Pierwsza jazda: Ford E-Transit Cargo

Pierwsza jazda: Ford E-Transit Cargo

Na początku tego miesiąca Ford wprowadził na rynek dwa nowe samochody elektryczne. Nieuchronnie wszyscy zgromadziliśmy się, aby zasiąść za kierownicą Mustanga Mach E, elektrycznego SUV-a, na który wielu czekało z niecierpliwością.

Ale za rogiem czaił się iw dużej mierze ignorował samochód, który prawdopodobnie był równie ważny w wielkim planie elektryfikacji Forda.

E-Transit Cargo to pierwszy elektryczny samochód dostawczy, który Ford wprowadził na rynek krajowy, torując drogę całej linii elektrycznych furgonetek, których sprzedaż w kraju została potwierdzona – i najprawdopodobniej pewnego rodzaju elektrycznego Rangera.

Entuzjaści Eagle zauważą zwiększoną wysokość jazdy E-Transit.

Matthew Hansen/Sztab

Entuzjaści Eagle zauważą zwiększoną wysokość jazdy E-Transit.

Uczyń mnie natychmiast ekspertem: Co muszę wiedzieć?

W tradycyjnej modzie na samochody ciężarowe, E-Transit Cargo jest dostępny we wszystkich kształtach i rozmiarach, dzięki czemu nabywcy flot mogą wybrać to, co najlepiej pasuje do ich działalności. Jechaliśmy najmniejszą grupą. Model z dachem środkowym ma pojemność 350 litrów, choć można go również dostać z wysokim dachem, rozszerzonymi wariantami i podwoziem z kabiną.

Ceny wahają się od 94 990 USD za 350-litrowy do 106 990 USD za behemota z wysokim dachem, co czyni E-Transit droższą alternatywą dla najbliższego obecnego konkurenta; LDV eDeliver9 Bigger kosztuje 79 990 USD, co również kwalifikuje się do zniżki na czysty samochód dzięki wysokim cenom.

Czytaj więcej:
* Ford potwierdza, że ​​planuje zbudować 7-osobowego elektrycznego SUV-a
* Ford przygotowuje się do wprowadzenia w pełni elektrycznej Pumy do Nowej Zelandii
Test drogowy: Ford Ranger Raptor
* Ford van rozpoczął elektryfikację linii w Nowej Zelandii

Każdy model wykorzystuje akumulator litowo-jonowy o pojemności 75 kWh, który współpracuje z zamontowanym z tyłu silnikiem elektrycznym o mocy 198 kW/430 Nm. Zasięg wynosi 250 km zgodnie z WLTP, przy czym Ford zauważa, że ​​klienci przejechali około 200 km w prawdziwym świecie.

READ  Ram może wkrótce zmierzyć się z Fordem Rangerem
Port ładowania montowany z przodu E-Transit jest łatwo dostępny.

Matthew Hansen/Sztab

Port ładowania montowany z przodu E-Transit jest łatwo dostępny.

E-Transit ma znaczną przewagę przestrzenną nad równoważnym eDeliver9 (LDV nie sprzedaje już „większego” eDeliver9), z 11 cu in, 3533 mm długości, 1,784 mm szerokości i 721 mm długości. Jeśli te liczby brzmią znajomo, to dlatego, że są takie same, jak te, które można znaleźć w konwencjonalnym Transicie z silnikiem Diesla — dodana technologia akumulatorów w E-Transit nie wpływa na przestrzeń wewnętrzną modelu.

Kompromisem jest jego ładowność, która spada z 1214 kg do 851 kg. I oczywiście, im więcej ładunku przewieziesz z tyłu swojego E-Transit, tym większy wpływ będziesz miał na wspomnianą wcześniej wartość zasięgu.

na zewnątrz

E-Transit wygląda z zewnątrz jak każdy inny crossover z silnikiem Diesla, ale jest kilka dość oczywistych prezentów. Jaskrawy błękit w kratce wskazuje, że patrzysz na E-Transit, a jednocześnie dostarcza wskazówek, gdzie znajduje się port ładunkowy dużej ciężarówki (pod plakietką na kratce).

Niebieskie linie w siatce to najłatwiejszy sposób zlokalizowania E-Transit.

Matthew Hansen/Sztab

Niebieskie linie w siatce to najłatwiejszy sposób zlokalizowania E-Transit.

Największą zmianą wizualną jest ogromna wysokość jazdy E-Transit. Wspomniałem, że Ford nie chce, aby akumulatory ograniczały przestrzeń ładunkową w Transicie. Aby było to możliwe, jego inżynierowie zbudowali platformę niżej, co pozwoliło zachować przestrzeń ładunkową powyżej. Dodatkowa wysokość zapewnia technologii akumulatorów E-Transit potrzebną przestrzeń.

Aby uzyskać dostęp do wspomnianego ładunku, E-Transit jest wyposażony w drzwi do stodoły z tyłu i pojedyncze przesuwne drzwi boczne po stronie pasażera.

wewnątrz

Kabina E-Transit jest w większości znajoma, oprócz tego dużego nowego ekranu.

