Kupcy rosyjskiego McDonald’s zmienią markę restauracji

Kupcy rosyjskiego McDonald’s zmienią markę restauracji

McDonald’s znalazł lokalnego kupca na swój biznes w Rosji, po wojnie na Ukrainie zmusiła go do tego opuścić kraj.

Zgodnie z umową McDonald’s zachowa swoją rosyjską markę, a restauracje takie jak ta w Moskwie zostaną pozbawione menu, logo i innych marek.
zdjęcie:

Gigant fast foodów Alexander Goffour, który obecnie prowadzi 25 restauracji McDonald’s na Syberii, powiedział, że przejmie i będzie obsługiwał restauracje i personel firmy pod nową marką.

Nie ujawnił ceny sprzedaży, ale ostrzegł inwestorów, że wyjście będzie wymagało ponad 1 miliarda dolarów.

McDonald’s pracuje w Rosji od ponad 30 lat.

Otwarcie pierwszej restauracji w Moskwie w 1990 roku stało się symbolem odwilży w napięciach zimnej wojny.

Rok później upadł Związek Radziecki, a Rosja otworzyła swoją gospodarkę na firmy z Zachodu. Ale ponad trzy dekady później stała się jedną z rosnącej liczby firm, które wycofały się, ponieważ wojna na Ukrainie i zachodnie sankcje utrudniły jej działanie.

McDonald’s, który ma prawie 850 restauracji w kraju, z których większość jest bezpośrednio własnością, powiedział, że spodziewa się sfinalizować transakcję, która podlega zatwierdzeniu przez organy regulacyjne, w nadchodzących tygodniach.

Govor posiada licencję McDonald’s od 2015 roku. Jest także współzałożycielem Neftekhimservice, firmy rafineryjnej oraz członkiem zarządu innej firmy, która jest właścicielem hotelu Park Inn i prywatnych klinik na Syberii.

Rosyjski minister przemysłu i handlu Denis Manturow powiedział, że umowa jest wynikiem „długiego i trudnego” procesu negocjacyjnego i że rząd zapewni Gofourowi wszelką pomoc niezbędną do rozpoczęcia działalności.

Warunki przewidują, że 62 000 pracowników McDonald’s w Rosji zostanie zatrzymanych przez co najmniej dwa lata, z ich obecnymi pensjami, a gubernator będzie wypłacał pensje pracownikom korporacji w Rosji do czasu sfinalizowania transakcji.

Powiedziała, że ​​McDonald’s utrzyma swoją markę w kraju, podczas gdy restauracje zostaną pozbawione menu, logo i innych marek.

READ  Czip w kształcie serca o wartości 20 000 dolarów dla 10-letniej dziewczynki to kosztowna przekąska

Prezes Chris Kempczyński, który ogłosił plany sprzedaży na początku tego tygodnia, powiedział, że decyzja była „niezwykle trudna”.

„Jednak jesteśmy zaangażowani w naszą globalną społeczność i musimy pozostać niezłomni w naszych wartościach. A nasze zaangażowanie w nasze wartości oznacza, że ​​nie możemy już dłużej utrzymywać świecących łuków” – powiedział.

McDonald’s zawiesił działalność w swoich restauracjach w Rosji w marcu, powołując się na „kryzys humanitarny” i „nieprzewidywalne środowisko operacyjne” spowodowane wojną na Ukrainie.

Posunięcie to rozzłościło rosyjskich polityków i wywołało groźby konfiskaty firmy.

Wkrótce potem do władz rosyjskich złożono wniosek patentowy na sieć restauracji „Wujek Wania”. Nazwa, to samo słynne dzieło rosyjskiego dramaturga Antona Czechowa, była jednym z wielu znaków rozpoznawczych zachodnich imitacji korporacyjnych, które wyszły na pierwszy plan.

W ubiegłym roku na Rosję i Ukrainę przypadło około 9 proc. przychodów McDonald’s.

McDonald’s posunięcie nastąpiło po tym, jak francuski producent samochodów Renault sprzedał swój największy udział w firmie Avtovaz państwowemu instytutowi badawczemu za symboliczną sumę, podczas gdy miasto Moskwa przejęło działalność Renault Rosja. Oczekuje się, że produkcja zostanie wznowiona w fabryce Renault pod marką z czasów sowieckich.

– BBC

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *