Wyjaśnienie: Co jest takiego wyjątkowego w technologii TikTok?

Wyjaśnienie: Co jest takiego wyjątkowego w technologii TikTok?

Algorytmy obsługujące TikTok spotkały się z krytyką.
zdjęcie: Jaap Arens/Noor Photo/AFP

przez Josh Yee Do Reutera

Algorytm rekomendacji treści, który napędza internetową platformę krótkich filmów TikTok, ponownie znalazł się w centrum uwagi po tym, jak Stany Zjednoczone nakazały swojemu chińskiemu właścicielowi, ByteDance, sprzedaż amerykańskich aktywów aplikacji pod groźbą ogólnokrajowego zakazu.

Oto jak to działa i dlaczego budzi więcej dyskusji niż technologie stosowane przez konkurencję, taką jak Instagram Meta, YouTube Google i Snapchat:

Algorytmy

Algorytmy są kluczem do ogólnych operacji ByteDance, a ByteDance wolałoby zamknąć aplikację niż ją sprzedać, podał Reuters, powołując się na źródła.

Chiny wprowadziły zmiany w swoich przepisach eksportowych w 2020 r., przyznając im prawa do zatwierdzania dowolnego eksportu algorytmów i kodów źródłowych, co dodatkowo skomplikowało wszelkie próby sprzedaży aplikacji.

Naukowcy i byli pracownicy firmy stwierdzili, że nie tylko algorytmy, ale także sposób, w jaki pracowały z krótkim formatem wideo, zapewnił TikTokowi tak globalny sukces.

To także aplikacja

Przed pojawieniem się TikToka wielu wierzyło, że technologia łącząca powiązania społecznościowe użytkownika jest sekretem udanej aplikacji mediów społecznościowych, biorąc pod uwagę popularność meta Facebooka i Instagrama.

Jednak TikTok pokazał, że jego algorytm, oparty na zrozumieniu zainteresowań użytkowników, może być potężniejszy. Zamiast opierać swój algorytm na „wykresie społecznościowym”, takim jak Meta, dyrektorzy TikTok, w tym dyrektor generalny Shou Zi Chew, stwierdzili, że ich algorytm opiera się na „sygnałach zainteresowania”.

Catalina Guanta, profesor nadzwyczajny na Uniwersytecie w Utrechcie, stwierdziła, że ​​chociaż konkurenci mają podobne algorytmy oparte na zainteresowaniach, TikTok jest w stanie zwiększyć skuteczność algorytmu poprzez krótki format wideo.

„Ich system rekomendacji jest bardzo popularny. Ale to, co naprawdę wyróżnia TikTok jako aplikację, to wygląd i zawartość” – powiedziała.

READ  Sprinklegate: brytyjska piekarnia zmuszona do zaprzestania produkcji popularnych deserów z powodu nielegalnego rozpylania

Dzięki krótkiemu formatowi wideo algorytm TikTok może stać się bardziej dynamiczny, a nawet być w stanie śledzić zmiany preferencji i zainteresowań użytkowników w czasie, będąc tak dokładnym, jak to, czego użytkownik może chcieć w określonym przedziale czasu w ciągu dnia.

Szybko zbieraj dane

Ponadto format krótkich filmów umożliwia TikTokowi poznanie preferencji użytkownika w znacznie szybszym tempie, powiedział Jason Fong, były szef działu gier TikTok.

„Ponieważ jest to format małego kęsa, jest to krótki film, w którym można zbierać dane o preferencjach użytkowników znacznie szybciej niż w YouTube, gdzie średnia długość filmu wynosi prawdopodobnie tylko mniej niż 10 minut” – powiedział dane średnio o użytkowniku.” „Co 10 minut zamiast co kilka sekund.”

Status TikToka jako aplikacji przeznaczonej od początku na urządzenia mobilne dawał mu także przewagę nad konkurencyjnymi platformami, które musiały dostosowywać swoje interfejsy z ekranów komputerów.