Matthew Hansen/Sztab

Kabina E-Transit jest w większości znajoma, oprócz tego dużego nowego ekranu.

Poza tym, wiesz, To wszystko silnik elektryczny i akumulatorInną dużą zmianą, która odróżnia E-Transit od jego odpowiednika z silnikiem Diesla, jest technologia wnętrza. Otrzymujesz 12-calowy pływający ekran dotykowy w połączeniu z najnowszym oprogramowaniem Ford Sync.

READ  Ceny produktów mleczarskich osiągnęły najwyższy poziom od siedmiu lat na globalnej aukcji handlu mleczarskiego, ponieważ popyt na produkty mleczne jest ograniczony

Najnowocześniejsza technologia obejmuje zestaw menu informacyjnych pojazdów elektrycznych, w tym informacje o zasięgu, bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto oraz liczniki, które mierzą, czy jedziesz płynnie i rozsądnie, czy też jak demon zjadający akumulator. Zyskuje również ulepszony zestaw kamer, z których każda pokazuje swój kanał z krystalicznie czystą klarownością.

Jest prawdopodobne, że ten ekran w końcu przeniknie do standardowego silnika wysokoprężnego Trans (jest już oferowany w dieslach Australian Transit Cargo), więc ci, którzy utknęli z wymianą ICE, nie muszą się martwić, że poczują się zbyt pominięci.

Czy masz stopy z piór?  Zostaniesz nagrodzony lepszym zasięgiem.

Matthew Hansen/Sztab

Czy masz stopy z piór? Zostaniesz nagrodzony lepszym zasięgiem.

Kolejna duża zmiana dotyczyła tunelu skrzyni biegów, w którym Ford zastąpił dużą dźwignię zmiany biegów wybierakiem biegów opartym na tarczy. Mniejsza obudowa ułatwia pasażerom przesuwanie się z jednej strony kabiny na drugą.

Osoby zaznajomione z tylną przestrzenią ładunkową Transita Cargo będą natychmiast świadome swojego otoczenia. Przydatne oczka na zasłony i inne sznurki są rozrzucone po całym pomieszczeniu. Pomiędzy nadkolami jest wystarczająco dużo miejsca, aby zmieścić europaletę.

Na drodze

Nasz czas za kierownicą E-Transit nie był tak efektowny i ekscytujący jak czas na torze Hampton Downs w Mustangu Mach-E – zamiast tego była to krótka przejażdżka po mieście przez Papakura i Takanini rano po wydarzeniu Mach-E , z odrobiną jazdy po autostradzie, został dodany na dokładkę.

Ford umożliwił ładowanie między pojazdami w pojazdach F-150 Lightning EV i F-150 Hybrid.

Dla każdego, kto na co dzień jeździ ciężarówką z silnikiem Diesla, przejście na elektryczną alternatywę może być przełomowe. Całkowity brak wibracji dzięki silnikowi Diesla bez grzechotania, natychmiastowe dostarczanie mocy, cicha zmiana biegów… wszystko to składa się na bardziej wyrafinowane i komfortowe wrażenia za kierownicą.

Jak można się spodziewać, E-Transit definitywnie spełnia wszystkie te wymagania. W połączeniu z elementami sterującymi oświetleniem i przekładnią kierowniczą, która szybko przechodzi od zakrętu do zamka, otrzymujesz prawdopodobnie najłatwiejszą i najlepszą w prowadzeniu ciężarówkę w tym rozmiarze.

READ  Costco otwiera stację benzynową w Auckland z 2,50 dolara za litr benzyny, planuje przeciwdziałać duopolowi supermarketów

Jeśli chodzi o potencjalnie kłopotliwy zasięg, różne firmy będą wiedzieć, czy w zasięgu ich floty istnieje przypadek użycia pojazdu elektrycznego poruszającego się z prędkością mniejszą niż 200 km dziennie. Najbardziej prawdopodobne są floty z relatywnie miejską trasą. Jeśli Fonterra może przedstawić argumenty za w pełni elektrycznym Volvo FL o zasięgu 200 km, bądźcie pewni, że znajdą się tacy, którzy dostrzegą dużą wartość w ciężarówce takiej jak E-Transit.

Czekasz na naładowanie swojego E-Transit?  Idealny czas, aby cieszyć się tradycyjnym połączeniem naleśników i napoju energetycznego.

Matthew Hansen/Sztab

Czekasz na naładowanie swojego E-Transit? Idealny czas, aby cieszyć się tradycyjnym połączeniem naleśników i napoju energetycznego.

Co będę posiadał?

Domowy zasięg elektryczny Transita może się teraz wydawać uniwersalny, ale to nie potrwa długo. Ford przenosi również swoje mniejsze E-Tourneo Courier i E-Transit Custom do Nowej Zelandii w ramach wyrachowanego ataku na sektor komercyjny.

E-Transit Cargo jest więcej niż godnym graczem w swojej przestrzeni, choć niekoniecznie jest najtańszy. Ci, którzy chcą czegoś nieco tańszego, muszą tylko poczekać. Stawiam na E-Transit Custom jako ten, który zabłyśnie.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *