Ekonomista mówi, że inflacja uderzyła w nasze świąteczne zakupy

Ekonomista mówi, że inflacja uderzyła w nasze świąteczne zakupy

Jeden z ekonomistów twierdzi, że inflacja uderzyła w tegoroczne zakupy świąteczne.

Najnowsze dane Worldline pokazały, że piątek był bardziej zatłoczony na zakupy niż sobota.

Szczytowa godzina wydatków w ciągu ostatnich dwóch dni przypadała między południem a 13:00 w piątek, kiedy w sieci Wordline było 650 909 transakcji.

Worldline był wcześniej znany jako Paymark.

Szczytowa godzina wydatków w Wigilię przypadła między 11:00 a 12:00, kiedy to dokonano 607 706 transakcji.

Czytaj więcej:
* 193 okazje na sekundę w szczycie wigilijnych zakupów
* To najgorszy czas na robienie przedświątecznych zakupów na ostatnią chwilę
* Kupujący bożonarodzeniowi spodziewają się, że otworzą portfele, aby odnotować wydatki

Można to porównać z rekordową godziną szczytu w 2019 r., kiedy między 12:00 a 13:00 w Wigilię miało miejsce 679 436 transakcji.

Szczytowa liczba transakcji na sekundę również spadła nieznacznie w porównaniu z poprzednimi latami, z 192 transakcjami zarejestrowanymi w najbardziej ruchliwej godzinie 23 grudnia, tuż poniżej 193 transakcji zarejestrowanych w najbardziej ruchliwej godzinie 24 grudnia 2021 r. 204 w 2020 roku.

Szef sprzedaży Worldline NZ, Bruce Proffitt, powiedział, że chociaż liczba transakcji w tym roku w przedświątecznych godzinach szczytu była nieco niższa niż w ubiegłym roku, zbiorcze dane za cały tydzień prawdopodobnie pokażą, że kupujący wydali w tym roku więcej niż w zeszłym roku. Po.

„Widzieliśmy, jak ostatni tydzień świątecznych zakupów zaczął się dobrze, a wydatki 18 grudnia były o 12,1% wyższe niż w poprzednią niedzielę i wczesne oznaki wskazywały, że ten silny trend będzie kontynuowany”.

Wydatki konsumentów głównych detalistów w sieci płatności Worldline NZ (z wyłączeniem hotelarstwa) wyniosły 881 mln USD w tygodniu kończącym się 17 grudnia, co oznacza wzrost tylko o 1,9% w porównaniu z tygodniem kończącym się 17 grudnia 2021 r., ale wzrost o 14,6% w tym samym tygodniu. .

Dane pokazują, że kupiliśmy mniej, ale zapłaciliśmy za to więcej.

Crystal Yardley/Personel

Dane pokazują, że kupiliśmy mniej, ale zapłaciliśmy za to więcej.

„Będziemy mieli pełne zestawienie danych dotyczących podstawowych wydatków detalicznych z ostatniego pełnego tygodnia przed Bożym Narodzeniem we wtorek, dzień po drugim dniu świąt, ale w tym momencie wygląda na to, że rok 2022 może ustanowić rekord wszechczasów. Wydatki konsumentów na zakupy, – powiedział Profitt. Przed Bożym Narodzeniem w Nowej Zelandii.

READ  Elon Musk rozpoczął masowe zwolnienia na Twitterze po przejęciu giganta mediów społecznościowych

Ekonomista Brad Olsen powiedział, że dane pokazują duże wydatki, ale wydaje się to wskazywać, że inflacja spada. „Ludzie muszą wydawać więcej na prezenty i muszą bardziej konserwatywnie podchodzić do rzeczywistej wielkości prezentów”.

Powiedział, że fakt, że szczytowe transakcje spadły o 4,2% w stosunku do szczytu w 2019 r., wskazuje, że ludzie kupują mniej, ale płacą za to więcej.

„Ciekawe jest również to, że transakcje w godzinach szczytu w okresie świątecznym odbywały się 23-go, czyli po raz pierwszy od 2018 r., kiedy w Wigilię nie było godzin szczytu. Chociaż niektóre sklepy nie będą otwarte w sobotę, tylko myślę, że część Jednym z powodów, dla których w tym roku jest godzina szczytu w piątek, jest to, że ludzie chcą spróbować trochę więcej do przodu.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *