Aktualizacja Analyticsa całkowicie zmieniła tę aplikację

Analytics to jedna z najważniejszych aplikacji w mojej pracy. Codziennie uruchamiam ją co najmniej kilkukrotnie. Coraz częściej łapię się nawet na tym, że wolę sięgnąć po smartfona niż uruchomić stronę interntową i to nawet w sytuacji, gdy akurat siedzę przed komputerem. Wczoraj aplikacja przeszła potężną zmianę, która początkowo nie przypadła mu do gustu. Ale przecież wszystko wymaga czasu.

Nie będą ukrywał – na początku tak wielka aktualizacja aplikacji Google Analytics nie przypadła mi do gustu, czego wyraz dałem między innymi na swoim koncie na Twitterze. Czułem się kompletnie zagubiony w nowym interfejsie i funkcjonalności appki. Nie wiedziałem, jak szybko i łatwo znaleźć najbardziej interesujące mnie informacje. Byłem wręcz wściekły, bo Analytics jest dla mnie niezwykle ważny w codziennej pracy. Ale im dłużej korzystałem z aplikacji, tym wcześniejsze emocje znikały na rzecz zadowolenia.

Material Design

Pierwszą zmianą, która najbardziej rzuca się w oczy, jest przejście aplikacji Google Analytics na Material Design. Jeśli nie wiecie o co chodzi, to jest to interfejs przystosowany do najnowszych wersji Androida. Aplikacje z Material Design wykorzystują bardzo oszczędne, ale jednocześnie miłe dla oka animacje. Sam interfejs jest bardziej płaski i zgodny z aktualnie panującymi standardami. W skrócie – aplikacja wygląda po prostu lepiej.

Google-Analytics-Android-2

Raporty

Bardzo ważną zmianą w nowym Analyticsie są raporty. Tworzenie grafik z interesującymi nas danymi stało się dziecinnie proste. Wystarczy tylko wybrać konkretne informacje, jak chociażby statystyki za dany dzień, a następnie tapnąć w ikonę udostępniania. Analytics sam utworzy grafikę i prześle ją do wybranej aplikacji, np. Gmaila lub Facebooka. To od nas zależy, jakie dane i komu udostępnimy. Może to być szczególnie przydatne w przypadku zapytań biznesowych, w których druga strona prosi np. o dane z Analyticsa. Wcześniej dużo łatwiej było to zrobić z poziomu strony internetowej, generując plik PDF. Teraz bez problemu zrobimy to także w aplikacji mobilnej.

Więcej na tym samym

Ale chyba najważniejszą zmianą jest dostęp do informacji. Wcześniej aplikacja na jednym ekranie prezentowała tylko najważniejsze dane, jak liczba wejść, odsłon, unikalnych użytkowników i czas na stronie. Teraz z tego samego ekranu mamy szybki i przede wszystkim łatwy dostęp to bardziej szczegółowych danych. Teraz od razu sprawdzam nie tylko liczby za dany okres, ale także procent odwiedzin z poszczególnych platform (desktop, mobile itd.), realizację celów i wiele więcej. Wcześniej te dane również były dostępne w aplikacji mobilnej Analyticsa, ale dostęp wymagał większej liczby kliknięć i zmian ekranów.

Google-Analytics-Android-1

Podsumowanie

Wymagało to czasu, ale zmiany w aplikacji Google Analytics oceniam jak najbardziej na plus. W pierwszej chwili możecie poczuć się nieco zagubieni, bo appka prezentuje się zupełnie inaczej, ale w końcu powinniście docenić tę zmianę. Mam nadzieję, że na Analyticsie się nie skończy. Jest jeszcze kilka aplikacji w ofercie Google, które wymagają zmian, np. AdSense.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o