Cruise otrzymuje zgodę na prowadzenie taksówki bez kierowcy w San Francisco

Cruise otrzymuje zgodę na prowadzenie taksówki bez kierowcy w San Francisco
Spółka zależna GM Cruise otrzymała zgodę na rozpoczęcie pobierania opłat od pasażerów za rejsy bez kierowcy w San Francisco.

Paweł Sancia/AFP

Spółka zależna GM Cruise otrzymała zgodę na rozpoczęcie pobierania opłat od pasażerów za rejsy bez kierowcy w San Francisco.

Chociaż od jakiegoś czasu działa w bardzo ograniczony sposóbRegulatorzy w Kalifornii właśnie dali Cruise, firmie robotaxi kontrolowanej przez General Motors, zielone światło do rozpoczęcia pobierania opłat od pasażerów za rejsy bez kierowcy w San Francisco, pierwszym w stanie, w którym dziesiątki firm próbują szkolić pojazdy, aby orientowały się na zatłoczonych drogach coraz częściej.

Kalifornijska Komisja ds. Użyteczności Publicznej jednogłośnie wyraziła zgodę na uruchomienie usługi transportu bez kierowcy. Organizatorzy wydali zezwolenie pomimo obaw o bezpieczeństwo wynikających z niemożności odebrania pasażerów przez Cruise’a i wysadzenia ich przy krawężniku w autonomicznych taksówkach, co wymagałoby parkowania pojazdów na pasach ruchu.

Obsługa pasażerska początkowo będzie składać się z zaledwie 30 pojazdów elektrycznych ograniczonych do przewozu pasażerów w mniej zatłoczonych częściach San Francisco w godzinach od 22:00 do 6:00. odbiega. Umożliwiłoby to również organom regulacyjnym ocenę działania technologii przed zezwoleniem na rozszerzenie usług.

Cruz i inny pionier samochodów robotycznych, Waymo, już naliczyli pasażerom przejazdy w częściach San Francisco autonomicznymi pojazdami z zastępczym kierowcą pod kontrolą, jeśli coś pójdzie nie tak z technologią.

Ale teraz Cruise może pobierać opłaty za przejazdy pojazdami, w których nie będzie innych ludzi poza pasażerami – jest to ambicja, którą różne firmy technologiczne i tradycyjni producenci samochodów realizują od ponad dekady. Pojazdy autonomiczne zostały okrzyknięte jako sposób na obniżenie kosztów przejazdów taksówką przy jednoczesnym ograniczeniu liczby wypadków drogowych i zgonów spowodowanych przez lekkomyślnych kierowców.

Czytaj więcej:
* Wspierany przez GM Cruise spodziewa się, że wzrost liczby robotaxi przekroczy 50 miliardów USD
* Jazda bez kierowcy Reporter Truck: Świetna technika, okropne zakręty
* Zoox Amazona zaprezentował robotaxi dla usługi rezerwacji pasażerów w przyszłości
* General Motors będzie obsługiwać samochody zrobotyzowane w Stanach Zjednoczonych bez pomocy ludzi

READ  NZ Post mówi, że wysyłanych jest miliony mniej wiadomości, ale przyszłość nie jest „bez liter”

Jill West, dyrektor ds. operacyjnych Cruise, W poście na blogu Okrzyknął czwartkowe głosowanie jako „wielki krok dla naszej misji w Cruise, aby ratować życie, pomagać ratować planetę oraz oszczędzać czas i pieniądze ludzi”. Powiedział, że firma zacznie stopniowo wprowadzać swoje udane loty.

GM spodziewa się rozpocząć produkcję Cruise Origin przed końcem roku.

dostarczony

GM spodziewa się rozpocząć produkcję Cruise Origin przed końcem roku.

Waymo, które rozpoczęło się jako tajny projekt w potężnej firmie internetowej Google w 2009 roku, prowadzi usługę rezerwacji samochodów bez kierowcy. W rejonie Phoenix od października 2020 r. Jednak poruszanie się po zagęszczeniu i trudnościach bardziej zatłoczonych miast, takich jak San Francisco, stawia przed robotami taksówkowymi jeszcze większe wyzwania.

To jeden z powodów, dla których nowo certyfikowana usługa rejsów bez kierowcy w San Francisco jest tak ściśle kontrolowana. Oprócz ograniczenia do miejsc i czasów, w których jest mniejszy ruch i mniej pieszych na ulicach, usługa rejsów bez kierowcy nie będzie mogła działać również podczas ulewnego deszczu lub mgły.

Podczas gdy aplikacja Cruise bez kierowcy do obsługi taksówek w San Francisco zyskała szerokie poparcie zwolenników, którzy mają nadzieję, że technologia znajdzie zastosowanie w innych miastach, niektórzy eksperci ds. transportu wezwali Komisję ds. Usług Publicznych do zachowania ostrożności.

„Wiele rzekomych korzyści (z autonomicznych pojazdów) nie zostało udowodnionych, a niektóre z twierdzeń są znikome lub nie mają żadnych podstaw” – powiedział komisji Ryan Russo, dyrektor ds. transportu w Oakland w Kalifornii.

Dotarcie do tego punktu zajęło znacznie więcej czasu, niż wiele firm sobie wyobrażało, gdy zaczynały pracę nad samodzielną technologią.

Uber, największa firma zajmująca się zamawianiem samochodów, miała nadzieję, że do 2019 r. będzie jeździć po drogach 75 000 autonomicznych samochodów, a w 2022 r. będzie obsługiwać flotę taksówek bez kierowcy w co najmniej 13 miastach, jak wynika z dokumentów sądowych. W głośnej sprawie Firma jest oskarżana o kradzież tajemnic handlowych od Waymo. Uber Wyprzedaż dobiegła końca Dział pojazdów autonomicznych przeniósł się do Aurory w 2020 roku i nadal opiera się prawie wyłącznie na ludzkich kierowcach, których rekrutacja stała się trudniejsza od czasu pandemii.

READ  Ogłoszono zwycięzcę trasy Hot Wheels Legends Tour po Nowej Zelandii

Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, obiecał, że jego firma produkująca samochody elektryczne będzie Zautomatyzowana obsługa floty taksówek Do końca 2020 roku. Tak się nie stało, chociaż Musk nadal obiecuje, że w końcu tak się stanie.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *