Billboardy z horrorami usunięte po skargach, które były przerażające

Billboardy z horrorami usunięte po skargach, które były przerażające

Tracey Neal, dziennikarka Open Justice Herold Nowej Zelandii

L'EXORCISTE - Devotion Egzorcysta: Wierzący 2023 Scenariusz: David Gordon Green Lydia Jewett Olivia Marcum.  Pojawiające się postacie Stworzone przez Williama Petera Blatty'ego Na podstawie postaci stworzonych przez Williama Petera Blatty'ego KOLEKCJA CHRTISTOPHEL © Universal Pictures - Blumhouse Productions - Morgan Creek Entertainment - Rough House Pictures Horror;  przerażenie;  Saga (zdjęcie: Universal Pictures/Christophel Collection za pośrednictwem AFP)

Scena z filmu „Egzorcysta: Wierzący”.
zdjęcie: Zdjęcia uniwersalne/AFP

Dział promocyjny międzynarodowej wytwórni filmowej znalazł się pod ostrzałem z powodu reklam horrorów, które były na tyle przerażające, że przestraszyły kierowców, którzy zauważyli billboardy, oraz widzów telewizyjnych skonfrontowanych z reklamami.

Komisja ds. skarg Urzędu ds. standardów reklamowych uwzględniła szereg skarg dotyczących trzech wersji reklam Al-Mu’awwidhatayn: Wierzący Reklamy telewizyjne zwiastunów filmów wyświetlane są w ogólnych godzinach oglądania.

Universal Pictures usunęło także billboardy reklamujące film po tym, jak skargi dotyczące „przerażającego” filmu doprowadziły do ​​podjęcia decyzji przez komisję ds. skarg.

Horror o zjawiskach nadprzyrodzonych, który zebrał mieszane recenzje – w tym jedną Rolling Stone’a który mówił, że może pójść „prosto do piekła” i przedstawiał „opętane nastolatki” i symbolikę religijną.

Reklamy na billboardach pokazywały zbliżenie dwóch dziewcząt o diabelskich oczach i zakrwawionych ustach, z których jedna trzymała krzyż.

Skarżący stwierdzili, że używanie symboliki religijnej może być obrazą, a używanie symboli religijnych w obraźliwy sposób narusza zasady dotyczące reklamy.

Jedna ze skarżących powiedziała: „To zdjęcie jest przerażające i wywołało u mnie niepokój, gdy zobaczyłam je na dużym billboardzie”.

Inna stwierdziła, że ​​było to „bardzo przerażające” dla jej córki, która jechała z nią wtedy w samochodzie, i że filmu, który ma ocenę R18, w ogóle nie należy reklamować w ciągu dnia.

W odpowiedzi Universal Pictures stwierdziło, że film jest gatunkiem horroru o zjawiskach nadprzyrodzonych i zawiera wiele scen, które mogą mieć zarówno przerażający, jak i trzymający w napięciu charakter.

„Rozsądne byłoby zatem uzasadnienie, że nasze materiały reklamowe zostały wyprodukowane w kontekście reklamowanego produktu”.

Powiedziała, że ​​w filmie połączyło się wiele religii, aby pokonać zło.

„Billboard przedstawia [out-of-focus] przechodzić. Chociaż jesteśmy katolikami, nie zidentyfikowaliśmy celowo jednej religii ani nie przedstawiliśmy jej w negatywnym świetle”.

READ  Lego Masters Australia: Tylko charyzma Hamisha Blake'a zapobiega rozpadowi tego reality show

Reklamodawca oświadczył, że dołożył wszelkich starań, aby wykorzystana grafika nie była przesadna, i wybrał czarno-biały obraz oraz stylizowaną grafikę, aby wyeliminować „realizm”.

Uważała również, aby nie umieszczać billboardów w pobliżu szkół lub miejsc kultu, lecz raczej je usunęła i przeprosiła za spowodowane przez to cierpienie, co zdaniem władz rozwiązało sprawę w odniesieniu do reklam stacjonarnych.

Skargi dotyczące trzech wersji zwiastuna filmu w reklamach telewizyjnych zostały uwzględnione, gdy organ stwierdził, że czasami były one pokazywane z naruszeniem prawa reklamowego.

Rada stwierdziła, że ​​niewłaściwe jest wyświetlanie sprzecznych reklam horrorów podczas programów, co do których publiczność ma prawo oczekiwać, że nadają się do publicznego oglądania.

Zwiastun pokazywał różne sceny z filmu, w tym przetrzymywane w niewoli dzieci zachowujące się w sposób opętany i demoniczny, mówiące: „Bóg cię oszukał”.

Zarząd nie uwzględnił jednak skarg dotyczących późniejszego wyświetlania reklam, ponieważ stwierdził, że istnieją wystarczające dodatkowe zabezpieczenia.

TVNZ potwierdziła zarządowi, że reklama otrzymała ocenę AO i została wyemitowana podczas programu PG W dół z powodu miłości I Debata międzypartyjna 1News Które nie było sklasyfikowane.

Rada stwierdziła, że ​​dostarczone dane dotyczące oglądalności wykazały, że żaden z programów nie był oglądany przez dużą część dzieci.

Sky TV potwierdziła, że ​​reklama została wyemitowana podczas Pucharu Świata w Krykiecie, programu bez oceny o 20:40, i podała dane Nielsena, z których wynikało, że dzieci nie stanowią znaczącej części wszystkich widzów.

Jednak w odpowiedzi na skargę nadawca przeniósł więcej rezerwacji na godzinę 21:30.

Zarząd stwierdził, że konkretna reklama, która przyciągnęła największą liczbę skarg, prawdopodobnie wywołała strach i niepokój u niektórych konsumentów, którzy nie spodziewali się treści grozy w programie takim jak W dół z powodu miłości.

Jeden ze skarżących określił reklamę jako „szokującą i przerażającą”, inny jako „niepokojącą”, a jeszcze inni – szokującą i przerażającą.

READ  Rząd nie daje się wciągnąć na koncert Swifta i pozwala fanom go rzucić

Zarząd zgodził się, że „groźny charakter” 30-sekundowej reklamy, która przedstawiała dzieci w niewoli mówiące demonicznymi głosami, wymaga dodatkowego poziomu targetowania w postaci umieszczania reklam horrorów w określonej treści programu.

Rada stwierdziła, że ​​reklamy stanowiące część podtrzymanej uchwały nie będą ponownie wykorzystywane w ich obecnej formie i statusie.

Al-Mu’awwidhatayn: Wierzący To już szósta odsłona I egzorcysta franczyzy i jest „luźną kontynuacją”. I egzorcysta (1973).

* Ta historia pojawiła się po raz pierwszy Herold Nowej Zelandii.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *