Autonomiczna ciężarówka rejestruje pierwszy test drogowy bez udziału człowieka

Firma poinformowała w środę, że półciężarówka pokonała 80-milową (130-kilometrową) trasę w Arizonie bez ludzi na pokładzie i bez interwencji człowieka podczas podróży, przy użyciu technologii opracowanej przez TuSimple.

Firma z San Diego twierdzi, że jest to pierwszy w pełni autonomiczny pojazd napędzany pojazdem klasy 8 lub naczepą, poruszającym się po otwartych drogach publicznych bez interwencji człowieka.

Nocna przejażdżka rozpoczęła się na początku tego miesiąca na stacji kolejowej w Tucson w Arizonie, a zakończyła w centrum dystrybucyjnym w Phoenix za zgodą i nadzorem Departamentu Transportu Arizony i organów ścigania.

W pełni autonomiczna ciężarówka TuSimple ukończyła tor bez jakiejkolwiek interwencji człowieka.

dostarczony

W pełni autonomiczna ciężarówka TuSimple ukończyła tor bez jakiejkolwiek interwencji człowieka.

Pojazd pilotowy przeszukał drogę w poszukiwaniu nieoczekiwanych przeszkód w promieniu około pięciu mil półautonomicznej jazdy, a pojazd z tyłu, jadący około pół mili za ciężarówką, był gotowy do interwencji w razie potrzeby, wraz z kilkoma nieoznakowanymi pojazdami policyjnymi.

Czytaj więcej:
* Pęd Doliny Krzemowej do samochodów testuje transformację technologiczną Optiv
* Czy w pełni autonomiczna wersja beta Tesli sprawia, że ​​jazda jest bezpieczniejsza? A może to zagrożenie bezpieczeństwa?
* GM exec: Cruise rozpocznie niezależne usługi taksówkarskie w przyszłym roku
* Intel ogłasza plany dotyczące Mobileye Motors

TuSimple powiedział, że pas autostrady, którym poruszał się prawie z powodzeniem, zmienia sygnalizację świetlną, rampy i rampy podczas „normalnej interakcji z innymi kierowcami”.

TuSimple twierdzi, że ma 70 autonomicznych ciężarówek na całym świecie i przeprowadził ponad 3 miliony kilometrów testów.

dostarczony

TuSimple twierdzi, że ma 70 autonomicznych ciężarówek na całym świecie i przeprowadził ponad 3 miliony kilometrów testów.

„Ten test potwierdza to, co uważamy za naszą wyjątkową pozycję w czołówce autonomicznych samochodów ciężarowych, zapewniając zaawansowaną technologię jazdy na poziomie komercyjnym” – powiedział Cheng Lu, dyrektor generalny TuSimple.

TuSimple twierdzi, że kierowcy odpowiadają za około 40 procent wszystkich kosztów operacyjnych transportu ciężarowego i że jego hipotetyczny kierowca „może jeździć za znacznie mniej”. Szacuje również, że jego technologia pozwala zaoszczędzić około 10 procent kosztów związanych z paliwem w porównaniu z samochodami ciężarowymi napędzanymi przez człowieka.

Firma TuSimple, która została założona w 2015 r., twierdzi, że ma 70 autonomicznych ciężarówek na całym świecie i ukończono dwa miliony mil testów drogowych.

READ  Nowa strategia elektryfikacji Audi oznacza koniec modeli ICE

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top