Flagowa japońska korona Toyoty zadebiutuje na światowych rynkach

Flagowa japońska korona Toyoty zadebiutuje na światowych rynkach
Akio Toyoda, dyrektor generalny Toyoty, pozuje przed rodziną nowych samochodów Crown w Tokio.

AP

Akio Toyoda, dyrektor generalny Toyoty, pozuje przed rodziną nowych samochodów Crown w Tokio.

Flagowy model Toyoty w Japonii, Crown, po raz pierwszy trafi do sprzedaży na całym świecie, w tym w USA, ale być może nie w Nowej Zelandii.

„Jestem bardzo podekscytowany, że mogę dziś ogłosić, że ta nowa rodzina samochodów Crown zostanie po raz pierwszy pokazana nie tylko w Japonii, ale także na całym świecie” – powiedział dziennikarzom dyrektor generalny Akio Toyoda.

„Samochód może być naszym najlepszym osiągnięciem”.

Po raz pierwszy nazwa Crown została zastosowana do rodziny, a teraz dostępne są cztery różne style nadwozia.

dostarczony

Po raz pierwszy nazwa Crown została zastosowana do rodziny, a teraz dostępne są cztery różne style nadwozia.

Szesnasta generacja w historii modelu, Crown zmieniła stylistykę nadwozia z jednego sedana na cztery: tradycyjny sedan (srebrny), a także luksusowy sedan typu crossover (brązowo-czarny) i mniejszy „Sport”. SUV (na czerwono) i większy SUV „Estate” (na żółto).

Czytaj więcej:
* Toyota prezentuje pełną gamę pojazdów elektrycznych, w tym ute
* Toyota NZ podekscytowana nowymi samochodami elektrycznymi
* Akio Toyoda mówi, że Tesla zasługuje na więcej, ale Toyota jest w branży motoryzacyjnej

Wszystkie modele mają AWD w standardzie, ale modele podstawowe mają czterocylindrowy silnik bez turbodoładowania o pojemności 2,5 litra z silnikami elektrycznymi o mocy 176 kW, napędzający koła za pośrednictwem bezstopniowej automatycznej skrzyni biegów, podczas gdy flagowa opcja zawiera 2,4- litrowy turbodoładowany silnik z silnikami elektrycznymi, który zwiększa łączną moc do 254 kW i przekazuje moc za pośrednictwem sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów.

dostarczony

Całkowicie nowa Toyota Crown otrzymuje również nowy system hybrydowy – zobaczcie, jak to działa tutaj.

Korona trafi do sprzedaży w 40 krajach, a Toyota zamierza sprzedać 200 000 pojazdów w rocznej globalnej sprzedaży. Najtańsza wersja zaczyna się od 4,35 miliona jenów (41 000 NZD) w Japonii.

READ  Dolar nowozelandzki traci na wartości wobec walut Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych

Toyota, największy japoński producent samochodów, sprzedaje rocznie około 10 milionów pojazdów na całym świecie.

Historia Crown jest zbieżna z rozwojem Toyoty i nowoczesnej japońskiej gospodarki, z pierwszym sedanem, który trafił do sprzedaży w Japonii w 1955 roku. Niegdyś korona, to motto na przestrzeni lat. Ale samochody nie są na ogół dobrze znane za granicą, z wyjątkiem Nowej Zelandii, gdzie powszechne jest importowanie samochodów używanych.

Toyoda nazwał koronę „dumą Japonii”. Założyciel firmy, Kiichiro Toyoda, jego dziadek, wymyślił tę nazwę, która będzie najdłuższą tablicą rejestracyjną samochodu osobowego montowaną w każdym modelu Toyoty.

Tradycyjny sedan Crown jest kontynuowany, ale dołączają do niego trzy wersje high-ride.

dostarczony

Tradycyjny sedan Crown jest kontynuowany, ale dołączają do niego trzy wersje high-ride.

Nazwa Crown będzie również inspirować inne nazwy modeli Toyoty, w tym Corona (co oznacza koronę po łacinie) i Camry (pochodzące z japońskiego wyrażenia „kanmuri” oznaczającego „mała korona”).

Inne modele Toyoty również zostały zainspirowane ich królewskim imieniem, takie jak maczuga Toyoty (pochodząca od maczugi, różdżki lub załogi panującego króla) i Toyota Avalon (mityczna wyspa z legend o Królu Arturze).

„Nic nie uczyniłoby mnie szczęśliwszym niż japońska korona, która została pokochana przez wszystkich na całym świecie” – powiedział Toyoda.

Po raz pierwszy flagowy model Toyoty w Japonii trafił do sprzedaży na całym świecie.

dostarczony

Po raz pierwszy flagowy model Toyoty w Japonii trafił do sprzedaży na całym świecie.

Dopiero okaże się, czy ta miłość rozszerzy się na Nową Zelandię, ponieważ Toyota New Zealand nie ogłasza żadnych ogłoszeń w momencie globalnej premiery, zdecydowanie sugerując, że nie pójdzie po naszej myśli. Toyota Australia również w dużej mierze wykluczyła wystawianie Korony na sprzedaż, zmniejszając jeszcze bardziej szanse, że zobaczymy ją tutaj.

Zapytany przez australijski drive.com.au o dostępność w Australii, firma powiedziała, że ​​„nieustannie bada rynek pod kątem nowych możliwości oferowania ekscytujących nowych produktów australijskim klientom. Jednak w tym momencie nie planujemy oferować Crown model lub którykolwiek z jego wariantów.” oddziałem na rynek australijski.

READ  Niskie ceny litu przyciągają zarówno miliarderów, jak i drobnych inwestorów – Christopher Niesche

Firma Drive wskazała już jednak, że Toyota Australia złożyła tam znak towarowy dla nowego, odświeżonego logo Crown.

Rzeczy dotarły do ​​Toyoty w Nowej Zelandii w sprawie możliwości zdobycia korony, ale nie otrzymały jeszcze odpowiedzi.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *