Ceny i operatorzy kolejowi — Greater Auckland

Pojawiło się kilka interesujących (niezwiązanych) wiadomości z wiadomości transferowych pod koniec zeszłego tygodnia


Obsługa cen zatorów komunikacyjnych

Wcześniej w tym roku odbyła się debata Sejmowej Komisji Transportu i Infrastruktury Zapytaj o stawki za zator w Auckland. możesz zobaczyć Tutaj znajdziesz nasze komentarze dotyczące tego zapytania.

piątek oni wynik wydany To zapytanie i pozytywnie, jednogłośnie wycenili zatory.

Myślę, że to naprawdę dobry wynik i ważny krok w kierunku wdrożenia systemu opłat za wjazd do centrum. Szczególnie przydatne jest to, że została jednogłośnie poparta, choć wyobrażam sobie, że gdyby rząd zdecydował się na próbę jej wdrożenia, skończyłoby się to politycznym sprzeciwem wobec niej ze względu na sprzeciw polityczny.

Jednym z obszarów, w którym również spotkamy się ze sprzeciwem, jest pomysł wyłączenia niektórych użytkowników dróg z systemu. Widziałem tylko kilka innych próśb, ale jedną rzeczą, która się wyróżniała, było to, że wiele grup użytkowników dróg, takich jak organizacje przewozowe, poparło plan, ale twierdziło, że ich członkowie powinni być usprawiedliwieni, mimo że najbardziej skorzystali na zmniejszeniu zatorów, ponieważ umożliwiłoby im to zwiększenie wydajności. Dzięki Bogu komisja się z nimi nie zgodziła

Uważamy, że branże zależne od sieci drogowej odniosą jedne z najbardziej znaczących korzyści w postaci zmniejszenia zagęszczenia ruchu. W związku z tym uważamy, że zwolnienia branżowe dotyczące opłat za zatory komunikacyjne nie byłyby właściwe.

Mam nadzieję, że rząd to zapewni.


Nowy przewoźnik kolejowy

Również w piątek Ogłoszono Auckland Transportation Corporation Nowy przewoźnik kolejowy będzie obsługiwał nasze pociągi od marca przyszłego roku.

Auckland Transportation Corporation ogłosiła dzisiaj wynik międzynarodowego przetargu na usługi kolei miejskiej, o wartości około 130 milionów dolarów rocznie. Okres obowiązywania umowy wynosi osiem lat.

Odnoszącym sukcesy operatorem jest Auckland One Rail (AOR); Spółka joint venture obejmująca ComfortDelGro Transit Pte Ltd (CDGT) i UGL Rail Pty Ltd (UGL Rail) w stosunku własnościowym 50:50.

AOR wnosi doświadczenie dwóch światowej klasy organizacji transportowych.

CDG, spółka macierzysta CDGT, jest jednym z największych na świecie dostawców usług multimodalnego transportu pasażerskiego, działającym w siedmiu krajach, zatrudniającym ponad 24 000 pracowników i osiągającym roczną sprzedaż w 2020 r. w wysokości 3,4 miliarda NZ$. CDG, poprzez swoją spółkę zależną SBS Transit, jest operatorem i nadzorcą dwóch linii szybkiego tranzytu w Singapurze oraz systemu kolei lekkiej.

Firma kolejowa UGL, UGL, jest największym australijskim dostawcą usług zarządzania majątkiem kolejowym i usług konserwacyjnych, z flotą ponad 2000 pojazdów szynowych w ramach australijskich kontraktów na konserwację wagonów kolejowych. UGL jest również partnerem konsorcjum Metro Trains Melbourne, Metro Trains Sydney i Canberra oraz operatorem systemu lekkiej kolei Adelaide.

Aka Tangata Ltd (ATL) była nieudaną firmą przetargową; Konsorcjum składające się z Transdev NZ Ltd, John Holland NZ Ltd i CAF NZ Ltd.

Obecna umowa pasażerska Auckland Rail obowiązuje od 2004 r. i po kilku przedłużeniach wygasa w marcu 2022 r.

Prezes AT, Adrienne Young-Cooper, mówi, że przegląd obecnego sposobu świadczenia usług kolejowych był okazją do zmiany modelu świadczenia usług w celu lepszej integracji wszystkich aspektów działalności, koncentrując się na inwestycjach o wartości 7 miliardów dolarów poczynionych w koleje wraz z otwarciem City Rail Link w 2024 roku zelektryfikowanie linii kolejowej między Papakura a Pukekohe i zakup dodatkowych pociągów elektrycznych w ciągu najbliższych kilku lat.

W rezultacie nowy kontrakt obejmie odpowiedzialność AOR nie tylko za obsługę pociągów, ale także za utrzymanie kolei jednoszynowej, obsługę i utrzymanie stacji oraz bezpieczeństwo i ochronę.

„Głównym bodźcem do przejścia na model bardziej zintegrowany pionowo jest ograniczenie interfejsów regulacyjnych oraz poprawa wyników i bezpieczeństwa klientów” – mówi. „Chociaż oszczędności kosztów nie były początkowym pożądanym rezultatem, wycena uzyskana w tym wysoce konkurencyjnym procesie zakupów zaowocowała bieżącymi oszczędnościami kosztów”.

Pani Young Cooper dodaje, że umowa została tak skonstruowana, że ​​przychodzący operator przejmie istniejącego operatora Transdive Auckland i wszystkich jego pracowników, zapewniając, że pracownicy Transdive Auckland pozostaną na obecnych warunkach zatrudnienia.

W tym momencie AT będzie nadal zatrudniać funkcjonariuszy ds. transportu do zarządzania uchylaniem się od opłat.

AOR utworzy również dodatkowy zakład taboru kolejowego do naprawy pociągów w South Auckland z ukierunkowaną rekrutacją Maorysów i Pacyfiku w praktykach handlowych i inżynierskich. To kończy obecny obiekt w Wiri.

Transdev i jego poprzednicy (Connex i Veolia) jeżdżą pociągami w Auckland od 2004 roku, więc jest to duża zmiana i miejmy nadzieję, że tak właśnie twierdzi AT.

READ  Epidemia Delta Covid 19: wiele wyłączeń odliczania jako interesujących miejsc

Jedyne, co mnie interesowało, a które nie było zawarte w komunikacie prasowym, to porównanie średniego kosztu 130 milionów dolarów rocznie z tym, co obecnie płacimy. AT powiedział mi:

Kwota 130 milionów dolarów nie może być bezpośrednio porównana z bieżącymi kosztami umowy ze względu na różnice w zakresie i warunkach handlowych. Jednak nowe rozwiązania zasadniczo oznaczają oszczędności kosztów w istniejącym systemie kolejowym AT .”.

Szkoda, że ​​nie podają więcej szczegółów na ten temat, ponieważ musieli wykonać pracę, aby móc powiedzieć, że to ratunek.

Chociaż AT nie podaje kosztów, starałem się oszacować je za pomocą podanych liczb, takich jak kwota opłaconej taryfy i zwrot funduszu taryfowego. Nie mamy jeszcze wyników na sezon 2020/21, ale wyniki w sezonie 2019/20 wskazują, że zapłaciliśmy łącznie około 150 milionów dolarów za prowadzenie naszych pociągów. Jednak liczba ta obejmuje koszty poza tą umową, takie jak opłata za dostęp do płatnego toru AT dla Kiwirail za konserwację.

Interesowało mnie również, czy umowa obejmuje planowany wzrost częstotliwości przed lub po otwarciu CRL, zwłaszcza częstotliwości poza szczytem, ​​i czy zobaczylibyśmy ulepszenia, takie jak naprawienie naszych obecnie głupio długich czasów pobytu z powodu złych operacji. Oni powiedzieli:

Harmonogram po CRL jest nadal opracowywany, ale dodatkowe usługi będą dostępne w godzinach szczytu i poza szczytem. Czas lotu ulegnie poprawie, a czas snu skróci się. Nowy franczyzodawca otrzymał plany tymczasowe i odpowiednio wycenił swoje usługi.

To frustrujące, że AT jest w tym tak konserwatywny. w ich teraźniejszości Regionalny Plan Transportu Publicznego Mówią, że poprawią częstotliwości i dobrze byłoby wiedzieć, czy zamierzają to zaoferować. To wciąż dziwne, że mamy autobusy dowozowe, które kursują poza szczytem iw weekendy częściej niż pociągi, które się z nimi łączą.

READ  Tesla zderza się z radiowozem po rzekomej awarii autopilota

Chociaż powyższe częstotliwości są poniżej ich aspiracji przynajmniej co 10 minut w ciągu dnia.

Miło by było też wiedzieć, że bez szczegółów nie możemy być pewni, że faktycznie cokolwiek dostarczą. Wcześniej im się to nie udało, na przykład obiecali to w swojej wersji planu z 2013 roku i nic z tego nie wyszło.

Inną wartą uwagi rzeczą w komunikacie prasowym jest wzmianka o nowym zakładzie konserwacyjnym gdzieś w południowym Auckland. Zastanawiam się, czy AT rozważyłoby zrobienie tego wystarczająco dużego, aby zaspokoić potrzeby 6-wagonowych pociągów stałych, czy może to być związane z ich planami zakupu większej liczby pociągów elektrycznych na czas dla City Rail Link.

Udostępnij to

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top