Firmy ostrzegane przed kradzieżą klientów podczas blokady | 1 news

Ostrzega się firmy, że nie mogą kraść klientów podczas blokady.

Kupujący w supermarkecie (zdjęcie pliku). Źródło: istock.com


Komisja Handlu twierdzi, że firmy i osoby fizyczne mogą zostać ukarane grzywną lub karą więzienia zgodnie z nowymi przepisami kartelowymi, jeśli ustalą ceny lub będą w zmowie.

Pojawia się, gdy Consumer NZ twierdzi, że została zalana skargami Kiwi na wzrost cen w supermarketach poniżej poziomu alertu 4.

Komisja Handlu twierdzi, że chociaż firmy mogą współpracować, aby zapewnić dystrybucję niezbędnych dostaw, nie powinny zgadzać się na ustalanie cen, rozdzielanie rynków lub ograniczanie produkcji.

Podają przykłady konkurujących dealerów – nie powinni uzgadniać, jakie ceny będą pobierać za podstawowe usługi naprawcze podczas blokady.

Twoja playlista zostanie załadowana po tej reklamie

Komisja Handlu ujawniła, że ​​miała już skargi na takie zachowanie. Źródło: 1 NEWS


Przykłady podwyżek cen w supermarketach zgłoszonych do Consumer NZ obejmują osoby, które twierdzą, że ich typowy rachunek za zakupy wzrósł o około 100 dolarów, a ceny podstawowych artykułów, takich jak jogurt, jajka i mięso, wzrosły o ponad 1 dolara za sztukę.

Czy podczas zamknięcia zauważyłeś wysokie ceny surowców? Czujesz się okradziony? Skontaktuj się z Katie Bradford pod adresem [email protected]

READ  Akcje Plexure rosną, gdy Kiwi ogłasza fuzję o wartości 120 milionów dolarów z Task's Australia

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top