Uczniowie w Niemczech radzą sobie gorzej niż kiedykolwiek w szkolnych testach PISA – DW – 05.12.2023

Uczniowie w Niemczech radzą sobie gorzej niż kiedykolwiek w szkolnych testach PISA – DW – 05.12.2023

W dużym międzynarodowym badaniu, które wykazało, że standardy nauczania obniżyły się na całym świecie – z wyjątkiem Azji – niemieccy uczniowie wypadli gorzej niż kiedykolwiek wcześniej.

W pierwszym od czasu raporcie Programu Międzynarodowej Oceny Uczniów (PISA) zleconym przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) Covid-19 pandemiamiędzynarodowe średnie wyniki 15-latków w czytaniu i matematyce znacznie spadły.

Opublikowano we wtorek, raport W badaniu wzięło udział 81 krajów i wykazało, że średnie międzynarodowe wyniki z matematyki spadły o równowartość trzech czwartych roku nauki, podczas gdy wyniki z czytania spadły o równowartość pół roku, co oznacza, że ​​uczniowie mają trudności z wykonywaniem podstawowych obliczeń lub interpretacją prostych tekstów.

Najnowsze badanie Programu Międzynarodowej Oceny Uczniów (PISA) pokazuje, że uczniowie w Niemczech radzą sobie gorzej niż kiedykolwiek wcześniejZdjęcie: Christophe Gatto/DPA/Image Alliance

Raport PISA: Niemiecka edukacja jest gorsza niż kiedykolwiek

Niepowodzenia dotyczyły krajów bogatych i biednych, dużych i małych, z niewielkim postępem, ale rezultaty były Niemcy Sytuacja była szczególnie niepokojąca, ponieważ uczniowie w Niemczech odnotowali najniższe w historii wyniki i dołączyli do swoich polskich, norweskich, holenderskich i islandzkich odpowiedników, którzy odnotowali spadek o 25 lub więcej punktów.

Z matematyki niemieccy uczniowie osiągnęli wynik 475 w porównaniu do 500 w Poprzednie badanie opublikowane w 2019 r. W czytaniu uzyskali 480 punktów, w porównaniu z 498 trzy lata temu, a nauka spadła do 492 z 503.

Ustalenia te przypominają wyniki pierwszego badania PISA z 2000 r., w którym Niemcy – największa gospodarka Europy – znalazły się poniżej średniej OECD, a także ujawniły niepokojące korelacje pomiędzy Podłoże społeczne i możliwości edukacyjne.

Jeśli chodzi o reperkusje społeczne, które uwypukliły wyniki, Doris Lowalter, dyrektor Programu Międzynarodowej Oceny Uczniów, badaczka ds. edukacji na Uniwersytecie Technicznym w Monachium i przewodnicząca Rady Dyrektorów Centrum Międzynarodowych Studiów Porównawczych w Edukacji, podkreśliła: Brak wsparcia językowego Wśród niektórych grup demograficznych.

„Jeśli mamy uczniów ze środowisk migranckich, nie możemy zakładać, że kiedy przybędą do Niemiec, opanowali już język niemiecki w edukacji” – stwierdziła.

READ  NRL 2022 Runda 13 Late Mail Wiadomości zespołu Zmiany Kontuzje Aktualizacje Wiadomości zespołu dla Rundy 13 Telstra Premier
Niektórzy twierdzą, że znajomość języka niemieckiego uczniów ze środowisk imigranckich komplikuje proces uczenia się w niemieckich klasachFoto: Maja Hettig/Getty Images

Nie tylko Niemcy: standardy światowe również spadają

Tym razem Niemcy pozostają blisko średniej OECD w zakresie matematyki i umiejętności czytania i pisania oraz nieco powyżej średniej w naukach ścisłych, ale standardy na całym świecie dramatycznie spadły.

„W porównaniu z rokiem 2018 średnie wyniki w czytaniu spadły o 10 punktów i o około 15 punktów w matematyce, co odpowiada trzem czwartym roku nauki” – podsumowano w raporcie, dodając: „Wyniki w matematyce spadły”. Trzy razy większa niż jakakolwiek poprzednia zmiana.”

„Wyniki badania PISA 2022 pokazują spadek wyników uczniów, który jest bezprecedensowy w historii PISA” – powiedziała reporterom Irene Ho, analityk ds. edukacji w OECD.

Badanie PISA przeprowadzane jest zazwyczaj co trzy lata, jednak obecna wersja została przesunięta o rok ze względu na pandemię. Chociaż OECD stwierdziła, że ​​zakłócenia spowodowane pandemią były czynnikiem globalnych niepowodzeń, przestrzegła przed zrzucaniem wszystkiego na Covid-19.

Ustalono, że związek między zamykaniem szkół a niepowodzeniami w nauce nie jest bezpośredni, i zauważono, że w niektórych krajach, w tym w Belgii, Finlandii, Kanadzie i Francji, odnotowano już tendencję spadkową w zakresie matematyki.

Ankieta przeprowadzona wśród uczniów wykazała, że ​​około połowa uczniów była zamknięta w szkołach na dłużej niż trzy miesiące, ale nie zawsze prowadziło to do niższych ocen. „Nie było wyraźnej różnicy” w tendencjach w zakresie wyników między krajami, w których zastosowano ograniczone blokady, w tym Islandią i Szwecją, a krajami, w których zastosowano dłuższe blokady, takimi jak Brazylia i Irlandia.

Dodała: „Na naukę w tym okresie miało wpływ wiele innych czynników, takich jak jakość nauczania na odległość i poziom wsparcia udzielanego uczniom mającym trudności”.

Wyjątek: Azja – ale jak szczęśliwi są studenci?

Kraje azjatyckie ponownie przełamały ten trend, dominując na czołowych miejscach.

Przodował Singapur, a ten wyspiarski kraj uzyskał wysokie wyniki we wszystkich trzech obszarach: matematyce, czytaniu i naukach ścisłych.

READ  Holandia pokonała Polskę i zakończyła finały Ligi Narodów

„Te ustalenia sugerują, że średnio singapurscy uczniowie osiągają lepsze wyniki od swoich rówieśników o mniej więcej trzy do pięciu lat nauki” – czytamy w raporcie, zaraz za nimi plasując się Makau, Tajwan, Hongkong, Japonia i Korea Południowa.

Jednak sukcesy w nauce niekoniecznie przekładają się na szczęście, co również zostało zbadane przez OECD po raz pierwszy, wykorzystując dziewięć aspektów życia uczniów do pomiaru dobrostanu.

Z raportu wynika, że ​​uczniowie z Singapuru, Makau i Tajwanu, którzy osiągali najlepsze wyniki z matematyki, często zgłaszali „dużą obawę przed porażką i ograniczone uczestnictwo w zajęciach pozalekcyjnych, takich jak sport”.

Z drugiej strony stwierdzono, że uczniowie w krajach o niższych średnich wynikach PISA, takich jak Hiszpania i Peru, mają „niższy poziom lęku” i bardziej skupiają się na sporcie.

mf/sms (AFP, AP, dpa)

Skoro tu jesteś: W każdy wtorek redaktorzy DW podsumowują, co dzieje się w niemieckiej polityce i społeczeństwie. Tutaj możesz zapisać się na cotygodniowy biuletyn e-mailowy o Berlinie.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *