Grupa Warehouse sprzedaje Torpedo7 byłym właścicielom Breakers i supermarketów

Grupa Warehouse sprzedaje Torpedo7 byłym właścicielom Breakers i supermarketów

Grupa Warehouse sprzedaje swoją markę outdoorową Torpedo7 za 1 dolara konsorcjum, w skład którego wchodzą byli właściciele drużyny koszykówki Breakers, Paul i Liz Blackwell.

Rodzina Blackwell, będąca także byłymi właścicielami Pak'nSave Albany, jest udziałowcem zarządzającym Tahua Partners.

Początkowo spółka Warehouse zapłaciła 33 mln dolarów w ciągu trzech lat za 51% udziałów w Torpedo 7, a następnie w marcu 2014 r. nabyła dodatkowe 29% udziałów za 15,2 mln dolarów.

Właściciele New Zealand Breakers, Paul i Liz Blackwell, na konferencji prasowej na sezon 2016–17. Fotografia: David Rowland, Photosport

Zainwestowała 52,2 miliona dolarów w firmę produkującą artykuły sportowe.

Inni dyrektorzy-akcjonariusze Tahua to Rob Redwood, były właściciel Glen Innes Pak'nSave.

„Tahua Partners Limited przejmie własność aktywów Torpedo7, w tym zapasów, gotówki w sklepach i marki Torpedo7, a także przejmie jej zobowiązania, w tym dotyczące umów leasingu, honorowania kart podarunkowych, zamówień online i zwrotów klientów” – podała dzisiaj grupa .

„Grupa Warehouse spodziewa się, że sprzedaż spowoduje bezgotówkowe odpisy księgowe przed opodatkowaniem w wysokości od 55 do 65 milionów dolarów w półrocznym rachunku zysków i strat za rok budżetowy 24” – podała spółka w ogłoszeniu NZX.

„To podlega ostatecznej kontroli i przeglądowi”.

Dyrektor naczelny Warehouse Group, Nick Grayston, powiedział, że spodziewa się, że wpływ gotówkowy netto sprzedaży po opodatkowaniu będzie bliski zeru.

Grayston dodał: „Co ważne, sprzedaż Torpedo7 pozwoli nam skoncentrować się na naszych kluczowych markach i poprawić wyniki finansowe grupy”.

Torpedo7 reprezentuje zaledwie 5 procent sprzedaży grupy, powiedział.

Torpedo7 z siedzibą w Hamilton zostało założone w 2004 roku przez Luke'a Howarda-Willisa.

W roku poprzedzającym lipiec 2023 r. Torpedo7 odnotował stratę operacyjną w wysokości 22,2 mln dolarów.

Jej marże spadły o 13,7 procent i była to najgorsza marka Grupy Warehouse.

Po ogłoszeniu akcje The Warehouse spadły o 3 centy do 1,25 dolara.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *