Ruakura Superhub przyciąga Maerska Global Logistic Juggernaut

Ruakura Superhub przyciąga Maerska Global Logistic Juggernaut
Praca

Artystyczne wrażenie rozwoju Maerska w Superhubie Ruakura. Załączone zdjęcie

Długo planowany Ruakura Superhub nadal się pojawia, a globalny gigant spedycyjny i logistyczny Maersk podpisuje kontrakt na budowę dużej chłodni do obsługi krajowych i międzynarodowych łańcuchów dostaw.

Maersk podpisał 4,5-hektarową długoterminową dzierżawę w 30-hektarowym centrum logistycznym sąsiadującym z portem śródlądowym Rwakura koło Hamilton, którego pierwsza faza zostanie oficjalnie otwarta w tym roku.

Superhub, opracowany przez Tainui Group Holdings, komercyjne ramię Waikato-Tainui Corporation, jest częścią 490-hektarowego osiedla, oznaczonego jako projekt o „znaczeniu narodowym”. Rozciągając się na obszarach logistycznych, przemysłowych, handlowych i mieszkaniowych, znajdowała się na desce kreślarskiej od ponad 20 lat po tym, jak TGH odkryła swój potencjał jako futurystycznej, słodkiej lokalizacji w ekonomicznym Złotym Trójkącie Waikato, Zatoce Obfitości i Auckland.

Umowa została również podpisana w Superhub Port w Tauranga, który ma joint venture z TGH w celu rozwoju portu śródlądowego, PBT Express Freight dla regionalnego centrum dystrybucyjnego, Waitomo Group jako główny węzeł paliwowy oraz Big Chill.

Maersk wybuduje obiekt o powierzchni 45 000 metrów kwadratowych. Otwarcie planowane jest pod koniec przyszłego roku. Będzie on obejmować magazyn chłodniczy o powierzchni 16 000 metrów kwadratowych z oceną zrównoważonego rozwoju Greenstar 5, zapewniający przechowywanie ponad 21 000 palet produktów łańcucha chłodniczego.

Wiadomość o planie Maerska pojawia się, gdy Nowa Zelandia boryka się z przeciążeniem łańcucha dostaw, szczególnie w górnej części Wyspy Północnej.

Dyrektor generalny TGH, Chris Joplin, powiedział, że obecność Maerska będzie miała synergię z innymi ważnymi firmami logistycznymi i dystrybucyjnymi, które albo potwierdziły, albo planowały przejście do Superhub.

Powiedział, że budynek Maersk był ważnym dodatkiem do łańcucha dostaw i tego, jak Nowa Zelandia łączy się ze światem.

„Dla ponad połowy wszystkich Nowozelandczyków, którzy mieszkają w Złotym Trójkącie Waikato, Auckland i Zatoce Obfitości, zwiększa to również odporność na transport ważnych zapasów żywności w całym kraju i na całym świecie”.

READ  Toyota po raz pierwszy wprowadza na rynek wodorowo-elektryczny Hilux o zasięgu 600 km

Dyrektor zarządzający Maersk Oceania, Henrik Jensen, powiedział, że sektor pierwotny był kluczowym motorem rozwoju gospodarczego Nowej Zelandii. Nowy obiekt zaspokoi potrzeby krajowych i międzynarodowych łańcuchów dostaw w połączeniu z siecią oceaniczną Maersk.

Obiekt będzie wyposażony w zaawansowane systemy zarządzania energią, energię słoneczną, zbieranie wody deszczowej oraz politykę niskoemisyjną.

Sieć drogowa Hamilton-Auckland będzie łatwo dostępna, a bliskość portu śródlądowego oznacza płynną łączność z portami Tauranga i Auckland.

Gdy port śródlądowy Ruakura zostanie w pełni ustanowiony, oczekuje się, że 65 000 podróży ciężarówkami zostanie przeniesionych z drogi na tory.

Rozwój Ruakury obejmuje dostarczanie energii słonecznej i małych sieci elektrycznych. Obszar obejmuje 10 hektarów terenów podmokłych i ponad milion rodzimych roślin na 92 ​​hektarach Fazy I. Pierwsze 17 hektarów Portu Wewnętrznego ma zostać oficjalnie otwarte w ramach pierwszego etapu w trzecim kwartale tego roku.

TGH jest podmiotem handlowym należącym w całości do Waikato-Tainui, jednej z największych grup plemiennych w Nowej Zelandii, zrzeszającej około 78 000 członków.

Portfolio TGH obejmuje nieruchomości komercyjne, handlowe, mieszkaniowe, hotelowe, rolnicze, rybackie, leśne, infrastrukturalne, kapitałowe oraz inwestycje bezpośrednie.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *