Netflix rośnie do 230 milionów subskrybentów, a współzałożyciel rezygnuje

Netflix rośnie do 230 milionów subskrybentów, a współzałożyciel rezygnuje
Netflix rośnie do 230 milionów subskrybentów, a współzałożyciel rezygnuje
Netflix rośnie do 230 milionów subskrybentów, a współzałożyciel rezygnuje

SAN FRANCISCO: amerykański gigant streamingowy Netflix ogłosił, że zakończył zeszły rok z ponad 230 milionami subskrybentów na całym świecie, pokonując oczekiwania analityków, ponieważ „Środa” i „Harry i Meghan” przyciągnęły nowych widzów.

„Rok 2022 był trudnym rokiem, z wyboistym początkiem, ale jaśniejszym zakończeniem” – napisała firma w liście ogłaszającym rekordowe zyski w czwartym kwartale.

Netflix ogłosił również, że współzałożyciel Reed Hastings ustąpi ze stanowiska dyrektora generalnego, kończąc 25 lat przywództwa, w którym firma rozwinęła się z wysyłkowej wypożyczalni płyt DVD do giganta rozrywki.

Hastings przekazał kontrolę nad Netflix swoim głównym partnerom operacyjnym, Gregowi Petersowi i Tedowi Sarandosowi, który był twarzą Netflix w Hollywood i został już mianowany współzarządzającym.

„To tak, jakbyśmy wczoraj mieli naszą ofertę publiczną; byłem pokryty czerwonymi kopertami” – powiedział Hastings podczas rozmowy o zarobkach.

„Mam nadzieję, że niektórzy z was trzymają akcje przez ostatnie 21 lat”.

Netflix stał się spółką giełdową na początku 2002 roku z ceną otwarcia 15 USD za akcję.

Udziały w usłudze telewizji strumieniowej wzrosły o prawie 7 procent do 337,31 USD w obrocie na rynku wtórnym, który nastąpił po opublikowaniu danych o zarobkach.

Zarząd Netflix od wielu lat debatuje nad planowaniem sukcesji, jak zauważył Hastings w poście na blogu, żartując: „Nawet założyciele muszą ewoluować!”

Powiedział, że obejmie stanowisko nowego dyrektora generalnego, zauważając, że jest to rola często przyjmowana przez założycieli gigantów technologicznych, na przykład Jeffa Bezosa z Amazona i Billa Gatesa z Microsoftu.

Ogłoszono zmianę warty, ponieważ Netflix dodał subskrybentów, którzy zdmuchnęli nawet najbardziej optymistyczne prognozy.

Gigant streamingowy powiedział, że w ciągu trzech miesięcy przyciągnął 7,7 miliona nowych członków, zwiększając światową liczbę członków Netflix do 230 milionów.

Netflix pochwalił udaną serię nowych treści, w tym horror komediowy „Środa”, mówiąc, że spin-off „Rodzina Addamsów” był trzecim najpopularniejszym serialem firmy wszechczasów.

READ  Pielęgniarka psychiatryczna Te Watu Ora została zwolniona po tym, jak na czacie grupowym użyła rasistowskiego obelgi

Netflix powiedział, że królewski dokument „Harry i Meghan” również zdobył punkty, a także „Glass Onion: A Knives Out Mystery” z udziałem Daniela Craiga.

„Jest to wyraźny kontrast w porównaniu z pierwszą połową roku”, powiedział Paolo Pescatore, analityk ds. technologii i mediów. „Stworzenie kolejnego największego filmu przyciąga subskrybentów”.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *