Komisja Handlu połączyła kontrole żywności po tym, jak klienci zawyżali opłaty w 70 sklepach North Island

Aż jedna czwarta nowych promocji w tym tygodniu nie dotarła do kas w około 70 sklepach North Island Foodstuffs. Zdjęcie / 123RF

Komisja Handlu bierze teraz udział w dochodzeniu w sprawie FoodStuffs po tym, jak zauważyła, że ​​indeks cen 70 marek supermarketów North Island osiągnął w tym tygodniu lepsze wyniki niż klienci.

Gigant supermarketu twierdzi, że bada problem techniczny, który wystąpił wczoraj między 7:00 a 12:30 w sklepach Pak n ‘Save, New World i Four Square.

Rzecznik ds. Żywności przeprosił klientów, których dotyczy problem, i powiedział, że firma „bada dane, aby dokładnie określić najlepszy sposób działania, aby to naprawić”.

„Jeszcze raz serdecznie przepraszamy każdego z naszych klientów, którzy robili u nas zakupy w dotkniętych sklepach.

„Każdego tygodnia ciężko pracujemy, aby przyciągnąć nowozelandczyków i setki wspaniałych ofert specjalnych, a opóźnienia i rozbieżności między stawkami na półkach i stawkami przy kasach nie były doświadczeniem, które staramy się zapewnić naszym klientom, i jesteśmy zobowiązani to naprawić”.

Artykuły spożywcze nie potwierdziły jeszcze, ilu klientów zostało dotkniętych, ani ile będzie ich łącznie kosztować.

Firma podała, że ​​niektórzy klienci zostali obciążeni niższymi opłatami, ale „oczywiście nie będą musieli płacić żadnej różnicy”.

Nadrukowany znak jest umieszczony w pobliżu wyjścia ze sklepu Pak'nSave Silverdale.  Załączone zdjęcie
Nadrukowany znak jest umieszczony w pobliżu wyjścia ze sklepu Pak’nSave Silverdale. Załączone zdjęcie

„Gdy będziemy w stanie potwierdzić, w jaki sposób uzyskać odpowiedni zwrot pieniędzy, poinformujemy o tym za pośrednictwem witryn naszej marki. Współpracujemy również z Komisją Handlu, aby upewnić się, że posiadają one odpowiednie informacje”.

Rzecznik Komisji potwierdził, że otrzymał „jedną skargę konsumencką, prawdopodobnie związaną” z wadą cenową.

Żywność nie zgłosiła incydentu do Urzędu Nadzoru Handlowego.

Rzecznik powiedział, że firma nie ma obowiązku przedkładania raportu wewnętrznego do komisji handlowej, chociaż niektóre firmy zrobiły to, gdy pojawiły się problemy.

„W przypadku pomyłki firmy muszą zapewnić odszkodowanie konsumentom i podjąć natychmiastowe kroki w celu zapewnienia, że ​​błąd się nie powtórzy”.

READ  Oceny bezpieczeństwa spadły po tym, jak Tesla wycofał radar z dwóch modeli

w poniedziałek, Problem techniczny Spowodowało to, że prawie jedna czwarta „nowych stawek specjalnych” nie zarejestrowała się w Pak’nSave, New World i Four Square.

Problem pojawił się o 7 rano, a firma Foodstuffs rozwiązała go do godziny 12:30.

Klientka w Pak’nSave Silverdale powiedziała, że ​​poszła specjalnie do sklepu, aby wybrać szeroką gamę specjalnie przecenionych produktów.

Jednak zauważyłem wydrukowany baner z napisem „Nasze stawki mogą nie zostać dokładnie zeskanowane” tylko raz przy kasie iw połowie skanowania „Store Weekly”.

Zapytałem gospodynię, co oznacza ten znak i skąd miałaby wiedzieć, gdyby jego cena została podwyższona.

Ale gospodyni powiedziała jej, że to dopiero drugi dzień w pracy i że nie zna kwestii cenowych.

Pomyślałem: „Żartujesz sobie ze mnie”.

„Jeśli ludzie korzystają z budżetu i rezygnują ze wszystkich ofert, ale nie są klasyfikowani jako oferty specjalne – to mi nie odpowiada.

„Ogólnie rzecz biorąc, konsumenci powinni mieć pewność, że cena oferowana z półki jest ceną, która zostanie naliczona przy kasie”.

Inny kupujący powiedział w Countdown i New World, że „regularnie stwierdzali, że ceny artykułów umieszczanych na wyspie są obecnie wyższe”.

Kupujący powiedział, że zdarza się to raz lub dwa razy w miesiącu, co oznacza, że ​​ma „wgląd w cenę”[s]Podczas zakupów.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top