Elvis: Opowieść Luhrmanna o wielkiej rozrywce dla króla, ale kończy się na wstrętnej nucie

Elvis: Opowieść Luhrmanna o wielkiej rozrywce dla króla, ale kończy się na wstrętnej nucie
Austin Butler gra Elvisa w najnowszej kinowej ekstrawagancji Baza Luhrmanna.

Austin Butler gra Elvisa w najnowszej kinowej ekstrawagancji Baza Luhrmanna.

słuchać Rzeczy do obejrzenia Podcasty, naciskając przycisk odtwarzania poniżej lub wyszukaj je w aplikacjach do podcastów, takich jak jabłko lub spotify.

Elvis (mężczyzna, 159 min) Reżyseria Baz Luhrmann

Myślę, że zarys historii Elvisa Aarona Presleya i relacji, jaką miał ze swoim szefem „Pułkownikiem” Tomem Parkerem, jest dobrze znany każdemu, kto szybko zainteresował się Królem.

Parker nie był pułkownikiem. W rzeczywistości to nie był nawet Parker. Andreas Cornelis van Koijk był nielegalnym imigrantem w Stanach Zjednoczonych, który może być poszukiwany za przesłuchanie w sprawie morderstwa młodej kobiety w jego rodzinnym mieście w Holandii.

Czytaj więcej:
* Pierwsza połowa: późny film dokumentalny Netflix, całkowicie zabawny o Jennifer Lopez
* Whina: niezwykła i wciągająca opowieść o niezwykłym życiu i czasach
* Lightyear: dzięki najbardziej specjalnemu efektowi skryptu Pixar robi świetne fanfary
* Chłopaki: głośny, niepokojący, nieusuwalny i być może niezapomniany film Alexa Garlanda

Jako Parker był karnawałowym oszustem i oszustem, który miał skłonność do epizodów psychotycznych. Nic z tego nie powstrzymało go, kiedy po raz pierwszy zobaczył występ młodego Presleya – i był świadkiem wpływu, jaki wywarł na głównie żeńską publiczność.

Historia promotora i jego ucznia od tamtego dnia jest złożona i niepokojąca, która najprawdopodobniej będzie wymagała zagłębienia się w serial dokumentalny. W rzeczywistości zaskakujący i pełen życia film HBO, Elvis Presley: Uczony, zrobił już to, czym jest — a po obejrzeniu tego filmu kilka razy jestem bardziej świadomy tego, czego Elvisowi brakuje w Bazie Luhrmann.

Elvis pojawia się teraz w kinach w całym kraju.

W celu skompresowania całego dorosłego życia Elvisa i wielu kluczowych scen z jego dzieciństwa w film fabularny – nawet jeśli jest tak wysoki i rozdęty jak ten – Luhrmann musi koniecznie uprościć i zbłądzić. Tak więc, podczas gdy Elvis całkowicie przebija wczesne lata, z nastoletnim Presleyem, który dorastał w brudnych i przeważnie czarnych slumsach, uwikłany w oszałamiającą magię klubów bluesowych na Beale Street, jednocześnie odbija rozpraszającą przeszłość podczas tej tragicznej ostatniej dekady.

READ  Gorączka świątecznych zakupów zaczęła się wcześnie, ponieważ niektórzy obawiają się braku zabawek

Wiemy wystarczająco dużo o paranoicznych, neutralnych i psychodelicznych parodiach, którymi stał się Elvis. Luhrmann, jeśli chciałby, aby była to jakakolwiek definitywna autobiografia, powinien w tamtych latach skończyć swój film. Ale upokorzenia ostatnich dni Elvisa nie sprzyjają dobrobytowi, ponieważ krążą napisy.

Wszystko, czego nienawidzimy w wynalazkach i wynalazkach czeska rapsodiaJednak musimy przynajmniej przyznać, że opuszczenie kurtyny przed życiem Freddiego Mercury’ego dzięki zwycięstwu Quinna w Live Aid sprawiło, że zakończył się spektakularnym finałem.

Ale Elvis nie ma takiego daru dla Luhrmanna – a więc miałem ostatnie 40 minut Elvisa, żałuję, że Luhrmann nie powiedział „Piekło z prawdą” i zakończył jako ostatnie notatki ze specjalnego powrotu Elvisa z 1968 roku – który jest tak ładnie odtworzony – wciąż rozbrzmiewa na całej scenie.

Elvis to krzykliwa atrakcja towarzysząca, a może nawet przejażdżka po parku rozrywki, oparta na jednorazowym życiu osobistym.  Ale to nie jest wiarygodna biografia.

Elvis to krzykliwa atrakcja towarzysząca, a może nawet przejażdżka po parku rozrywki, oparta na jednorazowym życiu osobistym. Ale to nie jest wiarygodna biografia.

Elvis Luhrmanna to pod wieloma względami świetna rozrywka i dobry wieczór. Luhrmann jest showmanem i projektantem z kilkoma równymi sobie, a złożoność i olśnienie, które wnosi do zbudowania pierwszej trzeciej części tego filmu, są warte twojego biletu.

Podobnie Austin Butler i Tom Hanks. Butler jako Elvis jest wyjątkowy, podczas gdy Hanks, pod jednym kilogramem protez, wciąż jest równie przekonujący i przekonujący jak Parker.

Ale wyszedłem, czując, że niewygodne realia prawdziwego życia są trudne do pokonania. Elvis to wspaniała atrakcja towarzysząca, a może nawet wycieczka do parku rozrywki, oparta na jednorazowym życiu osobistym. Ale to nie jest wiarygodna biografia.

Elvis pojawia się teraz w kinach w całym kraju.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *