Alternatywna ścieżka Mt Messenger Bypass uratowałaby las

Pojawiają się pytania, czy naprawdę trzeba wyciąć 30 hektarów rodzimego lasu, aby zrobić miejsce dla długo oczekiwanej obwodnicy w północnych Taranaki.

Jeden z doradców projektowych twierdzi, że „bardzo dziwne”, że ponownie oceniona opcja alternatywna nie została udokumentowana
zdjęcie: RNZ / Robin Martin

Pojawiły się szczegóły innej trasy dla State Highway 3, obwodnicy Mt Messenger, które wskazują, że gdyby została wybrana, zmieściłaby się w budżecie i uratowałaby las.

Budowa obwodnicy ma się rozpocząć we wrześniu.

Dokumenty wydane na podstawie Ustawy o Informacji Publicznej wskazują na możliwość uniknięcia planowanego zniszczenia ponad 30 hektarów rodzimych lasów obwodnicy.

Dokumenty Waka Kotahi pokazują, że inna trasa biegnąca wzdłuż istniejącej trasy na autostradzie 3 w Taranaki spełniała cele projektu i była konkurencyjna cenowo – pozostawiając pewne pytanie, dlaczego agencja planowała wyrzeźbić kolejną przełęcz przez dolinę Mangapekepeke.

Rzeczniczka Buttama Charitable Trust, Mary Gibbs, powiedziała, że ​​decyzja nie ma sensu.

„Porównując to z ogórkami, które wjechali do doliny Mangapekepeke i zniszczyli 18 hektarów mokradeł i 30 hektarów rodzimych krzewów, jest to projekt o podobnej cenie, z mniejszymi uszkodzeniami na drogach internetowych”.

Obwodnica powiernicza działała z Tonym i Debbie Pascoe, którzy gospodarują w dolinie Mangapekepeke.

Gibbs powiedział, że nie są świadomi szczegółów dotyczących bardziej ekologicznej i porównywalnej pod względem kosztów trasy.

„Niepokoi nas to, że jest marzec 2022 r. i jesteśmy zaangażowani w to od czterech do pięciu lat i właśnie się o tym dowiedzieliśmy”.

Oficjalne dokumenty pokazują, że opcja online była rozważana cztery lata temu, kiedy wszystkie proponowane objazdy zostały ponownie ocenione w stosunku do budżetu o wartości 150 milionów dolarów.

Artystyczne wrażenie wejścia do południowego tunelu projektu obwodnicy Mt Messenger.

Artystyczne wrażenie wejścia do południowego tunelu projektu obwodnicy Mt Messenger.
zdjęcie: dostarczony

Jeden z doradców projektowych – którego RNZ zgodził się nie ujawniać – powiedział, że opcja wyniosła 206 milionów dolarów.

READ  Mitsubishi promuje nową koncepcję o smaku Ralliart

To było podobne do ulubionej drogi Waka Kutay, Mangabekipeki Valley Road, której cena wynosiła prawie 200 milionów dolarów, w porównaniu z 241 milionami dolarów.

Doradca powiedział jednak, że zarząd agencji transportowej został poinformowany, że bardziej przyjazna dla środowiska alternatywa kosztowałaby 380 milionów dolarów – pierwotny koszt – a nie przeszacowaną cenę.

„Nigdy nie zostało to przedstawione na rozprawie i ujawniono je tylko poprzez prośbę o dokumenty zarządu. To bardzo dziwne, że coś takiego, co nie było częścią dokumentacji w ramach oceny alternatyw oferowanych przez władze regionalne, musiałoby zostać poprzez.”

Waka Kutahi powiedział, że ta informacja została przedstawiona jako dowód podczas przesłuchań w sprawie zgody oraz w Sądzie Ochrony Środowiska i Sądzie Najwyższym.

Ale Gibbs powiedział, że niedawno wydane dokumenty wzbudziły pytania o to, co powiedziano sądom.

„Równoważna opcja, którą NZTA przedstawiła sądowi… powiedzieli sądom, że dostarczenie drogi online, która spełniła cele projektu, wynosi 382 miliony dolarów i nie ujawnili, że istnieje droga o wartości 198 milionów dolarów z nowym tunelem, która spełnia projekt cele.”

Waka Kutahi powiedział, że opcja wzdłuż istniejącej autostrady została szczegółowo oceniona i nie spełniała celów projektu w zakresie odporności i bezpieczeństwa.

Manawhenua Ngāti Tama również wypadła słabo z kulturowego punktu widzenia.

Budowa obwodnicy może teraz kosztować ponad 300 milionów dolarów.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top