Eurocash krytykuje polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów po ukaraniu grzywną

Polska ma Eurocash Skrytykował działania UOKiK, Krajowy urząd ochrony konkurencji i konsumentów twierdzi, że kary nakładane na detalistów i hurtowników mogą tylko wzmocnić „dyskryminacyjne praktyki dostawców” dla niezależnych sklepów.

UOKiK zł nałożyła grzywnę w wysokości 76 crore Określany jako „nieuczciwe wykorzystanie przewagi kontraktowej” w Eurocash (16,5 mln EUR).

„Dodatkowe i nieuzasadnione opłaty”

Zasugerował, że dostawcy produktów rolnych i spożywczych płacą Eurocash „dodatkowe i nieuzasadnione opłaty”, a niektóre usługi płatnicze nie są realizowane.

UOKiK stwierdził również, że opłaty pobierane przez Eurocash nie były świadczone za „świadczenie rzetelnych usług”; Zamiast tego wykorzystywano je do „obniżenia płac należnych tym, którzy dostarczają produkty rolne i żywnościowe”.

W oświadczeniu Eurocash powiedział, że nie zgadza się z karą, dodając, że hurtownia ma przewagę kontraktową nad zagranicznymi firmami, takimi jak międzynarodowi dostawcy.

„Zła konkurencja”

Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocash SA, skomentował, że „nałożenie kar na Eurocash wzmocni dyskryminacyjne praktyki dostawców do pionu polskich sklepów niezależnych, co jeszcze bardziej pogorszy ich konkurencyjność wobec sieci dyskontowych”. .

„Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ustalił, że Eurocash ma korzyści z umowy w jednym z największych światowych problemów żywnościowych, co dobrze ilustruje problem błędnej interpretacji definicji korzyści z umowy.

Owczarek dodał, że zalecenia UOKiK „nie leżały w interesie polskiego konsumenta ani polskiej gospodarki”.

Eurocash poinformował, że planuje odwołać się od tej decyzji do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W innym miejscu UOKiK podjął niedawno działania Carrefour Polska I Geronimo Martins Polska, Operatorzy sieci Biedronka.

© 2021 Europejski Magazyn Supermarketów. Artykuł autorstwa Stephena Vine-Jonesa. Dalej Sprzedaż Aktualności, kliknij tutaj. Kliknij Rejestracja Aby zarejestrować się w ESM: European Supermarket Magazine.

Cyril Lamb

„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *