Australijczycy tracą wiarę w sposób, w jaki rządy przetwarzają swoje dane po ponad roku życia z technologią pandemiczną

Zdjęcie: Getty Images
  • Australijczycy są coraz bardziej zaniepokojeni tym, w jaki sposób rządy i firmy przechwytują i przechowują ich dane osobowe po prawie roku życia z państwową infrastrukturą technologiczną zniszczoną przez pandemię.
  • Według nowego badania przeprowadzonego przez Australian National University, ogólnokrajowe zaufanie do zdolności dużych organizacji i rządów do zachowania prywatności danych spadło ze średnio 5,70 do 5,49 na 10 w okresie od maja 2020 r. do sierpnia 2021 r.
  • Chociaż spadek zaufania obserwowany w badaniu może wydawać się niewielki, nadal jest „znaczący”, powiedział Nicholas Biddle, profesor z Centrum Badań i Metod Społecznych ANU.
  • Odwiedź stronę główną Business Insider Australia, aby uzyskać więcej artykułów.

Zaufanie do sposobu, w jaki rządy przetwarzają dane Australijczyków, maleje w „znaczącym” tempie, ponieważ naród staje się coraz bardziej zaniepokojony sposobem przechwytywania i przechowywania danych osobowych po prawie roku życia z państwową infrastrukturą technologii pandemicznej.

Według nowego badania Wydany przez Australijski Uniwersytet Narodowy w piątekOgólnokrajowe zaufanie do zdolności kluczowych instytucji i rządów do zachowania prywatności danych spadło ze średnio 5,70 do 5,49 na 10 w okresie od maja 2020 r. do sierpnia 2021 r.

Nicholas Biddle, jeden ze współautorów badania, profesor z Centrum Badań i Metod Społecznych ANU, powiedział, że on i jego zespół mają nadzieję przedstawić aktualne nastawienie opinii publicznej do prywatności danych podczas pandemii, a także sposób, w jaki myśleć o korzystaniu z kodów QR i innych rządowych aplikacji i stron internetowych.

Powiedział, że chociaż spadający poziom ufności obserwowany w badaniu może wydawać się mały, nadal jest „znaczący”.

„Jest tak szczególnie w przypadku, gdy pandemia nadal się rozprzestrzenia, trwają blokady i korzystanie z aplikacji do śledzenia kontaktów, a w niektórych przypadkach nasilają się” – powiedział Biddle.

„Nasza analiza, obejmująca czas, gdy znaczna część wschodniego wybrzeża Australii była zamknięta, pokazuje, że Australijczycy zaczynają coraz bardziej nieufnie patrzeć na to, w jaki sposób ich prywatne dane z aplikacji do odprawy są wykorzystywane przez duże organizacje, w tym rządy i przedsiębiorstwa” – powiedział .

READ  Stowarzyszenie Ubezpieczeń Medycznych płaci karę w wysokości 2,1 miliona dolarów za wprowadzanie klientów w błąd

Badanie, które objęło 3000 osób, wykazało, że 88% Australijczyków melduje się za pomocą kodu QR, zgodnie z wymaganiami, zawsze lub przez większość czasu.

odkryli, że kobiety częściej zameldują się niż mężczyźni; I że Australijczycy z Aborygenów i wyspiarzy z Cieśniny Torresa, ci urodzeni za granicą w kraju nieanglojęzycznym, ci z „niższym poziomem wykształcenia” i ci mieszkający poza bogatszymi obszarami byli mniej skłonni do zameldowania się w porównaniu do innych grup demograficznych.

Biddle zauważył, że najbardziej interesujące w jego odkryciach jest to, że osoby najbardziej podejrzliwe w przypadku niewłaściwego przetwarzania danych były również bardziej skłonne do przestrzegania wymogów korzystania z rządowej technologii odprawy.

„Większość Australijczyków, którzy wyrazili niskie zaufanie do sposobu, w jaki organizacje wykorzystują swoje dane, 54,2 procent, stwierdziła, że ​​zawsze używają aplikacji do zameldowania” – powiedział profesor Biddle.

„Chociaż jest to tuż poniżej tych, którzy mają wysokie zaufanie do instytucji, 68,5%, pokazuje to, że pomimo ich obaw, wielu Australijczyków postępuje słusznie i to, o co zostali poproszeni przez rządy, aby pomóc zapewnić bezpieczeństwo wszystkim innym i ich społecznościom. Podczas epidemii.”

Wyniki badania pojawiają się w trakcie miesięcy krytyki ze strony rządów stanowych na temat luk w zabezpieczeniach wbudowanych w ich aplikacje do odprawy oraz tego, jak łatwo można sfałszować certyfikaty szczepionek wydane przez rząd Morrisona.

Na początku tego miesiąca Digital Rights Watch wezwał Australijczyków, aby byli świadomi tego, gdzie się logują, a także faktu, że duża część miejsc i firm zleca swoją technologię logowania firmom zajmującym się zbieraniem danych.

„Małe firmy o rocznej sprzedaży poniżej 3 milionów dolarów nie są objęte ustawą o prywatności z 1988 roku, co oznacza, że ​​nie są objęte australijskimi zasadami prywatności dotyczącymi sposobu, w jaki traktują nasze dane osobowe”, powiedzieli.

READ  Gdzie można zjeść na świeżym powietrzu w Wellington?

Ponadto wiele z tych firm nie ma doświadczenia w przetwarzaniu dużych ilości danych osobowych. „

Obawy pojawiły się również wśród programistów, którzy w różnych momentach pandemii ostrzegali rządy o błędach w przetwarzaniu danych osadzonych w usługach, które narzucają społeczeństwu.

Richard Nelson, inżynier oprogramowania z Sydney, odkrył w sierpniu coś „oczywistego” Luka w aplikacji rządu federalnego Express Plus Medicare Pozwoliło mu – i innym – stworzyć fałszywe świadectwa szczepień w mniej niż 10 minut.

Inni eksperci ds. bezpieczeństwa w tamtym czasie starali się opisać tę usterkę jako tę, która mogła zostać wykryta podczas najprostszych audytów bezpieczeństwa, co sugeruje, że było to coś, czego rząd nie wziął pod uwagę.

Jest to walka, z którą zmagają się rządy federalne i stanowe od czasu wprowadzenia aplikacji COVIDSafe rządu federalnego, a następnie porażki na początku 2020 r., co skłoniło ekspertów do Sugerowanie naruszenia bezpieczeństwa danych z bezpiecznej strony odprawy COVID To nieuniknione.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *