Najdłuższy lot z Qantas do domu nad Antarktydą: z Buenos Aires do Darwin

podróż

Najdłuższa droga, jaką Qantas kiedykolwiek przebył, prowadziła przez wybrzeże Antarktydy. Zdjęcie/załączone, radar lotu 24

Qantas Dreamliner z Buenos Aires wylądował w środę wieczorem w Darwin, kończąc najdłuższą trasę handlową w 100-letniej historii firmy.

Lot mamuta trwał prawie 18 godzin i przeleciał nad wybrzeżem Antarktydy.

Świetny tor był lotem powrotnym dla obywateli Australii, stanowiąc przystanek powrotny dla wyczarterowanego lotu z argentyńską drużyną rugby do domu po turnieju rugby w Queensland.

QF14 zajęło 17 godzin i 26 minut, aby pokonać 15 020-kilometrową trasę, nawet po 5-minutowym wietrze tylnym, który ogolił lot.

Jest to z pewnością najdłuższa trasa obsługiwana przez samolot Qantas, bijąc poprzedni rekord z Londynu do Perth o dodatkowe 200 km.

Z pokładu lotniczego: QF14 przelatuje nad Półwyspem Antarktycznym.  Załączone zdjęcie
Z pokładu lotniczego: QF14 przelatuje nad Półwyspem Antarktycznym. Załączone zdjęcie

Pracownicy linii lotniczych spędzili ostatni miesiąc na planowaniu trasy, aby zapewnić, że warunki wiatrowe nad Morzem Południowym i Oceanem Spokojnym są zgodne z pasażerami wracającymi do domu.

„Qantas zawsze sprostał wyzwaniu, zwłaszcza jeśli chodzi o podróże długodystansowe” – powiedział kapitan Alex Passerini, który podziękował zespołowi planowania lotów.

Qantas lata nad Antarktydą z Melbourne i Sydney od wczesnych lat 70., za co pasażerowie płacą ponad 2600 dolarów. Był to jednak zarządzany lot powrotny dla obywateli Australii, którzy czekali na powrót ponad rok.

„Podczas śledzenia Antarktydy było kilka naprawdę niesamowitych widoków, co było dodatkowym bonusem dla naszych pasażerów, którzy byli bardzo zadowoleni z powrotu do domu” – powiedział kapitan Passerini.

Wylot z Buenos Aires na pokładzie historycznego QF14.  Zdjęcie / Wprowadzenie, Qantas
Wylot z Buenos Aires na pokładzie historycznego QF14. Zdjęcie / Wprowadzenie, Qantas

Subarktyczny tor lotu o nazwie kodowej Wielka Rafa Koralowa zaskoczył niektórych obserwatorów samolotów.

Po raz pierwszy zwrócił uwagę śledzących loty, gdy samolot wydawał się zwijać w kłębek nad lodem, powodując, że zastanawiali się, jak wyglądał lot.

Załoga pokładowa opublikowała na Twitterze aktualizację o swoich postępach w „Pozdrowieniach z Antarktydy”.

Latanie nad tyczkami to nic nowego. Najdłuższą trasą handlową na świecie była bezpośrednia trasa Singapore Airlines New York o długości 15 348 km, która łączy się najkrótszą trasą przez Biegun Północny. Jednak w przeciwieństwie do północnego koła podbiegunowego, samoloty przelatujące nad Antarktydą mają kilka alternatywnych lotnisk, na które mogą się skierować.

READ  Przerwa w dostępie do Internetu spowodowana cyberatakiem na dostawcę | 1 news

Boeingi 787-9 Dreamliner były pierwotnie przeznaczone do realizacji projektu Sunrise, planu Qantas dotyczącego długodystansowych tras handlowych między Londynem, Sydney i Nowym Jorkiem. Po dwóch 17 000-kilometrowych lotach testowych pandemia wstrzymała program.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top