Kiwibank ukarany karą za wprowadzenie niektórych klientów w błąd

Kiwibank ukarany karą za wprowadzenie niektórych klientów w błąd

Według Urzędu Nadzoru nad Rynkiem Finansowym (FMA) Kiwibankowi nakazano zapłacić dużą kwotę po złożeniu „fałszywych i/lub wprowadzających w błąd oświadczeń niektórym klientom”.

W następstwie postępowania wszczętego przez Urząd Nadzoru Rynku Finansowego bank został ukarany grzywną cywilną w wysokości 812 500 dolarów przez Sąd Najwyższy w Wellington.

Zgodnie z oświadczeniem wydanym dziś po południu przez FMA, sprawa przeciwko Kiwibankowi dotyczyła ogólnych warunków, które stanowią, że klienci nie będą płacić opłat transakcyjnych na swoje rachunki, jeśli posiadają również pożyczkę mieszkaniową w Kiwibank.

„Jednakże między 1 września 2005 r. a 31 marca 2020 r. około 35 000 klientów kredytów mieszkaniowych Kiwibank nie miało zwolnienia z opłat na swoich rachunkach i zostali obciążeni dodatkową kwotą w łącznej wysokości 1 172 639,94 USD” – podał organ regulacyjny rynku.

„Ponieważ ustawa FMC weszła w życie 1 kwietnia 2014 r., działania FMA mogą obejmować jedynie zachowania począwszy od tego dnia, co obejmuje łącznie około 19 000 klientów, których to dotyczy, oraz nadmierne obciążenia na łączną kwotę 576 809,66 USD”.

CMA dodało, że na początku tego roku Kiwibank przyznał się do naruszenia przepisów dotyczących uczciwego postępowania zawartych w Kodeksie postępowania na rynkach finansowych z 2013 r. (Kodeks FMC), a CMA i Kiwibank zgodziły się, że kara odzwierciedla powagę naruszeń.

Sędzia Francis Cook wydał takie orzeczenie w Sądzie Najwyższym w Wellington.

„Takie niepowodzenia będą prawdopodobnie miały istotne konsekwencje rynkowe. Klienci banków mogą słusznie zakładać, że ich banki mają dobre systemy oraz dokładnie obliczyły i zastosowały korzyści finansowe” – stwierdziła.

„Nie można od nich oczekiwać, że będą weryfikować każdą pozycję na swoich wyciągach bankowych, a wystąpienie takich oczekiwań miałoby negatywne konsekwencje dla rynku. Jest to szczególnie prawdziwe, gdy wpływ finansowy każdego indywidualnego klienta jest niski, ale także wtedy, gdy korzyści finansowe z dla każdego indywidualnego klienta jest niska.” . Organizacja jest wyższa ze względu na liczbę objętych nią klientów.

READ  Odwołane loty do Auckland powodują chaos, a podróżnicy utknęli na weekend

„Odnośne zachowanie wiązało się w tym przypadku z zaniedbaniem i nie miało zamiaru pozbawiać klientów przysługujących im uprawnień. Po zidentyfikowaniu Kiwibank poinformował również o nieprawidłowościach Komisję Nadzoru Rynku Finansowego i zainicjował proces naprawienia swojego błędu oraz rozwiązania problemów systemowych niepowodzenia.”

W maju 2021 r. CMA stwierdziło, że Kiwibank rozpoczął wysiłki, aby dotrzeć do wszystkich dotkniętych klientów. Na leczenie uwzględniono nadwyżki, a także odsetki od wykorzystania środków.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *