Autonomiczna ciężarówka rejestruje pierwszy test drogowy bez udziału człowieka

Autonomiczna ciężarówka rejestruje pierwszy test drogowy bez udziału człowieka

Firma poinformowała w środę, że półciężarówka pokonała 80-milową (130-kilometrową) trasę w Arizonie bez ludzi na pokładzie i bez interwencji człowieka podczas podróży, przy użyciu technologii opracowanej przez TuSimple.

Firma z San Diego twierdzi, że jest to pierwszy w pełni autonomiczny pojazd napędzany pojazdem klasy 8 lub naczepą, poruszającym się po otwartych drogach publicznych bez interwencji człowieka.

Nocna przejażdżka rozpoczęła się na początku tego miesiąca na stacji kolejowej w Tucson w Arizonie, a zakończyła w centrum dystrybucyjnym w Phoenix za zgodą i nadzorem Departamentu Transportu Arizony i organów ścigania.

W pełni autonomiczna ciężarówka TuSimple ukończyła tor bez jakiejkolwiek interwencji człowieka.

dostarczony

W pełni autonomiczna ciężarówka TuSimple ukończyła tor bez jakiejkolwiek interwencji człowieka.

Pojazd pilotowy przeszukał drogę w poszukiwaniu nieoczekiwanych przeszkód w promieniu około pięciu mil półautonomicznej jazdy, a pojazd z tyłu, jadący około pół mili za ciężarówką, był gotowy do interwencji w razie potrzeby, wraz z kilkoma nieoznakowanymi pojazdami policyjnymi.

Czytaj więcej:
* Pęd Doliny Krzemowej do samochodów testuje transformację technologiczną Optiv
* Czy w pełni autonomiczna wersja beta Tesli sprawia, że ​​jazda jest bezpieczniejsza? A może to zagrożenie bezpieczeństwa?
* GM exec: Cruise rozpocznie niezależne usługi taksówkarskie w przyszłym roku
* Intel ogłasza plany dotyczące Mobileye Motors

TuSimple powiedział, że pas autostrady, którym poruszał się prawie z powodzeniem, zmienia sygnalizację świetlną, rampy i rampy podczas „normalnej interakcji z innymi kierowcami”.

TuSimple twierdzi, że ma 70 autonomicznych ciężarówek na całym świecie i przeprowadził ponad 3 miliony kilometrów testów.

dostarczony

TuSimple twierdzi, że ma 70 autonomicznych ciężarówek na całym świecie i przeprowadził ponad 3 miliony kilometrów testów.

„Ten test potwierdza to, co uważamy za naszą wyjątkową pozycję w czołówce autonomicznych samochodów ciężarowych, zapewniając zaawansowaną technologię jazdy na poziomie komercyjnym” – powiedział Cheng Lu, dyrektor generalny TuSimple.

TuSimple twierdzi, że kierowcy odpowiadają za około 40 procent wszystkich kosztów operacyjnych transportu ciężarowego i że jego hipotetyczny kierowca „może jeździć za znacznie mniej”. Szacuje również, że jego technologia pozwala zaoszczędzić około 10 procent kosztów związanych z paliwem w porównaniu z samochodami ciężarowymi napędzanymi przez człowieka.

READ  Recenzja testu drogowego: Lexus NX 350h

Firma TuSimple, która została założona w 2015 r., twierdzi, że ma 70 autonomicznych ciężarówek na całym świecie i ukończono dwa miliony mil testów drogowych.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *