Fantastyczne chwyty i MIQ: badanie wskazuje na ogromne różnice w jakości hoteli

Badanie osób, które pozostawały w kontrolowanej izolacji i kwarantannie (MIQ) w ramach nowozelandzkiej strategii COVID, wykazało, że jakość zakwaterowania znacznie się różniła.

Spośród 75 ankietowanych osób jedna została poddana kwarantannie po zawarciu umowy z Covid w tym kraju, podczas gdy reszta była powracającymi podróżnikami. Wiek uczestników wahał się od 20 do 68 lat, z czego 61 to kobiety, a 14 to mężczyźni. Zatrzymali się w ośmiu oddzielnych hotelach MIQ w pięciu miastach od kwietnia 2020 r. do lipca 2021 r.

Podczas gdy wielu uczestników uważało, że dostęp i transport są dobrze zarządzane, inni byli zaskoczeni aspektami procesu, takimi jak niezgodność z odległością fizyczną, długość spędzonego czasu, wielokrotne zadawanie „tych samych” pytań i ogólne poczucie chaosu , czytamy w badaniu.

Jeden z uczestników badania powiedział: „…musieliśmy czekać dwie godziny na odprawę lotu przed nami. Nie mieliśmy jedzenia ani wody. Potem tłoczyliśmy się w kolejkach niezdolnych do zdystansowania społecznego…. W końcu weszliśmy na nasz lot do Christchurch z losowymi kartami pokładowymi, do pokoju dotarłem dopiero o 17:30 – 9,5 godziny po wylądowaniu i 24 godziny od wejścia do samolotu w Los Angeles.”

Czytaj więcej:
* Ombudsman twierdzi, że obiekt Wellington Grand Mercure MIQ nie nadaje się do tego celu
* Covid-19: Test pozytywny i przejdź do MIQ — jak się przygotować
* 2 tygodnie pobytu w „niesamowitym” brudnym i zarobaczonym pokoju MIQ

Badanie wykazało, że prawie jedna trzecia uczestników została przetransportowana z lotniska w Auckland do hoteli MIQ w innych miastach autobusem lub lotami krajowymi.

Simon i Deborah Reardonowie w zakładzie MIQ Crowne Plaza w Christchurch w grudniu.

Naprawiono skoki / rzeczy

Simon i Deborah Reardonowie w zakładzie MIQ Crowne Plaza w Christchurch w grudniu.

Nie wszystkim powiedziano, że zostaną zabrani, dopóki nie wylądują lub nie zejdą z samolotu.

Dla niektórych nieznajomość ich ostatecznego miejsca przeznaczenia dodaje stresu i dyskomfortu do i tak już stresującego procesu. Zostało to również przytoczone jako przykład systemu MIQ bez indywidualnego wyboru lub opcji.

READ  Adrian Orr z Reserve Bank o inflacji i stopach procentowych: „Jeszcze nie osiągnęliśmy celu, a ostatnie kilka metrów może być bardzo trudne”

„Przekazanie nam informacji o lokalizacji MIQ przed wyjazdem byłoby bardzo pomocne. Ponadto – dlaczego miałbyś zabierać nas na Wyspę Południową, gdy mieszkamy na Wyspie Północnej (mam umiejętność), ale zdecydowanie nie musiałem się do niej dobierać inny samolot. Trudno było czekać 6 „, powiedział jeden z uczestników. Kolejna godzina po męczącej podróży.

W badaniu stwierdzono, że rozbieżność między hotelami została zauważona przez wielu uczestników, o czym świadczy szeroki wachlarz komentarzy na temat hoteli w zakresie adekwatności pokoi.

„Młody, stary, śmierdzący, niechlujny. „Nienawidziłem każdej minuty tego miejsca” – powiedział jeden z uczestników.

Obiekt Novotel MIQ w Ellerslie w Auckland.  (plik graficzny)

Lawrence Smith / Rzeczy

Obiekt Novotel MIQ w Ellerslie w Auckland. (plik graficzny)

„Brak świeżego powietrza to podstawa [issue]. Inny powiedział.

Jednym z istotnych czynników wpływających na ogólne doświadczenie MIQ jest jakość serwowanych posiłków.

Niektórzy uznali jedzenie za „jakość restauracji”, ale dla innych to jakość posiłków i brak wyboru jedzenia były ich największym zmartwieniem podczas pobytu w MIQ.

Brak selekcji, niedobór świeżych owoców i warzyw oraz czas i temperaturę posiłków były zauważane nawet przez tych, którzy uważali, że jedzenie jest ogólnie dobre.

Jeden z uczestników ankiety powiedział: „O mój Boże, od czego zacząć… było świetnie. Jakość, ilość i różnorodność jedzenia. Wszystko było wystarczająco gorące i tak smaczne… Mam na myśli, szczerze mówiąc, trafiliśmy w dziesiątkę, pozostając tutaj. „

Roger Mitchell z Levine miał okropne doświadczenie MIQ w Auckland i powiedział, że jego pokój był w okropnym stanie, a jedzenie było niejadalne.  (plik graficzny)

David Unwin / Rzeczy

Roger Mitchell z Levine miał okropne doświadczenie MIQ w Auckland i powiedział, że jego pokój był w okropnym stanie, a jedzenie było niejadalne. (plik graficzny)

Ale dla innego uczestnika: „Jedzenie przez cały czas było beżowe, robiłem zdjęcia, żeby wysłać rodzinie, żeby zobaczyli jakieś warzywa. Co jakiś czas może się zgubić kawałek marchewki lub kwiat brokuła i wylądowało w… tacy!”. Jest gęsto przetworzone i pełne tłuszczu, a zwłaszcza cukru. Zadzwonią również na testy Covid, gdy tylko pojawią się posiłki.

READ  Z badania wynika, że ​​2% dorosłych obawia się, że „zdecydowanie” powinni sprzedawać nieruchomości ze względu na wysokie stopy procentowe

W niektórych hotelach możliwość ćwiczeń była ograniczona ze względu na brak otwartej przestrzeni. Stwarzało to również problem z oddzieleniem strefy ćwiczeń i strefy dla palących. W badaniu stwierdzono również niespójność w egzekwowaniu zasad ćwiczeń, takich jak wypożyczanie sprzętu fitness.

„Moje dzieci nie chciały biegać w kółko po ukrytym parkingu!!!! Jeśli dzieci były w to zaangażowane, powinno być odpowiednie miejsce poza czasem. Musieliśmy raz pobawić się na parkingu, kiedy byliśmy tylko na 15 dni. Jeden z uczestników zgłosił, że to bzdura”.

Inny uczestnik powiedział: „Pozwolono mi zarezerwować 30 minut spaceru dziennie po pokładzie lub spacer w garażu, który pachniał dymem papierosowym. Jestem biegaczem i uważam, że ten brak ruchu jest najtrudniejszą częścią.. .Błagałam, żebym mogła wypożyczyć sprzęt do ćwiczeń… .ale odmówili.”

„Należy zająć się wysokim stopniem wariancji w hotelach wykorzystywanych w MIQ” – napisali autorzy badania.

Kobieta przekracza bariery przed hotelem Grand Mercure w Britomart w Auckland, który jest wykorzystywany jako obiekt MIQ.  (plik graficzny)

Obrazy Getty

Kobieta przekracza bariery przed hotelem Grand Mercure w Britomart w Auckland, który jest wykorzystywany jako obiekt MIQ. (plik graficzny)

„Gdy jest to konieczne, hotele powinny być szkolone i wspierane, aby zapewnić, że spełniają uzgodnione standardy w zakresie świadczonych usług oraz, że środki zapobiegawcze i kontrolne są konsekwentnie stosowane.

„W szczególności ważna jest większa elastyczność w dostarczaniu odpowiednich i zdrowych posiłków, uwzględniając w miarę możliwości osoby o specjalnych wymaganiach dietetycznych lub kulturowych.

„Potrzebna jest również większa uwaga, aby zapewnić zakwaterowanie i wsparcie rodzin, zwłaszcza dużych grup, w okresie MIQ” – powiedzieli autorzy.

Wszystkie osoby w MIQ powinny mieć dostęp do odpowiedniej opieki zdrowotnej i powinny być w pełni świadome, w jaki sposób uzyskać dostęp do opieki medycznej w razie potrzeby. Niespójność w świadczeniu opieki zdrowotnej, zwłaszcza w zakresie zdrowia psychicznego, jest niepokojąca i należy się nią zająć.”

Większość naukowców zaangażowanych w badania pochodziła z Uniwersytetu Otago w Wellington lub Wspólnego Centrum Badań Katastrof na Uniwersytecie Massey w Wellington.

READ  Pasażerowie linii Air Canada zostali wyrzuceni z pokładu po złożeniu skargi na siedzenia pokryte wymiocinami

„MIQ będzie w jakiejś formie z wieloma krajami jeszcze przez jakiś czas” – powiedzieli autorzy.

Badanie zostało opublikowane w International Journal of Disaster Risk Reduction.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *