A2 Milk mówi, że perspektywy poprawiają się po spadku zysków w pierwszej połowie o 50%

A2 Milk mówi, że perspektywy poprawiają się po spadku zysków w pierwszej połowie o 50%
Zysk a2 Milk w pierwszym półroczu spadł o 50 procent w obliczu zawirowań na głównym chińskim rynku.

dostarczony

Zysk a2 Milk w pierwszym półroczu spadł o 50 procent w obliczu zawirowań na głównym chińskim rynku.

Firma a2 Milk odnotowała 50-procentowy spadek zysku w pierwszym półroczu, ale twierdzi, że jej perspektywy poprawiają się po uporaniu się z zaległościami w zapasach zgromadzonych podczas pandemii Covid-19 i rozpoczęciu podnoszenia cen.

Zyski spadły do ​​59,6 miliona dolarów w ciągu sześciu miesięcy do końca grudnia, ze 120 milionów dolarów w tym samym okresie rok wcześniej, podała firma w oświadczeniu dla NZX w poniedziałek. Przychody spadły o 2,5 procent do 660,5 miliona dolarów.

A2 Milk zmagało się podczas pandemii, ponieważ zamknięcie granic i zakłócenia w handlu zmniejszają liczbę turystów i międzynarodowych studentów wysyłających swoje produkty do Chin, co jest znane jako handel Daegu. Rynek chiński również się zmienia, ponieważ niższy wskaźnik urodzeń zmniejsza zapotrzebowanie na odżywki dla niemowląt, a konkurencja nasila się, ponieważ lokalni gracze zyskują udział w rynku w stosunku do tradycyjnych międzynarodowych marek.

Firma poinformowała, że ​​prognozy przychodów w drugiej połowie roku uległy poprawie i oczekuje się, że będą „znacznie wyższe” niż w tym samym okresie rok wcześniej, głównie ze względu na wzrost jej chińskiej marki i angielskiej formuły.

Czytaj więcej:
* A2 Milk stoi przed „trudną” drogą ze zwiększoną konkurencją i spadającymi zyskami
* A2 Milk odnawia strategię, wyznacza kierunek na przyszłość po bólu Covid-19
* przyrost mleka A2 spada o 79%; Ostrzega przed trudnym i niestabilnym rokiem

Akcje A2 Milk wzrosły o 8 procent do 6,07 USD w południe na NZX. Akcje spadły o 46 procent w ciągu ostatniego roku.

RNZ

Szczegóły dotyczą tego, jak organizatorzy wycieczek poradzą sobie z ciągłymi zakłóceniami i niepewnością Covid oraz jaki „reset” przyniesie nowy typ gości. (Pierwsze wydanie 1 lutego 2022)

Jednak A2 Milk powiedział, że oczekiwany wzrost przychodów w drugiej połowie nie powinien przełożyć się na wyższe zyski w tym roku, ponieważ firma znacznie zwiększa branding i inne reinwestycje zgodnie ze swoją strategią wzrostu.

READ  Ekonomiści banku spodziewają się, że inflacja CPI za marcowy kwartał będzie wyższa od prognozy Banku Rezerw Nowej Zelandii

A2 Milk powiedział, że dynamika rynku odżywek dla niemowląt w Chinach „pozostaje wyzwaniem”. Dodał, że wskaźnik urodzeń w Chinach spadł o 18,1 proc. w 2020 r. i spadł o kolejne 11,5 proc. w 2021 r., do 10,6 mln.

Kilkanaście lat braku noworodków ma kumulacyjny wpływ na wielkość rynku odżywek dla niemowląt, zauważyła spółka w prezentacji dla inwestorów. W raporcie stwierdzono, że w pierwszym półroczu ogólny rynek preparatów dla niemowląt w Chinach spadł o 5 procent pod względem ilości, przy czym spadek produktów na wczesnym etapie rozwoju został częściowo zrekompensowany wzrostem produktów w późniejszym wieku.

Stwierdzono, że wartość rynku odżywek dla niemowląt w Chinach spadła o 3,3 procent, ponieważ efekt zmniejszonego wolumenu i zwiększonej aktywności promocyjnej został tylko częściowo skompensowany przejściem na produkty wyższej jakości.

„Niemniej jednak segment superfine w Chinach nadal rośnie, a segment białka A2 znacznie przewyższa rynek” – podała firma.

Firma stwierdziła, że ​​jej produkt A2 jest jedną z niewielu międzynarodowych marek, które nadal zwiększają swój udział w rynku. Dodała, że ​​dobrze radziły sobie również lokalne chińskie marki, takie jak Feihe, Junlibao i Yili.

Sprzedaż odżywek dla niemowląt spadła o 11,4 procent do 188,7 mln USD w pierwszym półroczu, ponieważ zmniejszyła ilość zapasów zgromadzonych podczas pandemii.

Ale firma twierdzi, że popyt konsumentów na produkt jest silny, a jej udział w rynku wzrósł do nowego maksimum 3,2 procent w grudniu dzięki chińskim sklepom dla matek i niemowląt, napędzany inwestycjami w ambasadorów marki, lekcje Mamy, promocje i dodatkowe 96 sklepów flagowych.

Tymczasem sprzedaż odżywek dla niemowląt w stylu angielskim spadła o 13 procent, szybciej niż 5-procentowy spadek na całym rynku.

Jednak firma stwierdziła, że ​​istnieją oznaki, że kanał sprzedaży odbudowuje się dzięki poprawie cen i ożywieniu aktywności sprzedawców.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *