Firmy Ōtaki twierdzą, że „łatwiej jest robić zakupy”, ale „frekwencja spada” po autostradzie

Firmy Ōtaki twierdzą, że „łatwiej jest robić zakupy”, ale „frekwencja spada” po autostradzie

Stara State Highway 1 przez Otaki jest znacznie cichsza niż przed otwarciem autostrady.
zdjęcie: RNZ/Jamie Ellingham

Znane ze swoich butików i sklepów specjalistycznych miasto Otaki na Dolnej Wyspie Północnej stało się wąskim gardłem w ruchu.

Tak było do czasu otwarcia nowej autostrady w okresie świątecznym, omijającej miasto. Sześć miesięcy później niektóre sklepy pozytywnie oceniły wpływ, ale nie wszystkie.

Kiedy odwiedził RNZ w dzień powszedni, ruch uliczny był stały, ale światła i ogrodów było pod dostatkiem. Kathryn Goodwin w Streetwise Café miała ze swojego kampera widok na ulicę z pierwszego rzędu.

„Początek był nieco cichszy, ponieważ oczywiście każdy musi wypróbować tę nową trasę, ale okazało się, że biznes zdecydowanie się poprawił” – powiedział Goodwin.

„Mieszkańcy to uwielbiają, bo mogą tu częściej wysiadać.

„Ludzie wciąż przychodzą. Nadal chcą naprawdę świetnej kawy i myślę, że rampy wjazdowe i wyjazdowe bardzo dobrze sprawdzają się w mieście, więc zdecydowanie jest to korzystne dla obu stron”.

Pobliski, bezimienny sprzedawca był mniej entuzjastyczny, mówiąc, że brak ruchu zabił miasto.

Dotyczyło to co najmniej jednej placówki, która wkrótce zostanie zamknięta. Są słabości i negatywy, powiedziała Holly Wilson w sklepie Bendon.

„[It’s] Ułatwia klientom robienie zakupów – parkowanie, przechodzenie na drugą stronę ulicy. Otrzymaliśmy wiele opinii na ten temat, ale widzieliśmy spadek frekwencji”.

Ogólnie rzecz biorąc, nowa trasa miała niewielki negatywny wpływ na sklep, powiedziała.

„Myślę, że nowoczesność umarła od czasu otwarcia autostrady. Każdy mógł przyjść i zrobić zakupy i przekonać się, jak to jest, bez takiego tłoku w mieście.

„Weekendy nadal są dla nas świetne, ale w ciągu tygodnia jest zdecydowanie lepiej niż rok temu”.

McKayla Hutton z restauracji Dice zauważyła podobne tendencje.

„Na początku trochę się uspokoiło… rano mieliśmy główny pośpiech, a potem pośpiech na lunch. Zauważyliśmy, że uspokoiło się rano, a potem wróciło po południu.”

Sklepy specjalistyczne były bardziej pozytywne.

Robin Daldeen z Artel Gallery and Shop powiedział, że wpływ nowej trasy był przyjemnie zaskakujący.

„Wielu klientów przyjeżdżało z Wellington, mówiąc, że minęli Transmission Gully, mówiąc, że mogą teraz znaleźć park i chętnie przyjdą i poszperać jeszcze trochę.

„Oni są mniej nerwowi przed wyjściem”.

Jackie Simpson, właścicielka Books and Co, powiedziała, że ​​nie martwiła się metaforą, kiedy otwierała ją dwa lata temu.

„W niektóre dni tygodnia jest zdecydowanie trochę cicho. Ogólnie rzecz biorąc, jest zrównoważony i myślę, że nadal mamy te dni weekendowe, kiedy ludzie przyjeżdżają na przejażdżkę i odwiedzają” – powiedziała.

„Nasze lokalne wsparcie ze strony społeczności jest nadal bardzo silne, co również utrzymuje nas w ruchu”.

Kirstie Caines chciałaby, aby główna droga przez Ōtaki była całkowicie zamknięta dla ruchu.

Kirstie Caines chciałaby, aby główna droga przez Ōtaki była całkowicie zamknięta dla ruchu.
zdjęcie: RNZ/Jamie Ellingham

Kirstie Caines ze sklepu odzieżowego Caravan and Co tak bardzo spodobała się cichsza trasa, że ​​pomyślała, że ​​władze powinny pójść dalej.

„Myślę, że powinni po prostu iść główną ulicą, a potem wszystkie samochody skręcić z tyłu i mieć kilka świetnych barów i restauracji – to naprawdę przyciąga tu ludzi”.

Mark Owen, kierownik regionalny Waka Kotahi, powiedział, że prace projektowe dotyczące zmian na głównej drodze przez Ōtaki rozpoczną się wkrótce, przed rozpoczęciem budowy.

„Prawdopodobnie to około dwóch lat pracy, która rozpocznie się prawdopodobnie w przyszłym roku. Pomoże to uzyskać dostęp do miasta Otaki, a także do tego korytarza dla ludzi, którzy mieszkają i muszą się tam przenieść”.

READ  Rada stara się odwrócić odpady od idei składowania

Po zakończeniu tych prac stara droga krajowa nr 1 zostanie przekazana Radzie Okręgu Kapiti jako droga lokalna.

Nie jest zaskakujące, powiedział Owen, że w tym roku na tym odcinku drogi było mniej wypadków niż w poprzednich okresach, ale jest zbyt wcześnie, aby uzyskać wiarygodne porównania ruchu od czasu otwarcia autostrady.

„Zanim zbudowaliśmy ten projekt, mieliśmy średnio od 16 000 do 21 000 pojazdów dziennie jadących tym korytarzem na starym SH1” – powiedział.

„Można śmiało powiedzieć, że ruch odbywa się na nowej trasie, co sprawiło, że miasto Otaki stało się jeszcze bardziej celem podróży.

„Widzą ogromne korzyści w zmniejszaniu korków, zmniejszaniu ruchu kołowego, ułatwianiu i bezpieczeństwu dotarcia do bocznych ulic”.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *