Czy wyeliminowanie programów lojalnościowych może zaoszczędzić pieniądze na paliwie?

Czy wyeliminowanie programów lojalnościowych może zaoszczędzić pieniądze na paliwie?
Komisja Handlu twierdzi, że kierowcy mogą uzyskać lepszą ofertę, rozglądając się za najtańszym paliwem.  (zdjęcie archiwalne)

Rzeczy

Komisja Handlu twierdzi, że kierowcy mogą uzyskać lepszą ofertę, rozglądając się za najtańszym paliwem. (zdjęcie archiwalne)

Komisja Handlu twierdzi, że kierowcy mogliby uzyskać lepszą cenę za paliwo, rezygnując z programów lojalnościowych i zakupowych.

Ponieważ wielu Nowozelandczyków przygotowuje się do wyruszenia w drogę na letnie wakacje, komitet zachęca kierowców, aby „przebijali opony” w związku z rabatami na paliwo i porównywali oferowane ceny, aby upewnić się, że otrzymują najlepszą cenę.

Prezes John Small powiedział, że chociaż programy lojalnościowe stanowią ważną część krajobrazu detalicznych cen paliw i mogą zapewniać oszczędności, często wymagają skomplikowanych wzorców zachowań, aby uzyskać maksymalne oszczędności.

Najnowsze ustalenia komisji Kwartalny raport z monitoringu paliwBadania wykazały, że przez trzy miesiące zakończone 30 czerwca kierowcy mogliby uzyskać lepszą jakość, gdyby w danym dniu szukali rzeczywiście najniższej ceny na swoim obszarze.

„Nowozelandczycy naprawdę powinni wypróbować programy lojalnościowe i porównać ceny talerzy, aby zmaksymalizować oszczędności na dystrybutorze” – stwierdził Small.

Lawrence Smith / Rzeczy

Wysokie ceny benzyny pogłębiają ból, który kierowcy już odczuwają w związku z kryzysem kosztów życia.

Narzędzia takie jak aplikacja Gaspy umożliwiły kierowcom znalezienie najniższej ceny paliwa bez konieczności podróżowania po okolicy w poszukiwaniu najlepszej oferty.

„Kiedy kupujesz po najlepszych cenach, kierowcom często lepiej jest wybrać stację benzynową z najniższą ceną lub lokalizację, która oferuje jednorazowy „dzień zniżki”, niż polegać na skomplikowanym systemie lojalnościowym.

Komisja opracowała różne programy rabatowe i porównała wartość prostego rabatu z wartością oferowanego przez droższego sprzedawcę paliw i bardziej złożony system lojalnościowy.

Korzystając z informacji o cenach detalicznych Gaspy, porównała średnią obniżoną cenę 91-oktanową marek BP, Z i Mobil ze średnią obniżoną ceną u taniego konkurencyjnego paliwa Pak’nSave Fuel.

Aplikacja Gaspy umożliwia kierowcom znalezienie najniższej ceny paliwa bez konieczności podróżowania po okolicy w poszukiwaniu najlepszej oferty.

zrzut ekranu/jasby

Aplikacja Gaspy umożliwia kierowcom znalezienie najniższej ceny paliwa bez konieczności podróżowania po okolicy w poszukiwaniu najlepszej oferty.

Z raportu wynika, że ​​cena detaliczna tabliczek o liczbie oktanowej 91 była średnio wyższa w punktach sprzedaży detalicznej, które prowadziły program lojalnościowy w porównaniu z tymi, które tego nie robiły.

READ  Historia i myślenie o Coffee Supreme na 10 zdjęciach

W dwóch z trzech przeanalizowanych scenariuszy najtańszą benzynę zapewnił Pak’nSave Fuel, natomiast we wszystkich trzech przypadkach Mobil był najdroższy.

Chociaż program Mobile Smiles Rewards oferuje korzyści w postaci punktów SMILES, które można wymienić na vouchery, zdobyte punkty przełożą się na zniżkę w wysokości 1,7 centa za litr – czyli mniej niż połowę kwoty wymaganej do nagrody w wysokości 5 dolarów. W raporcie napisano.

Chociaż w jednym scenariuszu „teoretycznie możliwe” było, że BP będzie tańsze, komisja stwierdziła, że ​​będzie wymagać od kierowców przestrzegania określonego schematu zakupów paliwa przez okres ośmiu tygodni, a także robienia zakupów spożywczych w jednym z uczestniczących detaliści. W tym samym programie.

Powiedziała, że ​​rabaty byłyby mniejsze, gdyby zastosowano „bardziej realistyczne” zachowania konsumentów.

Jak w przypadku wszystkich przedsiębiorstw Small stwierdził, że sprzedawcy detaliczni paliw powinni zadbać o to, aby wszelkie informacje dotyczące cen lub promocji były jasne, prawdziwe i jednoznaczne, aby nie wprowadzać konsumentów w błąd, a ważne informacje nie powinny być ukrywane drobnym drukiem. Zapewniłoby to, że konsumenci otrzymają umowę, o której myśleli, że otrzymają.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *