Nie działają dane mobilne w Androidzie Lollipop? Nie tylko u ciebie!

Android Lollipop nie okazał się zbyt udanym systemem operacyjnym. O ile pod względem interfejsu i możliwości wszystko jest w porządku, a nawet powiedziałbym, że bardzo dobrze, o tyle ilość błędów i problemów wręcz przyprawia i ból głowy. Rozwiązaniem miała być wersja 5.1. Okazuje się jednak, że w niej cały czas napotkać można na niedoróbki, a jedna z najbardziej irytujących dotyczy danych mobilnych.

Jeśli czytaliście moją recenzję Androida 5.1 Lollipop, to powinniście wiedzieć, o co mniej więcej chodzi. Jeśli nie, to już tłumaczę – poza zasięgiem WiFi nie mam połączenia z Internetem. WiFi działa bez problemów, ale dane mobilne już nie chcą. Wcześniej mój Nexus 4 (jak i każdy inny telefon), gdy znajdował się poza zasięgiem domowej sieci, przełączał się na dane mobilne. Teraz, zamiast znaczka 3G, H lub H+ przy wskaźniku zasięgu sieci pojawia się jedynie wykrzyknik. Nie ma znaczenia czy zasięg jest maksymalny, czy nieco gorszy. Usterka dotyczy przede wszystkim posiadaczy Nexusów. Co ciekawe, problem dostrzegają zarówno użytkownicy Androida 5.0, jak i Androida 5.1.

Jest kilka sposobów na radzenie sobie z brakiem danych mobilnych. Po pierwsze, można spróbować wyłączyć połączenie przez sieć komórkową, odczekać mniej więcej 30 sekund i włączyć ponownie. W moim przypadku ani razu to nie pomogło, ale na forach czytałem, że u niektórych działa. Drugi sposób, to włączenie tryby samolotowego. Znowu dobrze jest odczekać około 30 sekund, a następnie wyłączyć tryb. Dane mobilne nie zaczną działać od razu, ale po chwili powinno być już dobrze. Najlepszy, ale jednocześnie najbardziej irytujący sposób, to ponowne uruchomienie systemu. Działa za każdym razem, ale swoje trwa…

Początkowo myślałem, że to problem z moją siecią (Orange), ale kontaktowałem się kilkukrotnie z operatorem i według nich wszystko jest w porządku. Dopiero od kilku dni zrobił się nieco większy szum wokół tego problemu i okazało się, że to przypadłość systemu operacyjnego Android Lollipop. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że pewnie poczekam sobie jeszcze kilka tygodni na aktualizację do nowszej wersji i będę musiał się tak męczyć z brakiem internetu w smartfonie, co wydaje się nieco absurdalne, biorąc pod uwagę to, po co powstały tego typu telefony.

Zatem jeśli jesteście w stanie wstrzymać się z aktualizacją do Androida 5.0 lub 5.1 Lollipop, to lepiej na razie to zróbcie.

  • miki

    Dokladnie mam to samo, az sie dziwie ze wiecej osob nie zauwazylo tego problemu. To jest jakis absurd i totalne niedopatrzenie.

  • Mateusz Golewski

    Spróbujcie tego:
    1. „Zadzwoń” pod *#*#4636#*#*
    2. Wybierz menu w trzy kropki i „Enable data connection”
    3. Usuń i dodaj APN ustawiając jego typ jako „default”
    4. Zresetuj telefon