Bike Check: Nukeproof Dissent Carbon Sama Hilla

Bike Check: Nukeproof Dissent Carbon Sama Hilla
W drugiej rundzie British National Downhill Series wielu czołowych kolarzy przyjechało do Fort William przed sierpniowymi mistrzostwami świata. Ale jedno nazwisko wyskoczyło ze strony, kiedy dotarłem do listy startowej, a było to Sam Hill. Człowiek, legenda, legenda. Sam wraca na rower zjazdowy. To znaczy, to wystarczy, by każdego podekscytować, ale kiedy ten rower jest jednym z nowych Dissent Carbon firmy Nukeproof, była to okazja, której nie mogliśmy przepuścić. Usiadłem więc z mechanikiem Samem, Jacy Shumilakiem, aby dowiedzieć się więcej o najnowszym motocyklu Sama Nukeproof DH.

Dissent Carbon został właśnie wydany przez Nukeproof w tym miesiącu, a motocykl był dla Sama bardzo nowy. Rozmowa z Jacy Z tym motocyklem było wiele nowości. Ten indywidualista jeździ na cefalu, a Sam po raz pierwszy jeździ na rowerze DH, a także pierwszy raz Sama na karbonowym rowerze DH Nukeproof i od dawna nie jeździ na karbonowym rowerze DH. Dodajmy do tego prototypowe zawieszenie z przodu tego roweru, Sam i Jacy włożyli dużo pracy, a ta konfiguracja w żadnym wypadku nie jest gotowym produktem.

Przejdźmy więc do szczegółów struktury Sam’s Dissent. Po pierwsze: rozmiar. Sam jeździ na oponie NP2 Dissent, która jest ich pośrednim odpowiednikiem. Dissent ma wiele możliwości regulacji wbudowanych w ramę z regulacją zasięgu plus i minus 6 mm w zestawie słuchawkowym. Z tego, co widziałem, wyglądało na to, że Sam jechał na rowerze z dodanymi 6 mm na sterach. Tylny wahacz Dissent Carbon można zmienić z 27,5-calowego tylnego koła na 29-calowe tylne koło, obracając suwak na tylnym trójkącie i przełączając się na 29-calowe lub 27,5-calowe tylne koło. Modyfikacja tego wspornika czołowego kompensuje nowy rozmiar koła i zapewnia brak kompromisów w kinematyce i geometrii, które w ten weekend ustalono na 27,5 cala. Następna część strojenia ramy to regulacja tylnego trójkąta. Pozwala to na skrócenie lub wydłużenie rozstawu osi o 5 mm, ale w przypadku Sama tylna oś jest ustawiona w pozycji środkowej. Co więcej, Sam ma przydzielone zadanie pomalowania drużyny przeciwnej.
Nowy Dissent Carbon ma charakterystyczny kształt w stosunku do poprzednich wersji aluminiowych i to nie pomyłka. Nawet do faktu, że części z Dissent Alloy zostaną przeniesione do nowej ramy Dissent Carbon, ułatwiając obecnym właścicielom modernizację ram, jeśli chcą.

READ  Sąd stwierdził, że rejs Ruby Princess nigdy nie powinien był płynąć

Zawiasowy występ z boku wyłomu zasłaniający wejścia na kable wewnętrzne.
Jeśli chodzi o układ napędowy, Sam jest w pełni używany z SRAM z 7-biegową grupą osprzętu SRAM XO DH.
Oczywiście na końcu karbonowych korb SRAM XO DH 170mm znajdziemy komplet pedałów Horizon Pro Sam Hill firmy Nukeproof. W końcu to rower Sama Hilla!
Ponieważ SRAM jest tak głównym sponsorem zespołu Nukeproof SRAM Factory Team, nie jest całkowicie zaskakujące, że Sam prowadzi pełny układ napędowy SRAM. To dość standardowa konfiguracja, z tylną kasetą SRAM 7-biegową DH i przednią tarczą SRAM 36T.
Hamulce są nowe, błyszczące i są to nowe hamulce SRAM Code z nowymi dźwigniami. Sam prowadzi również wirnik SRAM, 220 mm z przodu i 200 mm z tyłu.
Ustawienie hamulców to tak naprawdę domena Sama (wiem, że wszyscy kochamy działające hamulce) i jest to znana rzecz, którą często słyszę od zawodowych jeźdźców. Oprócz zawieszenia jedną z części, na którą kierowcy mogą być wybredni, są hamulce. Ale dla Sama wszystko sprowadza się do włączenia dźwigni. Umieścił go stosunkowo blisko dostępnego drążka, ale krótkim rzutem na dźwignię.
Z kokpitu jest to kompletny zestaw Sam’s Nukeproof, z prostym mostkiem Skyline 50 mm, który zawiera zestaw charakterystycznych dla Sama kierownicy Nukeproof na szczycie widelca Boxxer. Sam skrócił swoje pręty do 750 mm. Sam używa wersji 38 mm w swoich sygnowanych kierownicach.
Tylne 200 mm skoku Sam’s Dissent to cewka Rockshox Super Deluxe 2023. Na tym jest sprężyna RockShox 450 funtów. W Sam’s Shock nie ma szalonych ustawień. Kompresja przy niskiej prędkości jest ustawiona na lekkie otwarcie. Poza tym Sam ustawił wszystkie swoje ustawienia amortyzatora teraz w pozycji środkowej. Jednak Sam i Jacy przez cały weekend prowadzili telemetrię, próbując wymyślić najlepszą możliwą konfigurację dla motocykla Sama.
Niewiele mogą mi powiedzieć o nowym przednim widelcu Boxxer w motocyklu Sama, poza tym, że w widelcu nie było żetonów, a przy odbiciu poza środkiem miał ciśnienie 130 psi i -8. Jedna rzecz, którą powiem, kiedy wsiadam na rower, aby go sfotografować, Sam’s Dissent jest bardzo elastyczny i działa miękko.
Jeśli chodzi o koła, to hybrydowy zestaw kół Nukeproof Horizon z kompletem opon Michelin DH22. Sam nie używa żadnych przedłużek opon, ponieważ ciśnienie ma 23 psi w przedniej oponie i 28 psi w tylnej, a także jeździ bezdętkowo.
Ciekawe, że Sam używa taśmy przyczepnej na siodle, aby zapewnić mu dodatkową przyczepność w mokre dni, nie że w ten weekend w Fort William widzieliśmy deszcz.
Projekt Sama dopełnia jego rękojeść Nukeproof.

READ  Co kontrowersje Nadii Lim mówią nam o kobietach w sali konferencyjnej

Ogromne podziękowania dla Sama i Jacy’ego za poświęcenie czasu na sprawdzenie roweru podczas pracowitego weekendu, ponieważ obaj próbowali ustawić rower.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *