Japoński producent samochodów przyznał się do sfałszowania wyników testów zderzeniowych 88 000 samochodów

Japoński producent samochodów przyznał się do sfałszowania wyników testów zderzeniowych 88 000 samochodów
Perodua Ativa, niedrogi mały crossover sprzedawany w krajach takich jak Tajlandia i Malezja.

Rzeczy

Perodua Ativa, niedrogi subkompaktowy crossover sprzedawany w krajach takich jak Tajlandia i Malezja.

Daihatsu, spółka zależna Toyoty, powiedziała, że ​​manipulowała wynikami testów zderzeniowych 88 000 samochodów wyprodukowanych w Tajlandii i Malezji i sprzedanych w ciągu ostatniego roku.

Ten problem dotyczy modeli Yaris Ativ i Agya marki Toyota, a także pojazdów Perodua produkowanych przez malezyjską spółkę joint venture oraz inny pojazd opracowywany przez Daihatsu. Daihatsu powiedział w piątek, że był sprzedawany w Tajlandii, Malezji, Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Kuwejcie, Indonezji i Meksyku.

Daihatsu powiedział, że samochody miały elementy w wykończeniach drzwi podczas testów zderzeniowych, które prawdopodobnie wpłynęły na wyniki i różniły się od tych, które ostatecznie zostały sprzedane publicznie. Producent samochodów powiedział, że testy zostaną przeprowadzone ponownie, a sprzedaż zostanie wznowiona, jeśli pojazdy będą odpowiednio certyfikowane.

Minivan Toyota Ajia na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Indonezji w Dżakarcie.

Dimas Ardian/Bloomberg

Minivan Toyota Ajia na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Indonezji w Dżakarcie.

„Szczerze przepraszamy klientów i interesariuszy, których zaufanie i wsparcie zawiedliśmy” – powiedział prezes Daihatsu, Soichiro Okudaira, podczas piątkowej konferencji prasowej. Powiedział, że osoba trzecia zbada sprawę.

Czytaj więcej:
* Produkcja Toyoty bije rekordy, ponieważ demontowane są łańcuchy dostaw
Nowy szef Toyoty obiecuje zwiększyć nacisk na pojazdy elektryczne
* Toyota sprzedaje 1,5 miliona samochodów elektrycznych do 2026 roku i wprowadza 10 nowych modeli
* Toyota wstrzymuje pracę we wszystkich fabrykach w Japonii z powodu elektronicznego ataku na dostawcę

Prezes Toyoty, Akio Toyoda, podczas osobnej odprawy w piątek wieczorem z dyrektorem generalnym Koji Sato, powiedział, że modele Toyoty, których to dotyczy, przeszły od czwartku wewnętrzne testy bezpieczeństwa i nie stwierdzono u nich żadnych problemów. Wydarzenie było transmitowane na żywo przez Toyota Times, oddział medialny firmy.

„Ten incydent dotyczy samochodów sprzedawanych pod marką Toyota, a zatem dotyczy nie tylko marki Daihatsu, ale także marki Toyota” – powiedział Toyoda. „Zbadamy to, aby ustalić źródło, zapewnić bezpieczeństwo kierowcy i zapobiec ponownemu wystąpieniu” – dodał.

READ  O ile wzrosły ceny list zakupów od 2021 r.?

Toyoda powiedział, że osobiście weźmie odpowiedzialność za rozwiązanie problemu, a Sato ostatecznie upubliczni swoje ustalenia.

W marcu 2022 r. inna jednostka Toyoty – Hino Motors – poinformowała, że ​​od co najmniej 2016 r. wysyła władzom dane dotyczące emisji spowodowanych przez człowieka i zużycia paliwa oraz że sprzedała ponad 115 000 certyfikowanych pojazdów, wykorzystując fałszywe dane.

Toyota Group wyprodukowała rekordową liczbę 10,7 miliona pojazdów na całym świecie w roku obrotowym do marca, zgodnie z danymi opublikowanymi w czwartek. Światowa sprzedaż wyniosła 10,6 miliona.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *