BioShock zadebiutuje na iPhone’ach i iPadach

Na urządzeniach mobilnych coraz częściej pojawiają się starsze gry z komputerów czy też konsol. Najlepszym tego przykładem są takie tytuły, jak chociażby Baldur’s Gate, Grand Theft Auto oraz Carmageddon. Do grona dołącza kolejny świetny tytuł. Firma 2K Games właśnie zapowiedziała, że na system iOS zadebiutuje BioShock.

I nie, nie będzie to specjalne wydanie gry lub wersja stworzona na urządzenia mobilne. Ma to być pełny port BioShocka, czyli jednej z najlepszych serii ostatnich lat. Tytuł ma być przystosowany zarówno do obsługi przez ekran dotykowy, co oznacza, że odpowiednie przyciski po prostu pojawią się na wyświetlaczu, jak i kontrolera do gier, stworzonego na potrzeby iPhone’a. I w zasadzie tylko to ma różnić mobilnego BioShocka od wersji, którą poznaliśmy na konsolach i komputerach.

Poza tym gra – tak samo oczywiście jak pierwowzór – nie ma mieć żadnych mikrotransakcji. Zapłacimy za nią tylko raz, w trakcie zakupu w App Store i będziemy mogli bawić się ile tylko wlezie, bez zamartwiania się, czy za chwilę nie trzeba będzie dokupić żadnych diamencików lub dodatków.

O samej grze na razie niewiele wiadomo. Tom Phillips z Eurogamer miał okazję chwilę pograć w BioShock na iOS i generalnie jest dobrej myśli. Była to wczesna wersja, ale grało się przyjemnie, chociaż oczywiście nie brakowało wad. Największą, na tę chwilę, wydaje się po prostu sterowanie, które jest generalnie mało komfortowe na smartfonach i tabletach.

BioShock na iOS ma działa na iPadzie 4 i wyższych, iPadzie Mini 2, oraz iPhone’ach 5, 5C oraz 5S. Końcowa cena gry nie jest jeszcze znana, ale pewnie nie będzie to 0,99 dol., czy nawet 1,99 dol. Myślę, że kwota około 6-8 dol. byłaby jak najbardziej odpowiednia, to w końcu gra mobilna, więc nie może kosztować 100 zł, ale to też duży tytuł, więc 3-6 zł to będzie zdecydowanie za mało.

Na razie musimy czekać na oficjalną premierę. Ta ma nastąpić jeszcze tego lata, czyli po prostu w sierpniu.

  • Kmil

    Co do ceny, to niestety nawet 8 dolarów jest nieosiągalne. Gra ma mieć cenę premium wg zachodnich portali, więc 10 $ to minimum. Zresztą właśnie tyle kosztuje poprzedni duży port 2K, czyli XCOM®: Enemy Unknown. Problem w tym, że jeszcze w kwietniu cena za XCOM wynosiła 20 $.