Danone rozwija się w Polsce dzięki przejęciu firmy ProMedica

Danone rozwija się w Polsce dzięki przejęciu firmy ProMedica

Francuska grupa spożywcza Danone kupiła ProMedica, polską firmę specjalizującą się w usługach opieki domowej nad pacjentami, ponieważ rozszerza się ona na lukratywny rynek specjalistycznych odżywek, jak poinformowało Reuters źródło zaznajomione z umową.

Przykręcane przejęcie, którego warunki nie zostały ujawnione, zostało przypieczętowane 31 marca.

Źródło powiedziało, że przyniesie to Danone większy wolumen w żywieniu specjalistycznym w Polsce, kraju, w którym grupa ma już wiodącą pozycję.

Danone jest numerem jeden w żywieniu medycznym w Europie i czwartym na świecie.

Pracownicy ProMedica, rentownej firmy, której sprzedaż rośnie w tempie dwucyfrowym, będą oferować produkty Danone pacjentom, którzy potrzebują karmienia przez sondę – poinformowało źródło.

Czytaj więcej: Prezes Danone otwiera nowe centrum badań i innowacji w Paryżu

Projekt renowacji

Przejęcie następuje w momencie, gdy Danone, producent marek żywienia medycznego, takich jak wysokiej klasy marki preparatów dla niemowląt Aptamyl i Nutricia, rozpoczął plan restrukturyzacji, który obejmuje inwestowanie w skuteczne marki oraz innowacje i aktywa nierentowne.

Opieka domowa to rosnąca kategoria, ponieważ coraz więcej osób z chorobami przewlekłymi może otrzymać opiekę w domu. Jest również postrzegana jako opłacalna alternatywa dla kosztownych pobytów w szpitalu.

Z przychodami w wysokości 8,32 miliarda euro w 2022 roku, segment żywienia specjalnego odpowiada za 30% światowych przychodów Danone.

Dynamika sprzedaży segmentu na poziomie 10% w ubiegłym roku była lepsza niż w grupie 7,8%. Jej marża zysku operacyjnego na poziomie 21,6% przewyższa marżę grupy na poziomie 12,2%.

Czytaj więcej: Lepsze marże Danone Ice jako kluczowe szacunki sprzedaży w czwartym kwartale

Przez wiadomość agencji Reuteraedytowany przez ESM- Twoje źródło najnowszych wiadomości marki A. Kliknij Subskrybuj, aby się zarejestrować ESM: Europejski Magazyn Supermarketów.

Cyril Lamb

„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *