Alistair Jamieson jest nowym dyrektorem generalnym Stowarzyszenia nadawców radiowych. Zdjęcie/Michael Craig

Radio Survey Day to zawsze wielka wewnętrzna operacja w naszych dwóch największych komercyjnych sieciach radiowych, NZME i MediaWorks. Zespoły kierowników stacji, marketerów i kierowników zamkną się w pokojach wojennych, szukając ekstremalnych tajemnic,
Zablokowane wyniki, znajdź róg, a potem — voila — o godzinie 13:00 wyświetlane są komunikaty prasowe i komunikaty wewnętrzne.
I wszyscy są zwycięzcami — Stacja A jest numerem 1 wśród miłośników kotów Levina; Stacja B ma ponad 30 kupujących w domu i słucha jej o 2 w nocy. Konkurencja jest albo ignorowana, albo zaniedbywana, a wszyscy udają się na swoje imprezy w dniu wyborów, aby świętować zwycięstwo… lub rozwiązać problemy.
I chociaż branża jest tak samo konkurencyjna jak zawsze, NZME i MediaWorks planują w tym roku rozejm w swoich publicznych komentarzach, z nowym dyrektorem generalnym Stowarzyszenia Nadawców Radiowych (RBA). Alistaira Jamisona Znaczące przywództwo dla silniejszej i bardziej zjednoczonej pozycji marketingowej.
Z pewnością nie powinniśmy oczekiwać, że MediaWorks, jak to miało miejsce w przeszłości, będzie tolerować jakikolwiek wzrost zaangażowania radia muzycznego lub NZME, ponieważ w przeszłości bronili przepaści między Mike Hosking i Newstalk ZB a resztą branży.
Podczas gdy media mogą podchwycić te punkty widzenia, Jamison nie może nie dostrzec tego, co opisuje jako „ogromną szansę” dla branży radiowej, aby opowiedzieć bardziej strategiczną historię o swoim zasięgu, zaangażowaniu i znaczeniu.
Na swoim nowym stanowisku miał za zadanie promować radio i pomagać branży w zwiększaniu przychodów komercyjnych i utrzymywaniu zdrowej publiczności.
Jamison spotykał się z wieloma graczami z branży i ponownie przedstawiał liderów i menedżerów w NZME, MediaWorks i innych. Powiedz im w prezentacji, że istnieje zgoda co do potrzeby koordynacji branżowej. „Potrzebujemy głosu”, mówi, i „są niesamowite historie, które nie zostały opowiedziane”.
Prezentacja pokazuje niektóre z typowych tematów i pomysłów, które usłyszał Jamison, w tym potrzebę „studium przypadku i punktów dowodowych”; „Oczywiste” Dlaczego radio? „wszyscy możemy korzystać”; „Zwiększona sprzedaż cyfrowa / Lepsza historia cyfrowa” i „Wysadzanie w powietrze wyników ankiety, to strata czasu”.
Ten ostatni odpowiada charakterowi branży. Uczestnicy branży radiowej należą do najbardziej dynamicznych mediów; Są bardzo namiętni i lojalni wobec swojego medium. Są optymistyczne i, jak mówi Jamison, „naprawdę inspirujące”.
Gdy już pojawi się bakteria radiowa, trudno jest znaleźć antidotum — wielu jest w grze na całe życie, często krzyżując się z głównymi nadawcami. Niektórzy nawet nazwali tę branżę niemal kultową.
Jamieson stara się jak najlepiej wykorzystać tę pasję. Chce przenieść postrzeganie radia przez agencje i potencjalnych reklamodawców – i ogólnie audio – z ziemi niczyjej.
„Jedną z głównych rzeczy, rozmawiając z kilkoma osobami, jest to, że nie ma silnego punktu widzenia – nie ma silnej pozytywnej opinii, nie ma silnego negatywnego w kanale bezpośrednim.
Ma doskonałą pozycję do poprowadzenia tej sprawy, ponieważ spędził ponad 25 lat w branży medialnej – w większości w agencjach reklamowych, a ostatnio jako dyrektor generalny Publicis.
Jamison sam w sobie jest barwną postacią — pamiętam, że nie brakowało mu wizji, kiedy zaczynaliśmy Herold w niedzielę w 2004 r. Szczerze mówiąc, zajęło to dwa lata, zanim gazeta naprawdę się znalazła – była na kapitale.
„Myślę, że fakt, że mogę uczciwie występować w obronie z perspektywy klienta i reklamodawcy, jest naprawdę pomocny, jeśli chodzi o to, co należy osiągnąć” — mówi Jamieson. Znawca mediów z jego nowej roli.
Fakty i dane spływają mu z języka. Około 2,5 miliona kiwi dziennie – i 3,4 miliona tygodniowo przez średnio 15 godzin – słucha radia. Każdego miesiąca ponad 1 milion Kiwi uczestniczy cyfrowo, za pośrednictwem strumieni i podcastów.
reklama
„Istnieje mnóstwo powodów, aby uznać go za kanał nadawczy – jego elastyczność, zdolność do głębokiego zaangażowania oraz zaufanie lub związek między słuchaczem a talentem na antenie” – mówi Jamieson.
„Dzisiaj nadal jest dość niezwykłe, że ludzie są tak ze sobą powiązani. Jest z tego cała masa korzyści. Nadal może odgrywać ogromną rolę we współczesnym krajobrazie medialnym”.
RBA reprezentuje 20 sieci i stacji członkowskich działających na ponad 750 częstotliwościach radiowych i platformach cyfrowych. Jamison pełni funkcję CEO Jana Rangoniego który przeniósł się na nowo utworzone samodzielne stanowisko przewodniczącego.
Sam Jamison – i tutaj gra niezły w nazywaniu stacji ze wszystkich głównych kierunków – mówi, że słucha miksu Newstalk ZB, RNZ National, George i – „kiedy dzieciaki są w samochodzie” – The Edge. On także „odkrył na nowo” bFM.
/cloudfront-ap-southeast-2.images.arcpublishing.com/nzme/4ZNCQH7MO4UGZECF3YHMIWZEFY.jpg)
„Po tym, jak zacząłem tę rolę, przyzwyczaiłem się regularnie próbować różnych rzeczy. Jestem chyba klasycznym słuchaczem radia, ponieważ nie mam jednej wizyty.
„Ponownie myślę, że jedną z mocnych stron tego dźwięku jest to, że może on grać o różnych porach dnia, z różnymi emocjami, i myślę, że jest to również okazja dla kreatywnego utworu.
„Wiesz, jeśli pomyślisz o nastawieniu, jakie ktoś ma w poniedziałek rano, ciągnąc tyłek do pracy, w porównaniu z czwartkową nocą, to jeden z niewielu kanałów, które mogą być tak elastyczne.
„Myślę, że jest wielu ludzi, którzy są bardzo lojalni wobec marek radiowych, ale prawdopodobnie nadal protekcjonalnie opiekują się kilkoma w tej okolicy. Liczby to odzwierciedlą.”
Mówi także o znaczeniu radia w potrzebie ludzi, cytując niedawne relacje na żywo i aktualizacje dotyczące sytuacji kryzysowych obrony cywilnej, w tym huraganu Gabriel w Hawke’s Bay i innych obszarach North Island.
Podcasty to wciąż ogromna szansa, mówi, a wiele z nich jest naturalnym rozszerzeniem radia. Zauważył, że zdecydowana większość z 20 najlepszych podcastów na listach rankingowych podcastów w Nowej Zelandii jest tworzona przez zespoły radiowe.
„Jeśli pomyślisz o środowisku samochodowym, które nadal jest bardzo ważne dla nadawania radia, z czasem nastąpią pewne zmiany, które sprawią, że cyfrowe słuchanie będzie płynniejsze i łatwiejsze.
„Oczywiście nasza ambicja musi osiągnąć pełny wymiar dźwiękowy. Zawsze bardzo przywiązywałem wagę do tego, jak wygląda dopasowanie do celu dla całej publiczności w Nowej Zelandii.”
Czego więc możemy się spodziewać, gdy w najbliższy czwartek poznamy wyniki pierwszego w tym roku sondażu radiowego?
„Wszystkie komentarze, które otrzymuję, są — są trochę brutalne — ale branża wyrządza sobie krzywdę, mówiąc, że wszyscy wygrywają. Myślę, że sukces tej roli nie polega na zwycięstwie jednej sieci nad drugą.
„Oczywiście chodzi o kanał w szerokim znaczeniu, sukces przeciwko dużym graczom [tech giants such as Apple, Spotify] I przeciwko innym kanałom medialnym jako całości”.
Dane ankietowe będą nadal ważne dla zespołów zajmujących się oprogramowaniem, treściami i handlem, mówi.
Ale także: „Wykorzystanie tego punktu widzenia w czasie rzeczywistym, aby stać się branżową rozmową i branżowym świętem potęgi wszystkich rzeczy, które głos może zrobić dla klienta, oraz wszystkich powodów, dla których jako reklamodawca powinieneś to rozważyć ”.
„Mam nadzieję [this] Tydzień, wiesz, to początek podróży”.

„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”

/cloudfront-ap-southeast-2.images.arcpublishing.com/nzme/3HHASK6P4BHZ7K4Y3M3R3MYAF4.jpg)








Leave a Reply