Wczesne wejście TikToka na rynek krótkich filmów wideo również dało firmie znaczną przewagę na wczesnym etapie przywództwa. Instagram wypuścił Reels dopiero w 2020 r., a YouTube – krótkie filmy w 2021 r., oba dorównując TikTokowi pod względem wieloletniego doświadczenia w zakresie danych i rozwoju produktów.

Umożliwia eksplorację

TikTok regularnie poleca także treści, które wykraczają poza sferę zainteresowań użytkowników, co wielokrotnie powtarzało, że kierownictwo firmy ma kluczowe znaczenie dla komfortu użytkownika TikTok.

Badanie opublikowane w zeszłym miesiącu przez badaczy z USA i Niemiec wykazało, że algorytm TikTok „wykorzystuje zainteresowania użytkowników od 30 do 50 procent polecanych filmów” po przeanalizowaniu danych od 347 użytkowników TikTok i pięciu automatycznych botów.

„To odkrycie sugeruje, że algorytm TikTok decyduje się na rekomendowanie dużej liczby filmów eksploracyjnych, próbując albo lepiej poznać zainteresowania użytkownika, albo zmaksymalizować retencję użytkowników, rekomendując wiele filmów, które wykraczają poza (znane) zainteresowania użytkownika” – napisali badacze. . W artykule badawczym zatytułowanym „TikTok i sztuka personalizacji”.

READ  Wysoki poziom niezgodności stwierdzono w 85 przedsiębiorstwach

Grupuje użytkowników w grupy

Inną skuteczną taktyką stosowaną przez TikTok jest zachęcanie użytkowników do tworzenia grup publicznych za pomocą hashtagów, powiedział Ari Lightman, profesor na Uniwersytecie Carnegie Mellon.

Zachęcając użytkowników do tworzenia grup publicznych, TikTok może skuteczniej poznawać zachowania, zainteresowania, przynależność i ideologię swoich użytkowników – dodał.

Jeśli TikTok zostanie zakazany w USA, Lightman powiedział, że chociaż amerykańscy giganci technologiczni z pewnością mają potencjał do replikowania TikToka za pomocą własnych produktów, replikowanie kultury użytkownika, którą umożliwia TikTok, może być większym zadaniem.

Chińska przewaga

Algorytm rekomendacji TikToka został również w dużej mierze zaczerpnięty z jego chińskiej siostrzanej aplikacji Douyin, która została wydana w 2016 roku. Chociaż ByteDance często podkreśla, że ​​TikTok i Douyin to dwie odrębne aplikacje, źródło posiadające bezpośrednią wiedzę w tej kwestii twierdzi, że te dwa algorytmy są nadal podobne . Do dzisiaj. .

Z kolei sztuczna inteligencja Douyina została ulepszona dzięki możliwości wykorzystania przez firmę niższych kosztów pracy w Chinach, co doprowadziło do zatrudnienia wielu komentatorów treści w celu oznaczania wszystkich treści i użytkowników na platformie.

„Mniej więcej na przełomie 2018 i 2019 r. Douyin pracował nad tagowaniem każdego użytkownika, więc ręcznie tagował każdy film, a następnie oznaczał użytkowników na podstawie obejrzanego przez nich filmu” – powiedział Yekai Li, dyrektor agencji reklamowej Nativex. I były dyrektor w ByteDance. „Następnie zastosowali tę taktykę również w TikToku.”

Chociaż zatrudnianie adnotatorów do oznaczania danych jest obecnie powszechną i ważną praktyką w firmach zajmujących się sztuczną inteligencją, firma ByteDance wcześnie przyjęła tę strategię.

„Przeglądanie tych etykiet to dużo pracy. Jest to bardzo pracochłonne, więc chińskie firmy mają tutaj przewagę. Można sobie pozwolić na znacznie więcej osób. A koszt jest niższy niż w przypadku firm z Ameryki Północnej” – powiedział.

READ  Założycielka Ethique, Brianne West, ustępuje ze stanowiska CEO

Reutera

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *