6,9 proc.).